با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری:

بهره برداری پنج طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان

در راستای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» طی آیینی پنج طرح تولیدی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری روز پنجشنبه در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۱۱

به گزارش جام جم آنلاین قم، در این آیین که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، پنج طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال و ۳۶۰ هزار یورو و ایجاد اشتغال برای ۱۸۰ تن به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل واحدهای صنعتی تولید کننده دستگاه‌های الکترونیک، لوازم و ابزار آلات، خوراک دام، طیور و آبزیان، تولید البسه شامل لباس فرم و تولید انواع کیک و بیسکوییت است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها