مرکبات مازندران نباید در میدان بار تهران تعیین  قیمت شود
نماینده ساری و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

مرکبات مازندران نباید در میدان بار تهران تعیین قیمت شود

انتقاد نماینده مردم ساری از مسئولان استان :

دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به معضل گرانی میوه شب عید ورود کنند

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم نباید میوه شب عید را گران بخرند،گفت: تقاضا می‌کنم که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در این زمینه ورود کنند.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۷۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره گرانی میوه شب عید اظهار کرد: بیشترین میزان نیاز بازار شب عید به مرکبات ۵۰ هزار تن بود که باید برای تأمین این میزان مرکبات در زمان برداشت بحث تأمین شب عید مدیریت می‌شد.

وی با بیان اینکه در زمان برداشت باغدار مرکبات را روی درخت کیلویی ۵ هزار تومان فروخت اما اکنون واسطه آن را ۲۰ هزار تومان می‌فروشد،گفت: نزدیک به ۳۰۰ هزار تن ذخیره مرکبات در انبارها داریم، اما مرکبات موجود در بازار به ۵۰ هزار تن هم نمی‌رسد که این مسئله نیازمند مدیریت در بازار است.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اعلام اینکه نباید کمبود و گرانی میوه را به صادرات نسبت داد، افزود: موضوع مهمی که از قبل پیگیری می‌کردم، ممانعت از بحث ممنوعیت صادرات مرکبات بود که روزی به عنوان یک مسئله مطرح شده بود.

وی با بیان اینک دو ماه پیش طی نامه‌ای به وزارت صمت، جهادکشاورزی و هم مجموعه اجرایی استان درباره اینکه بحث جلوگیری از صادرات نمی‌تواند مشکل گرانی میوه را حل کند، هشدار داده بودیم، گفت: متولیان در زمانی که هشدارها داده شد به این مسئله توجه نکردند اما روزها مردم که به بازار می‌روند تا میوه بخرند، تازه مسؤولان یادشان آمد که باید سیاست‌هایی را برای مدیریت بازار تدوین کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی سیاستی به نام تنظیم بازار به میدان آمد و صادرات ممنوع شد، این در حالی است که در کشورهای همسایه بازار خوبی داریم.

زارعی با بیان اینکه مازندران حدود ۳ میلیون تن مرکبات دارد با این شرایط نباید مردم برای شب عید میوه را گران بخرند، خاطرنشان کرد: مردم فکر نکنند که ما به دنبال این هستیم که میوه شب سال نو گران شود، اتفاقا ما از وزارت جهادکشاورزی گلایه داریم، در ابتدای کار، قانونی را گذراندیم که سیاست‌های حمایتی کشاورزی باید در بخش کشاورزی لحاظ شود.

وی با اعلام اینکه شاهد هستیم که وزرات صمت هم نمی‌تواند بازار را کنترل کند،گفت: تنظیم بازار در دست‌ این وزارت‌خانه نیست چرا در این وزارتخانه به دنبال واردات هستند و دل‌شان برای واردات می‌تپد.

وی همچنین با بیان اینکه از مسؤولان اجرایی استان هم گلایه دارم، افزود: کشاورز درخت را مانند فرزند خود دوست دارد و کشت می‌کند، زنجیره امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند اما به سیاست‌های نادرست بخش تنظیم بازار و وزارت صمت برخورد می‌کند، واقعا جای تعجب دارد من تقاضایم این است که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در این زمینه ورود کنند.

زارعی با بیان اینکه در این شیوه، زندگی تولیدکننده در مخاطره می‌افتد، یادآور شد: چرا که متولیان نتوانستند بازار را کنترل کنند، اینکه چرا نتوانستند ۵۰ هزار تن بار را به دست مردم برسانند، مردم باید میوه را ارزان‌تر از قیمت فعلی بخرند، نشان دهنده سیاست‌های غلط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها