دکتر منوچهر مهدی پور شهردار کومله خبر داد:

آغاز اجرای طرح استقبال از بهار

توسط مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان؛

برنامه‌های صداوسیمای گیلان در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد

محمدباقر باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه از تهیه برنامه‌های متنوعی برای آغاز سال نو در صداوسیمای مرکز گیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین گیلان، محمدباقر باقرزاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم، گفت: امسال علیرغم گسترش سایه کرونا برای دومین سال متوالی سالی متفاوت است اما از آنجایی که سال ۱۴۰۰ با ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) مزین شده است و در ماه پر فضیلت شعبان به استقبال بهار طبیعت می‌رویم، در صداوسیمای مرکز گیلان با تهیه بخش‌های متنوع و جذاب، لحظاتی شاد و مفرح برای مخاطبان شبکه استانی فراهم خواهیم کرد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان با اعلام ویژه برنامه‌های معاونت صدای مرکز گیلان گفت: این معاونت برنامه‌های «هفت سین» ویژه تحویل سال، «نوبهار»، «همیشه بهار»، «نوروز اوخان»، «آلاچیق پامچال» و «بنفشه گول» را در جدول پخش دارد.

باقرزاده مطرح کرد: برنامه «هفت سین» از ساعت ۱۰روزشنبه ۳۰ اسفند به مدت۱۸۰ دقیقه واپسین لحظات سال ۹۹ را با بخش‌های شاد و نمایشی جذاب، ارتباط با مراکز زیارتی کشور، پخش موسیقی‌های شاد، پخش سخنان مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری همراه مخاطبان خواهد بود.

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان افزود: برنامه «نوبهار» در ۱۳ برنامه از اول فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۹ به مدت۳۰ دقیقه، برنامه «آلاچیق پامچال» برای مخاطب نوجوان در۱۳ برنامه هر روز از ساعت۹:۳۰ به مدت۲۰ دقیقه، برنامه «همیشه بهار» از اول فروردین از ساعت۱۰ به مدت۱۸۰ دقیقه در ۱۳ برنامه، برنامه «بنفشه گول» در ۱۳ برنامه هر روز از ساعت ۱۷ به مدت ۱۸۰ دقیقه برای مخاطب جوان و برنامه «نوروز اوخان» در ۱۳ برنامه هر روز از ساعت ۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه تعطیلات نوروز همراه مخاطبان رادیو گیلان خواهند بود.

وی ادامه داد: آداب و رسوم ویژه نوروز در گیلان، پخش موسیقی‌های شاد، برپایی رسومات نوروز با حفظ و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام کرونا، دعوت از خوانندگان، نمایشهای طنز، اطلاعات ترافیکی راهها، هواشناسی اطلاعات پرواز و تردد ریلی، افسانه‌ها و مثل‌ها از جمله بخشهایی است که در این برنامه‌ها به آن پرداخته می‌شود.

باقرزاده با اعلام ویژه برنامه‌های معاونت سیما در این ایام افزود: معاونت سیما در ۲۹ اسفند با دو ویژه برنامه «ترنم بهار» از ساعت۲۱ به مدت۹۰ دقیقه و برنامه «عیدانه» از ساعت۲۳:۳۰ به مدت۸۰ دقیقه و در روز ۳۰ اسفند از ساعت ۹ صبح با ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «بهار رافا» به مدت ۲۴۰ دقیقه با بخشهای متنوع اجرای موسیقی زنده، نغمه‌های نوروزی گیلکی و تالشی، فرهنگ نوروزی قوم تات، گزارش مستند، حضور مهمانان برجسته از چهره‌های شاخص گیلانی و حضور گروههای برگزیده موسیقی استان به استقبال بهار می‌رود.

برنامه‌های «ترنم بهار» در ۱۴قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از ساعت۲۱:۳۰ شبهای نوروز از منطقه آزاد انزلی با بخشهای گفتگو با چهره‌های فرهنگی و هنری گیلان، معرفی ظرفیتهای منطقه آزاد، آیین‌ها و رسوم، «گول بهار» در ۱۵ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای صبحهای نوروز از ساعت۱۰:۳، یادواره «شهید املاکی» در ۹ فروردین، «گول محله» ویژه کودک و نوجوان روزهای زوج از ساعت ۹ صبح به مدت ۶۰ دقیقه در ۶ برنامه، سریال طنز جایزه ۵، پخش سه گزارش زنده مسابقه فوتبال در هفته دوم فروردین هریک به مدت ۹۵ دقیقه، اوقات فرح بخشی در ایام تعطیلات نوروزی برای بینندگان شبکه استانی فراهم خواهند کرد.

همچنین جشنواره فیلم‌های سینمایی و انیمیشن، طنز بارانه، مستند نوروز نامه از دیگر بخشهای برنامه ریزی شده در معاونت سیما است که بتواند لبخندی بر لب مخاطبان خود بنشاند.

مدیرکل رسانه استانی با اشاره به اقدامات معاونتهای خبر و فضای مجازی برای استقبال بهار اظهار داشت: معاونت خبرمرکز گیلان نیز تولید و پخش گزارش‌های مختلف شامل: گزارش خبری با موضوع نوروز و کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام، تولید ۴ گزارش ویژه خبری با موضوع کرونا و مسافران، تولید محتوا با موضوع نوروز و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در فضای مجازی، تولید یک گزارش ویژه مکتوب با همین موضوع، طراحی یک گفتگوی ویژه خبری با موضوع مسافران نوروزی و کرونا در تعطیلات نوروز را تدارک دیده است.

وی ادامه داد: معاونت فضای مجازی مرکز نیز تولید و پخش ۸ پوستر سخنرانی رهبر معظم انقلاب و شعار سال، ۷ پوستر، ۵ موشن گرافیک، ۷ اینفوگرافیک، ۳ انیمیشن، ۳ ویدئو و ۳ کاریکاتور با موضوع کرونا، ۸ پوستر و یک اینفوگرافیک و یک ویدئو تولیدی با محوریت معارفی و دینی، ۲۲ پوستر و ۲ نماهنگ از رخدادها و مناسبت‌های تاریخی و فرهنگ ساز، ۱ پوستر و پادکست با محوریت تکریم شهیدان و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۵ استوری با موضوع معرفی صنایع دستی و گردشگری، تفاوت نوروز گیلانی (نوروز بل) با نوروز ملی در قالب ویدئو، داستان ننه سرما و عمونوروز در قالب نمایش کوتاه یا انیمیشن، ویدئو در حاصل تدارک گسترده این معاونت در ایام نوروز ۹۹ است.

باقرزاده همچنین از آغاز پخش برنامه‌های انتخابات از ۲۳ اسفند در دوره تبیینی خبر داد و افزود: معاونت صدا با برنامه‌های قطار «۶-۱۳» در ۲۱ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، «میکروفن آزاد» در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای، نمایشهای طنز «کَتَل» در ۱۵ قسمت ۵ دقیقه‌ای و «آرزوهای بزرگ» در ۴ قسمت ۲۸ دقیقه‌ای به انتخابات می‌پردازند.

وی ادامه داد: معاونت سیما نیز با دو ویژه برنامه «گیلان جان» در ۱۸ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای و «امی انتخاب» در ۱۱ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای با هدف ترغیب به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای به انتخابات می‌پردازد.

مدیرکل صداوسیمای گیلان در پایان افزود: معاونت خبر نیز برنامه‌های انتخاباتی خود را همزمان با آغاز مرحله بسترسازی با دو رویکرد مطالبه‌گری و امید آفرینی آغاز کرده و در دوره تبیینی، از ۲۳ اسفند با تولید گزارش‌ها و مصاحبه‌های خبری رادیویی و تلویزیونی با موضوع نام‌نویسی از کاندیداهای شورا، تولید حدود ۱۵ گزارش ویژه خبری با موضوعات مختلف انتخاباتی، تولید ۵ مستند خبری، تولید حدود ۱۵ گفتگوی ویژه خبری، ارتباط زنده تلویزیونی و تولید محتوای روزانه در فضای مجازی به انتخابات می‌پردازد.

معاونت فضای مجازی نیز در کنار دیگر معاونت‌ها با ۱۶ پوستر و استوری موشن را با موضوع انتخابات در فضای مجازی بارگذاری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها