با پیگیری های رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان صورت گرفت:

اعزام هیات وزارت اقتصاد جهت بررسی مشکلات و خسارات وارده به کشاورزان کرمانی

استاندار کرمان گفت: با ورود دانش به مزرعه می توان بدون توسعه سطح زیرکشت و افزایش مصرف آب، از کشاورزی سنتی نجات پیدا کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۸۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،علی زینی وند در دیدار کاری با مدیران شهرستان انار با تبریک ایام نوروز و عید نیمه شعبان گفت: شهرستان انار جزء اولین سفرهای ما در استان بوده و شناخت خوبی از این منطقه داریم و عمده مسائلی که در این جلسه مطرح شد مسائل کارشناسی و قابل قبول است.

وی در ادامه به موضوع نامگذاری شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وافزود: نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یک اقدام هوشمندانه و دقیق بوده است و تمامی موارد مطرح شده در این جلسه با حوزه تولید، پشتیبانی و رفع موانع تولید در ارتباط بوده که نیاز است در راستای تسهیل این مشکلات برخی از قوانین را پالایش و برخی را حذف کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه بدنه کارشناسی کشور، یک بدنه قوی است افزود: نباید خیلی منتظر اصلاح قوانین از تهران باشیم بلکه باید خودمان قوانین زائد و دست و پاگیر را دسته بندی و برای تسهیل در این قوانین برخی را به دولت و برخی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

زینی وند، با اشاره به دیدار خود با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تنظیم قوانین و شفافیت در قوانین هم اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که می تواند خیلی از مسائل کشور را حل و فصل کند و می توانیم در این راستا پیشنهادات خودمان را مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پروژه های بزرگ شهرستان انارکه دارای پیشرفت قابل توجهی بوده تا پایان فعالیت این دولت به بهره برداری برسند اظهار داشت: دولت این اراده را دارد که طرح هایی را که دارای پیشرفت بالای فیزیکی بوده را با تزریق منابع در 6 ماهه اول سال جاری تکمیل و به بهره برداری برساند.

زینی‌وند، به موضوع معین های اقتصادی اشاره کرد و با بیان این موضوع که در فعالیت معین های اقتصادی، بر موضوع مشاغل خرد تاکید داریم گفت: فعالیت معین های اقتصادی استان را دوباره در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار خواهیم داد و تاکید ما به معین های اقتصادی بر این است که اعتبارات کمک های اجتماعی این معین ها صرفا باید مختص شهرستان مربوطه بوده و در خود آن شهرستان هزینه شود.

عالی ترین مقام دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید چشم انداز یکساله برای شهرستان ها تدوین کرد افزود: باید مدیران کارها را عملیاتی تعریف کرده و اولویت های کاری هر شهرستان مشخص باشد تا بتوان براساس آن کارها را دنبال کنیم.
 
وی به تصویب سند سازگاری با کم آبی استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ابتدا باید این موضوع را فرهنگسازی کرده که به هیچ عنوان در سند سازگاری با کم آبی به دنبال آن نبوده‌ایم که سطح تولید محصولات کشاورزی در استان را پایین بیاوریم بلکه می خواهیم با مدیریت آب و با محوریت دانش در مزارع، سطح ثروت محصولات را بالا ببریم نه سطح زیر کشت را.
 
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با دانش در مرزعه می توان بدون توسعه سطح زیرکشت و افزایش مصرف آب، از کشاورزی سنتی نجات پیدا کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته اتفاقات خوبی در حوزه فنی در بخش کشاورزی رخ داده است بنابراین باید مسئولان نیز ذهنشان را از افزایش سطح زیر کشت دور کنند.

زینی وند، با بیان اینکه سالانه 1000 هکتار از سطح زیر کشت باغات پسته از بین می رود اما از مجموع تولید پسته کاسته نشده است افزود: این آمار نشان می دهد که ما در این سال ها صرفا آب را بیخودی استفاده می کردیم و هیچ استفاده بهینه ای از آب در بخش کشاورزی نداشته ایم، بلکه با فرهنگ سازی و ورود دانش به این بخش می توانیم ثروت کشاورزان را بدون افزایش سطح زیر کشت و استفاده بی رویه از آب، افزایش دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها