نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور برگزار شد.
نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۹۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور در پردیس تربیتی توانا برگزار و اعضای هیئت داوران در سه حوزه رسانه های خبری ـ تحلیلی، رسانه های صوتی و تصویری و رسانه های مجازی در زمینه معیارهای داوری آثار بحث و بررسی کردند.

اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در این نشست با اشاره به اهداف کلی این رخداد فرهنگی گفت: گسترش فرهنگ رضوی، تولید مفاهیم بنیادی در حوزه امام رضا(ع) و حمایت و تکریم از فعالان عرصه رسانه سه هدف عمده برگزاری این جشنواره است که در سه بخش اصلی خبری و تحلیلی، صوتی و تصویری و بخش مجازی برگزار می‌شود.

نصراللهی با اشاره به تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ گفت: قرار بود کار داوری‌ها زودتر انجام و اختتامیه جشنواره هم برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد، البته دلایل دیگری هم برای تعویق وجود دارد که یکی از آن‌ها موضوع در پیش بودن مناسبت‌های ماه‌های شعبان و رمضان و درخواست های متعدد اهالی رسانه است.

 

آغاز داوری‌های نهایی از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰

وی از ارسال بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) خبر داد و گفت: داوری نهایی جشنواره از روز ۲۵ فروردین آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره امام رضا(ع) مشارکت مردم را از جمله ویژگی‌های این جشنواره دانست و گفت: مردمی بودن و معنوی بودن از جمله ویژگی‌های این جشنواره است، همچنین ترکیب اعضای هیأت داوران ترکیبی کم‌سابقه است و اغلب اساتید تراز اول کشور در حوزه رسانه در گروه داوری جشنواره حضور دارند.

 

معیار ارزیابی آثار

وی با تاکید بر ضرورت دادن امتیاز بیشتر به سوژه و پرداخت اختصاصی گفت: توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی، راهبرد واقع نمایی، جامعیت، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.

نصراللهی گفت: این جشنواره متعلق به امام رضا(ع) است و شاهد بودیم که اقشار مختلف مردم و رسانه ها با گرایشات مختلف آثارخود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

 

اهداف کلان جشنواره

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هم در این نشست با اشاره به برخی اهداف این رویداد فرهنگی گفت: ما در این جشنواره سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم که شامل ارتقاء کمی و کیفی آثار در حوزه امام رضا(ع)، جهت دهی به مفاهیم و موضوعات رضوی و حمایت و تکریم از زحمت‌کشان عرصه رسانه با موضوعات امام رضا(ع) است.

محسن هوشمند افزود: این جشنواره در چهار محور موضوعی سیره امام رضا(ع)، زائر و زیارت، وقف و نذر و خدمت رضوی برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت داوران همچون پیام تیر‌انداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، حمید مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیما فیلم، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، شهرام وثوقی راد مدیرکل اخبار سیما، مصطفی قمری وفا مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما، امیدعلی مسعودی، سید بشیر حسینی، حسن خجسته، سیدسجاد قافله‌باشی از اساتید رسانه و... نظرات خود را در زمینه روند اجرا و ارزیابی آثار جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) مطرح کردند و مقرر شد در حوزه‌های تخصصی، داوری آثار براساس شاخص‌های علمی صورت گرفته و این معیارها نیز به زودی نهایی و تدوین خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها