۵ بازی جدید برای شروع سال ۱۴۰۰

سال نو، بازی نو

به‌قول قدیمی‌ها سالی که نکوست از بهارش پیداست! خوشبختانه این مثل برای گیمرها هم صادق بوده، چون در طول آخرین هفته‌های سال پیش و تعطیلات نوروزی، بازی‌های جدید و هیجان‌انگیزی منتشر شده‌اند که نویدبخش سالی پربار برای گیمرها و دوستداران بازی‌های کامپیوتری هستند.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۳۵

بازی‌هایی با فناوری‌های جدید، داستان‌های جذاب، محیط‌های رنگارنگ و خیره‌کننده و البته گیم‌ پلی جذاب که می‌توانند شما را در نخستین ماه‌های سال و فراتر از آن سرگرم نگه دارند و هیجان و شادی را در این روزهای خانه‌ نشینی و قرنطینه به خانه‌های شما بیاورند.

در نخستین شماره از سال جدید، تصمیم گرفتیم برخی از جدیدترین و بهترین عناوین معرفی شده در هفته‌های آغازین سال را به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید برای سرگرم کردن خود در سال جدید تصمیم‌گیری کنید.

ورود به دنیای جادویی گرافیک نسل بعد

یکی از جدیدترین عناوین شرکت اپیک گیمز برای سال جدید Kena: Bridge of Spirits است که بدون شک مایه فخرفروشی این شرکت در مقابل رقبا هم خواهد بود.

این بازی از اولین بازی‌هایی است که با موتور گرافیکی نسل بعدی Unreal Engine ۵ ساخته شده و قرار است چند ماه بعد از انتشار برای PS۴ و PS۵ تا تابستان برای PC نیز عرضه‌شود.

این بازی یک اکشن ماجرایی با دنیایی فانتزی، پر رنگ و لعاب و مملو از جزئیات و گرافیک خیره‌کننده است که در کنار گشت و گذار باید در انتظار مبارزاتی سریع و هیجان‌انگیز نیز باشید.

شخصیت اصلی بازی، Kena دختری به همین نام است که در ادامه داستان هم‌گروهی‌های بانمکی به اسم Rot نیز به او ملحق خواهند شد.

شما می‌توانید به انتخاب خود توانایی‌های این همراهان بامزه را تقویت کرده و راه‌های جدیدی برای دست بردن در محیط و دنیای بازی ایجاد کنید.

ماجراجویی، جست‌وجو و هیجان مبارزاتی که خشونت‌بار نیست و برای تمام سنین مناسب است، از ارکان اصلی گیم‌پلی Kena به شمار می‌رود. بنابراین اگر می‌خواهید سال جدید را با تجربه یک عنوان متفاوت پرچمدار نسل نهمی شروع کنید، بازی Kena: Bridge of Spirits را از دست ندهید.

یک دسته صدا نداره!

جوزف فارس، کارگردان رک، صریح، بامزه و عاشق قورمه سبزی سوئدی و استودیوی بازی‌سازی‌اش یعنی Hazelight برای اولین بار با عنوان Brothers: A Tale of Two Sons معروف شد و پس از آن همیشه منتظر خبر بازی بعدی‌اش بوده‌ایم. بازی It Takes Two سومین ساخته او و تیمش و آخرین عنوان پس از A Way Out است که در حال حاضر برای PC و کنسول‌های Xbox و PS منتشر شده است.

مثل همیشه، تعامل دو نفره رکن اصلی این بازی است. صفحه نمایش در این بازی هم مثل A Way Out به دو نیمه تقسیم شده و عملا بدون یک بازیکن دیگر نمی‌توانید It Takes Two را تجربه کنید. گیم‌پلی بازی مملو از پازل‌ها، پلتفرمینگ‌ها، تعاملات و لحظات بسیار خاطره‌انگیز و شاد است که حتی گاهی ممکن است شما را به قهقهه هم بیندازد! اما در پس طنز و رنگ و لعاب روشن و دنیای فانتزی بازی، همه چیز استعاری است و انگار بازی می‌خواهد پیام ویژه‌ای را به ما منتقل کند: با بودن کنار یکدیگر بهتر خواهیم بود!

دنیای عجایب بدون آلیس

آلیس در سرزمین عجایب، قصه‌ای است که بارها هم به‌شکل فیلم و هم به‌صورت بازی‌های کامپیوتری روایت شده و الهام‌بخش بسیاری از هنرمندان دیگر هم بوده است.

بازی Balan Wonderworld در نگاه اول ما را یاد این قصه می‌اندازد و بدون شک سازندگان از این داستان الهام گرفته‌اند. ولی روند و گیم‌پلی بازی در عمل اساسا چیز دیگری است و این شباهت بیشتر در جهان‌سازی بازی و سبک هنری آن به چشم می‌خورد.

ماجرا در یک دنیای نمایشی رنگارنگ و عجیب و غریب افتاق می‌افتد و شما هم عضوی از این صحنه نمایش پرحادثه هستید.

نکته خاص و جالب گیم‌پلی بازی، لباس‌های کاراکترهاست. در واقع با عوض کردن لباس‌ها و بازی در نقش شخصیت‌های گوناگون می‌توانید قابلیت‌ها و توانایی‌های متفاوتی داشته باشید.

بازی ساخته ژاپنی‌هاست که تا حدی خیال ما را از وجود خلاقیت در تمام ابعاد توسعه بازی راحت می‌کند. همچنین هر مرحله از بازی، سناریوی منحصر به فردی دارد که حفظ تنوع و گوناگونی را در طول بازی تضمین می‌کند و باعث می‌شود انتخابی مناسب برای ساعت‌ها سرگرمی باشد.

کلونی، بقا و نوستالژی

آخرین پیشنهاد ما در فهرست بازی‌های دوست‌داشتنی سال جدید، Oddworld: Soulstorm است. یک بازی پازل پلتفرمر جالب و هیجان‌انگیز که خاطرات فراموش‌نشدنی زیادی با شخصیت بانمک و البته کمی بی‌تربیت اصلی آن داریم.

ساخت و ساز، مخفیکاری، غارت کردن و پلتفرمینگ ارکان اصلی تشکیل‌دهنده تجربه اکشن ماجرایی بازی هستند. ظاهر دنیا و شخصیت‌های بازی ممکن است کارتونی و بانمک به نظر بیایند، اما موضوع داستان آن با وجود طنز تاریک قوی به کار رفته در روایت ماجرا بسیار جدی است.

گرافیک بازی به نسبت آخرین نسخه‌ای که از این مجموعه به یاد دارید، بهبود چشمگیری یافته و جزئیات محیط و روایت سینماتیک بازی شما را غافلگیر خواهد کرد. اگر از نسخه‌های قبلی بازی لذت برده بودید، شکی نیست که از تجربه نسخه جدید نیز به وجد خواهید آمد، در غیر این صورت احتمالا تجربه این بازی برای طرفداران ۱۹۸۴ جورج اورول بیش از دیگر تازه‌واردان به دنیای Oddworld لذت‌بخش خواهد بود.

پختن هر آنچه خوردنی است

یک خبر خوب دیگر این که نسخه جدید یکی از بهترین بازی‌های اصطلاحا دو نفره رو-مبلی برای PC و کنسول‌ها همزمان با شروع سال جدید منتشر شده است.

عنوان Overcooked! All You Can Eat یکی از بهترین بازی‌های چندنفره‌ای است که می‌توانید سال جدید کنار دوستان تجربه کنید و ساعت‌ها سرگرم باشید، هرچند بازی‌کردن آن با همسرتان لذت دیگری خواهد داشت. در این نسخه از بازی بیش از ۲۰۰مرحله مختلف و ۸۰آشپز برای انتخاب دارید که باعث می‌شود مدت‌ها نیازی به شروع بازی دیگری نداشته باشید.

کلیت روند بازی شامل همکاری یک تا چهار آشپز برای تهیه و طبخ غذا و تحویل به‌موقع به مشتری است. طبیعتا هرچه زودتر سفارش را آماده کنید انعام بیشتری می‌گیرید و اگر سفارشی را تحویل ندهید، امتیاز منفی خواهید گرفت. در نهایت بسته به میزان امتیاز هر مرحله بین یک تا ۳ ستاره دریافت خواهید کرد.

این ستاره‌ها برای باز کردن مراحل بیشتر و پیشرفت در بازی به‌کارتان می‌آیند، پس بهتر است سعی کنید هرچقدر می‌توانید امتیاز بیشتری بگیرید.

دستورالعمل غذاها ابتدا ساده است و به مرور سخت‌تر و چندمرحله‌ای می‌شود. بعلاوه چالش‌های محیطی از دزدیدن مواد اولیه توسط موش‌ها گرفته تا باریدن سنگ از آسمان به معنای واقعی کلمه کار را برای شما سخت‌تر خواهد کرد.

با این حال، وقتی موفق به ایجاد هماهنگی لازم با دیگر بازیکنان می‌شوید و یکی پس از دیگری بر سختی‌ها فائق می‌آیید، لذتی متفاوت را تجربه کرده و می‌توانید دلیل اصلی جذابیت و محبوبیت این بازی را درک کنید.

مجید رحمانی - طراح مرحله بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها