بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن،جنگنده‌های ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تا کنون، بیش از ۳۰ هزار بار استان مأرب را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۱۳۰۹۰۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مارب یمن، جنگنده‌ های ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تا کنون، بیش از ۳۰ هزار بار استان مأرب را هدف قرار دادند.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مارب یمن، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی تنها سال جاری میلادی (۲۰۲۱) بیش از دو هزار بار استان مأرب را بمباران کردند.

بنابر این آمار، حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب منجر به کشته یا زخمی شدن، ۷۹۶ غیرنظامی که بیش تر آنها زنان و کودکان هستند شده است.

این منبع افزوده است: حملات هوایی ائتلاف سعودی همچنین منجر به آوارگی بیش از ۵۴ هزار و ۱۴۷ خانواده شده که بیش از سه هزار و ۷۷۳ خانواده به صنعاء پایتخت یمن کوچ کردند.

در بخش زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان مأرب نیز، حملات ائتلاف سعودی منجر به تخریب سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی شده است.

طبق این آمار ۵۹۲ منزل و ۱۸۳ مزرعه ویران شده یا آسیب دیده و تعداد مدارس ویران شده و آسیب دیده به ۲۹ مدرسه در مارب رسیده است.

این مرکز به تبعات محاصره یمن که سبب توقف مراکز درمانی به علت نبود سوخت شده شده و نیز نبود دارو و اقلام بهداشتی و پزشکی به علت محاصره یمن اشاره کرد.

مرکز مذکور از نابودی ۱۵ پل در استان مارب با هدف قطع ارتباط این استان با دیگر استانها و نیز انهدام ۸۰ خودرو و وسیله نقلیه در این استان و نیز هدف قرار گرفتن ۱۳ مسجد در این استان و هدف قرار گرفتن منابع آبی و محروم کردن هزاران خانواده از آب آشامیدنی، خبر داد.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن؛ هفت اثر باستانی و تاریخی از سوی جنگنده های دشمن سعودی هدف قرار گرفته است. همچنین زیان های زیادی به سد تاریخی مارب، معبد عرش بلقیس، شهرتاریخی براقش وارد شده است.

چهار بازار اصلی به همراه مراکز تجاری و رستوران و پمپ بنزین در مارب ویران شده است.

بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن، این روزها استان مارب در معرض بمباران جنون آمیز جنگنده های سعودی قرار دارد که رنج غیرنظامیان را بیشتر و آنها را از دریافت ساده ترین خدمات محروم می سازد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی و مزدوران آنها از میادین نفت و گاز صافر در استان مأرب طی ۶ سال گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سوخت استخراج و به به یغما برده اند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها