کارشناسان اقتصادی در گفت‌وگو با جام جم بزرگ‌ترین موانع پیش‌روی تولید را بررسی کرده‌اند

۸ مانع بزرگ سر راه تولید

حسینقلی قوانلو با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد جرات و جسارت مدیران بیشتر شود و همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها برای مانع‌زدایی از مسیر تولید در سال 1400 سرعت گیرد.
کد خبر: ۱۳۰۸۹۲۲

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، حسینقلی قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری اظهار امیدواری کرد همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها برای مانع‌زدایی از مسیر تولید در سال 1400 سرعت گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوال «جام‌جم‌آنلاین» درخصوص شعار «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» گفت: در دو سه سال اخیر هم تلاش‌های خوبی در این بخش‌ها صورت گرفت که در پی بیانات رهبری در مشهد مقدس بود و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با همین هدف تشکیل شده بود اما برخی موانع همچنان باقی است و امیدواریم با نام‌گذاری امسال دستگاه‌ها همت بیشتری کنند.

وی افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع، موفقیت‌های خوبی داشتیم و بخشی از مصوبات اجرایی می‌شد اما بخشی که کارگشا بود و به تصمیم‌گیری در مورد یک واحد ورشکسته، متوقف یا تعطیل‌شده مربوط بود و باید به حل مشکل منجر می‌شد یا به پرونده‌های قضایی می‌خورد و یا به سد بانک‌ها و در این نقاط باید تصمیمی فراقوه‌ای اتخاذ شود.

قوانلو در پاسخ به این سوال که برخی بانک‌ها خود را مجری قوانین بالادستی و داخلی خود می‌دانند و توجهی به مصوبه ستاد تسهیل ندارند نیز گفت: ببینید مصوبات ستاد تسهیل در حکم قانون است و همه می‌دانند که دادستان کل کشور در این زمینه اعلام کرد عدم اجرای این مصوبات تخلّف است و اگر بانک دولتی در اجرای آن کوتاهی کند به تخلفات اداری و بانک‌های خصوصی هم به شورای هماهنگی بانک‌های کشور معرفی می‌شود، بنابراین این موضوع منتفی است.

وی همچنین گفت: برای حل این مشکلِ ناهماهنگی، هیأت خبرگان پیش‌بینی شدند که شامل 5 نفرند که با معرفی استاندار و حکم رییس بانک مرکزی تشکیل شد و در چند مورد اقدام به حل مشکل کردند و امیدواریم در سال جدید شاهد موفقیت‌های بیشتر باشیم.

قوانلو ضمن تأکید بر اینکه جرأت تصمیم‌گیری مدیران پایین آمده گفت: جرات تصمیم‌گیری باید بالا باشد و من از مدیران می‌خواهم جایی که نیاز به فعال کردن یک واحد تعطیل یا نیمه‌فعال احساس می‌شود آستین همت را بالا بزنند و تصمیم بگیرند و مشکل را حل کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین به افزایش 8 درصدی برق صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: سال 99 سال خوبی برای صنعت مازندران بود به شکلی که میانگین رشد بالایی داشتیم، آمار اشتغال ما در بخش صنعت افزایش داشت به شکلی که بیش از 3500 نفر به شاغلان ما در 200 واحد منتخب اضافه شدند و در مجموع و برابر آمار 9 ماهه اول سال، بیش از 11 هزار نفر به شاغلان این بخش اضافه شدند که با توجه به شرایط کرونایی آمار مطلوبی است و امیدوارم در سال 1400 این وضعیت ادامه یابد و همچنین امیدواریم کرونا از بین برود و در بخش خدمات هم شاهد چنین رشدی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها