تندر ۹۰ را همه می‌شناسند و این را هم می‌دانند که این خودرو، یکی از پرفروش‌ترین محصولات اقتصادی موجود در بازار است. به جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دلایلی که فروش بالایی را برای این خودرو رقم زده، در دسترس‌بودن آپشن‌ها و قطعات آن در بازار است. شما چقدر با قطعات تندر ۹۰ آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که هر یک از این قطعات چه وظیفه‌ای بر عهده دارند و از کجا می‌توانید معیوب‌بودن آن‌ها را تشخیص دهید؟ اگر پاسخ‌تان به هر یک از این سوالات منفی است، توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه و اطلاعات مورد نیاز خود را هرچه‌سریع‌تر کسب کنید.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۵۵
آپشن و لوازم یدکی تندر ۹۰
 
تندر ۹۰، فروش بالای خود را مدیون تبلیغات است یا کیفیت؟!
میزان فروش تندر ۹۰ در بازار ایران، بسیار فراتر از انتظار بود و همین موضوع نیز سبب شد تا حرف‌وحدیث‌هایی در رابطه با این موضوع مطرح شود. برای اینکه بتوانیم نظر درستی در رابطه با تندر ۹۰ و فروش بالای آن در بازار ایران بدهیم، اجازه دهید نگاهی کلی به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این خودروی پر حاشیه بیندازیم. تندر ۹۰ که با نام‌های لوگان و ال۹۰ نیز در بازار شناخته می‌شود، مجهز به موتور ۴ سیلندر K4M، با حجم ۱/۶ لیتر است که قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار دارد. این موتور، چیزی در حدود ۶/۹ لیتر سوخت در حد ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که رقم بسیار معقول و مقرون‌به‌صرفه‌ای است.
 
آپشن و لوازم یدکی تندر ۹۰
 
در کنار مصرف سوخت پایین، ایمنی بالا و استهلاک کم خودرو نیز از دیگر ویژگی‌های جالب توجه خودروی تندر ۹۰ به‌شمار می‌روند. اگر به این ویژگی‌ها، صندوق عقب بسیار جادار و مجهز به چراغ، کیسه‌ی هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستم قفل مرکزی، گرم‌کن شیشه‌ی عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، کمربندهای سه نقطه‌ای، دردسترس‌بودن قطعات یدکی و سواری نرم را نیز اضافه کنیم، خواهیم دید که تندر ۹۰، خودرویی است که در مقابل قیمتی که دارد، امکانات قابل ملاحظه‌ای را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد؛ بنابرای فروش بالای لوگان، در نتیجه‌ی امکانات و مزایایی است که دارد و نمی‌توان این موفقیت را نتیجه‌ی قدرت تبلیغات دانست.
 
مهم‌ترین قطعات تندر ۹۰ و علائم خرابی آن‌ها را بهتر بشناسید
 
شناخت قطعات یدکی رنو l90 و آشنایی با نشانه‌های خرابی این قطعات، از جمله موضوعاتی هستند که هر صاحب خودرویی باید اطلاعات کافی را در رابطه با آن‌ها داشته باشد تا بتواند از بروز خسارات سنگین جانی و مالی جلوگیری کند. در ادامه، سه مورد از مهم‌ترین آپشن‌ها و قطعات یدکی  تندر  و قطعات بدنه تندر 90 را معرفی کرده و ضمن بیان وظیفه‌ی هر یک، به شما خواهیم گفت که نشانه‌های خرابی و ایراد در این قطعات چه هستند:
 
·        کابل کلاچ بدنه
کابل کلاچ یا همان سیم کلاچ، یکی از مهم‌ترین قطعات تندر ۹۰ است و وظیفه‌ی انتقال نیرو از پای راننده به کیت کلاچ را بر عهده دارد. کابل کلاچ، به سه نوع سیمی، روغنی و اهرمی تقسیم می‌شود که از میان آن‌ها، کابل‌های سیمی از رواج و قدمت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است. مهم‌ترین نشانه‌هایی که خبر از خرابی این کابل و لزوم تعویض آن می‌دهند، به شرح زیر هستند:
 
ü      کار‌نکردن یا به‌اصطلاح خالی‌شدن کلاچ
ü      سفت‌شدن پدال کلاچ
ü      درگیری و لرزش پدال کلاچ بعد از رها‌کردن
ü      شل‌شدن بیش از حد پدال کلاچ
ü      درست عمل‌نکردن کلاچ و سخت‌بودن تعویض دنده
 
·        شبکه پایین سپر جلو
از جمله مهم‌ترین آپشن‌های تندر ۹۰ که عملکرد خودرو را نیز به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، شبکه پایین سپر جلو است. این قطعه، وظیفه‌ی انتقال هوای بیرون به محفظه‌ی موتور خودرو را بر عهده دارد و در عین حال، مانع از برخورد اجسام مختلف به رادیاتور وسیله‌ی نقلیه‌ی شما می‌شود.
 
آپشن و لوازم یدکی تندر ۹۰

 هر گونه شکستگی در این قطعه، می‌تواند مشکلات و خسارات متعددی را برای شما به‌همراه داشته باشد؛ بنابراین درصورت بروز ایراد برای این قطعه، در اولین فرصت باید آن را تعویض کنید.
 
·        دیسک ترمز
 
دیسک ترمز، یکی از حیاتی‌ترین قطعات تندر ۹۰ محسوب می‌شود و وظیفه‌ی آن، توقف وسیله‌ی نقلیه در هنگام ترمزگیری است. این قطعه، در دو نوع دیسک ترمز معمولی و دیسک ترمز خنک‌شونده تولید می‌شود که هر یک با توجه به آلیاژ به‌کار رفته در آن‌ها، قیمت متفاوتی دارند.
 
شایع‌ترین علائم خرابی دیسک ترمز که با مشاهده‌ی آن‌ها باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید، عبارت هستند از:
ü      مشاهده‌ی شیارهای ریز روی دیسک
ü      سوت‌کشیدن خودرو در هنگام ترمزگیری
ü      احساس لرزش در پدال ترمز و فرمان به هنگام گرفتن ترمز
ü      تغییر رنگ دیسک ترمز
ü      کاهش عملکرد خودرو در زمان ترمزگیری
 
خورده‌شدن زودتر از موعد لنت‌های ترمز
مهم‌ترین چیزی که ایمنی و سلامت هر صاحب خودرویی را تضمین می‌کند، دانش و آگاهی وی در رابطه با قطعات یدکی و توجه به نشانه‌های خطر است. در این مطلب، شما را با سه نمونه از مهم‌ترین قطعات یدکی تندر ۹۰ آشنا کردیم و گفتیم که علائم خرابی این قطعات چه هستند. با درنظر‌داشتن مطالب گفته شده در این مقاله و خرید لوازم یدکی مرغوب، می‌توانید ضمن تضمین سلامت خود، در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جوبی کنید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها