اعتیاد به اینترنت، هنوز به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شود

مشکلات وابستگی‌ به ‌فضای ‌مجازی

محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، تنها بودن باعث افزایش زمان صرف شده در اینترنت، خطر اعتیاد به فضای مجازی و بازی‌ها می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند، تنها بودن باعث افزایش زمان صرف شده در اینترنت، خطر اعتیاد به اینترنت و بازی‌ها می‌شود.

یک مطالعه جدید می‌گوید: تنهایی به طور فزاینده‌ای در میان نوجوانان شیوع یافته و درنتیجه آن مدت زمان طولانی‌تری را در اینترنت می‌گذرانند.

«کاتاریینا سالملا-آرو»، محقق این پژوهش از دانشگاه هلسینکی می‌گوید: در دوره ویروس کرونا، تنهایی در بین نوجوانان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و آنها اینترنت را برای حل مشکل خود انتخاب کرده‌اند.

براساس نتایج یک مؤسسه تحقیقاتی به نام «پیو ریسرچ سنتر»، ۵۹ درصد از کاربران اذعان کرده‌اند که بدون شبکه‌ های اجتماعی و اینترنت نمی‌توانند زندگی کرده و به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که بالغ بر دو سوم کاربران اینترنتی هم‌اکنون به شدت به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

به گفته محققان، استفاده نوجوانان از اینترنت یک شمشیر دو لبه است ؛ در حالی که پیامدهای استفاده متوسط ​​مثبت است، اثرات استفاده بیشتر می‌تواند مضر باشد؛ اعتیاد به بازی یا نظارت دائمی بر لایک در شبکه‌ های اجتماعی و مقایسه با دیگران و در نهایت بروز اختلال در سلامت روان از جمله موارد ضرر استفاده زیاد از اینترنت است.

مطالعات پژوهشگران بیانگر آن است که اعتیاد به اینترنت به ویژه در میان نوجوانان و نوجوانان پسر جدی است؛ برای برخی، این مشکل تا بزرگسالی ادامه دارد، اما برای برخی دیگر با افزایش سن برطرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها