در هفته گذشته استان مازندران با دو زمین‌لرزه به بزرگای ۳.۴ و ۳.۳ لرزید و در استان کرمان چهار زلزله به بزرگای ۳.۱ به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۳۰۹۰۷۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایسنا، در هفته گذشته استان کرمان با زمین‌لرزه‌های بزرگ‌تر از سه در شهرهای بافت، کرمان، رابر و سیرچ لرزید ضمن آنکه در رویان و پول استان مازندران به ترتیب زلزله‌های ۳.۴ . ۳.۳ رخ داد.

ثبت ۴زمین‌لرزه در استان کرمان/پرندک با ۳ زلزله لرزید

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

 

شنبه ۷ فروردین

 

در اشکنان استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

 

یکشنبه ۸ فروردین

 

رویان استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق هشت کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری رویان، ۱۵ کیلومتری نور و ۲۰ کیلومتری چمستان این استان بوده است.

 

نقده استان آذربایحان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق چهار کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۱۴ کیلومتری نقده، ۱۷ کیلومتری نالوس و ۱۸ کیلومتری اشنویه این استان بوده است.

 

در بافت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری بافت، ۲۱ کیلومتری بزنجان و ۲۸ کیلومتری لاله‌زار این استان گزارش شد.

 

در سندرک استان هرمزگان زلزله ۲.۵ و رفسنجان استان کرمان زلزله ۲.۸ رخ داد.

 

کرمان استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۱ کیلومتری کرمان، ۳۴ کیلومتری زنگی آباد و ۳۵ کیلومتری چترود این استان بوده است.

 

در رونیز استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و رومرکز آن در ۱۱ کیلومتری رونیز، ۳۲ کیلومتری فسا و ۳۸ کیلومتری استهبان این استان گزارش شد.

 

دوشنبه ۹ فروردین

 

در ساغند استان یزد زلزله ۲.۶، حاجی آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، دهگلان استان کردستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

 

در نورآباد استان فارس بعد از زلزله ۲.۵ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۴ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری نور آباد و ۲۰ کیلومتری فیروز آباد استان لرستان و ۱۶ کیلومتری گیان استان همدان بوده است.

 

سه شنبه ۱۰ فروردین

 

مراوه تپه استان گلستان زلزله ۲.۷، پرندک استان مرکزی زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۸، سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۶، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، خور استان اصفهان زلزله ۲.۸ و تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ رخ داد.

 

رابر استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۹ کیلومتری رابر، ۴۵ کیلومتری درب بهشت و ۴۶ کیلومتری بزنجان این استان بوده است.

 

شهرآباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۶۲ کیلومتری شهرآباد و ۶۲ کیلومتری انابد استان خراسان رضوی و ۶۵ کیلومتری عشق آباد استان خراسان جنوبی گزارش شد.

 

چهارشنبه ۱۱ فروردین

 

در خور استان اصفهان زلزله ۲.۷، حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۶، رامیان استان گلستان زلزله ۲.۹، شبانکاره استان بوشهر زلزله ۲.۹ رخ داد.

 

پرندک استان مرکزی زلزله ۳.۴ را تجربه کرد و عمق آن در ۱۹ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۶ کیلومتری پرندک و ۲۵ کیلومتری زاویه استان مرکزی و ۲۳ کیلومتری رباط کریم استان تهران بوده است.

 

سپیددشت استان لرستان زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری سپید دشت، ۴۲ کیلومتری زاغه و ۴۹ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

 

سرگز استان هرمزگان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق ۲۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری سرگز و ۳۷ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۳۷ کیلومتری فاریاب استان کرمان بوده است.

 

در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری سیرچ، ۲۷ کیلومتری شهداد و ۳۵ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

 

پنج شنبه ۱۲ فروردین

 

بدره استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۵ کیلومتری بدره استان ایلام و ۱۶ کیلومتری کونانی و ۱۸ کیلومتری گراب استان لرستان گزارش شد.

 

در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸، نوده خاندوز استان گلستان زلزله ۲.۶ و سلطان آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ رخ داد.

 

شهرآباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای سه رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون رومرکز آن در ۶۲ کیلومتری شهرآباد و ۶۴ کیلومتری انابد این استان و ۶۴ کیلومتری عشق آباد استان خراسان جنوبی گزارش شد.

 

فسا استان فارس زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق پنج کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری فسا، ۲۳ کیلومتری رونیز و ۲۷ کیلومتری نوبندگان این استان گزارش شد.

 

قلعه خواجه استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۳ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری قلعه خواجه، ۳۴ کیلومتری لالی و ۵۶ کیلومتری سالند این استان به ثبت رسید.

 

جمعه ۱۳ فروردین

 

در پول استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داد و کانون آن در چهار کیلومتری پول، ۲۴ کیلومتری مرزن آباد و ۳۰ کیلومتری نوشهر این استان گزارش شد.

 

در شول آباد استان لرستان زلزله ۲.۹، خنج استان فارس زلزله ۲.۵، ارزوئیه استان کرمان زلزله ۲.۶ و نیمبلوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

 

در بزمان استان سیستان و بلوچستان زلزله ۳.۵ رخ داد. عمق این زلزله در ۵۰ کیلومتری و کانون رومرکز آن در ۳۹ کیلومتری بزمان، ۵۳ کیلومتری گلمورتی و ۶۲ کیلومتری بمپور این استان بوده است.

 

قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری قصر شیرین و ۲۸ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها