مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

اصفهان آمادگی مقابله با تندباد آخر هفته را دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: اصفهان آمادگی مقابله با وزش باد و تند باد های آخر هفته را داشته و تذکرات و پیشبینی های لازم اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۵۱

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به پیش‌بینی وزش تندباد در شرق و شمال شرق اصفهان در نقاط غرب و جنوب غرب اظهار داشت: این پدیده گرد و غبار در روزهای آخر سال گذشته با منشا عربستان و عراق وارد کشور شده است که به بدلیل کم بارشی در آن مناطق و وزش باد شدید و گرد و غبار ابتدا مناطق جنوب کشور و سپس اصفهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: به همین دلیل اواخر هفته گذشته اصفهان در شرایط ناسالم برای مردم و افراد حساس قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های وزش تندباد به ویژه شرق و شمال شرق اصفهان با سرعت۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر لذا در این راستا تمهیدات لازم  مقابله و پیشگیری از خسارت های احتمالی اندیشیده شده است.

 

وی گفت: به گلخانه‌داران و واحدهای دامداری دارای سقف‌های کاذب، داربست و اِلِمان نیز توصیه شده که اقدام به استحکام بخشی کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین به شهرداریها هشدار داده شده است که استحکام‌بخشی لازم راجع به سازه‌های فرسوده و نیز اطلاع‌رسانی در باره ممانعت از صعود افراد به ارتفاعات و پرهیز از استقرار در کنار درختهای فرسوده را مد نظر قرار دهند زیرا احتمال خسارت وجود دارد.

وی با اشاره به شناسایی 16 کانون گرد و غبار در استان اصفهان،گرد و غبارهای استان را متاثر از سه منشا مهم عنوان کرد و گفت: خشکسالی،کم بارشی و کاهش ۱۴ درصد کاهش بارش در سال گذشته،خشکی تالاب گاو خونی از مهمترین کانون های گرد و غبار در اصفهان است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها