شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا از درآمدهای چند میلیون دلاری مشاوران نزدیک رئیس جمهور این کشور پیش از ورودشان به کاخ سفید پرده برداشت.
کد خبر: ۱۳۰۸۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که نزدیک‌ترین مشاوران «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با کسب و کارهای بزرگ و همچنین بازار سهام وال‌استریت پیوندهای نزدیک و عمیقی دارند تا جایی که برخی از آنها پیش از ورود به کاخ سفید، در مشاغل خود میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند.

شبکه CNBC با استناد به اسناد مالی که از سوی کاخ سفید به این رسانه ارائه شده، افشا کرد که «ران کِلِین» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، «جین اُمالی دیلون» معاون کلین، «مایک دانیلون» مشاور ارشد بایدن، «جفری زاینتز» مسئول هماهنگ کننده تیم واکنش ویروس کرونا در کاخ سفید، و «برایان دیز» مدیر شورای اقتصادی ملی در زمره دستیاران ارشد بایدن هستند که نامشان در این اسناد مالی ذکر شده است.

طبق این گزارش، برایان دیز پیش از ریاست شورای اقتصادی ملی در کاخ سفید، در شرکت سرمایه گذاری «بلک راک» بیش از ۲.۳ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت می‌کرده و بیش از ۲.۴ میلیون دلار نیز از طرح سهام محدود این شرکت کسب درآمد داشت.

ران کلین نیز پیش از ورود به کاخ سفید در مقام مدیر اجرایی یک شرکت سرمایه گذاری، حقوقی معادل ۱.۸ میلیون دلار دریافت می‌کرد.

رقم پاداش‌های معوقه و حق سنوات برای اُمالی دیلون نیز در سمت بنیانگذار یک شرکت مشاوره‌ای موسوم به «راهبردهای دقیق» رقمی بالغ بر ۴۲۰ هزار دلار بوده است.

مایک دانیلون نیز پیش از آغاز فعالیتش در کاخ سفید، به عنوان عضو هیأت مدیره یک شرکت مشاوره‌ای بیش از ۴ میلیون دلار درآمد داشت.

زاینتز نیز پیش از آنکه به سمت مشاور ارشد دولت بایدن در حوزه همه گیری بیماری کرونا انتخاب شود، در سمت مدیر اجرایی یک شرکت سرمایه گذاری در وال‌ استریت حدود ۱.۶ ملیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرد. وی همچنین به عنوان عضو هیأت مدیره فیس بوک بیش از ۳۳۰ هزار دلار درآمد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها