همزمان با آیین بهره‌برداری از چندین طرح مهم و بزرگ اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با دستور رییس جمهوری تعداد ۲۰ طرح نیز در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۲۰
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه این طرح های بزرگ در حوزه صنعت، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری به بهره برداری رسیده است، میزان سرمایه گذاری ریالی آنها را افزون بر ۱۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد.
محسن نریمان، میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را ۵۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: بیشترین میزان سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه اقتصادی از جمله تولید اسکلت فولادی گلخانه ها، کاغذ مخصوص ساخت صافی، منسوجات بی بافت و اسپان باند و تولید قیر است.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد سرمایه گذاری های انجام شده برای اجرای این طرح ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت ها و ۸۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، اظهار داشت: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، احداث خطوط برق ۲۰ کیلوولت از پست طالب گلی تا قره برون، ورودی فازهای صنعتی جهت ظرفیت سازی و همیاری در اجرای شبکه مخابراتی منطقه آزاد ارس از دیگر طرح های افتتاحی در حوزه فنی و زیربنایی است.
مراسم بهره‌برداری از ۳۹ طرح‌ ملی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اعتبار ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سه استان آذربایجان شرقی، هرمزگان و قم با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی امروز آغاز شد.
منطقه آزاد ارس در چهار بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس واقع است.
 این منطقه به واسطه جاذبه های تجاری، تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی چند سال گذشته پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها