چهره جدید یک قهرمان در لوشامپیونه

داستان موفقیت لیل

بررسی آماری امتیازات کسب شده از سوی مدعیان لیگ‌برتر ایران و لیگ‌های اروپایی

کمبود امتیاز!

 فقط یک بازی دیگر برای تیم‌های لیگ‌برتر تا پایان سال ۱۳۹۹ باقی مانده است. این ۱۶تیم تا اینجای فصل چه کار کردند؟ از حداکثر امتیازات ممکن چقدر گرفتند؟
کد خبر: ۱۳۰۷۶۵۰

به گزارش جام جم آنلاین ، قبل از این‌که آمار مربوط به میزان امتیاز کسب شده از حداکثر امتیازات ممکن را بررسی کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که این عدد فاصله قابل توجهی با صدرنشینان تا قعرنشینان سه لیگ فوتبال لالیگای اسپانیا، لیگ‌برتر انگلیس و بوندسلیگای آلمان دارد. پرسپولیس  و سپاهان به عنوان مدعیان اصلی رقابت‌های این فصل لیگ‌برتر فوتبال ایران، تا این هفته از رقابت‌های لیگ ۶۷/۶۶ درصد از حداکثر امتیاز ممکن را به دست آورده‌اند. آیا این رقمی استاندارد برای یک تیم مدعی قهرمانی است؟ اگر بخواهیم با نمونه لالیگایی مقایسه کنیم باید به این اشاره کنیم که سرخ‌ها و طلایی‌پوشان حداقل ۱۰‌درصد امتیازها را به عنوان صدرنشین نگرفته‌اند.

اما اگر بخواهیم این عدد را با نمونه انگلیسی‌اش مقایسه کنیم به نام منچسترسیتی می‌رسیم. مدعی اصلی قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر انگلیس از کل امتیازات ممکنی که می‌توانسته به دست بیاورد ۱۶/۷۸درصد را به دست آورده است.

در رابطه با لالیگا نیز نگاهی موشکافانه به صدرنشین این لیگ و امتیازات به دست آمده از سوی این تیم ما را به نام اتلتیکومادرید می‌رساند. این تیم از حداکثر امتیازات ممکن به میزان ۴۹/۷۹‌درصد کسب کرده که کاملا مناسب صدرنشین برترین لیگ فوتبال جهان است. نکته بسیار جالب این است که میزان امتیاز صدرنشین اسپانیا کاملا منطبق با امتیازات صدرنشین ایتالیا یعنی اینترمیلان است.  در بوندسلیگا هم بایرن‌مونیخ صدرنشین ۳۹/۷۶‌درصد از حداکثر امتیازات را گرفته و در لوشامپیونه (پنجمین لیگ معتبر فوتبال جهان) تیم صدرنشین که لیل است ۸۱/۷۳‌درصد از کل امتیاز را کسب کرده است. در واقع میانگین امتیازات پنج صدرنشین در پنج لیگ معتبر جهان بالای ۷۷‌درصد باشد که پرسپولیس و سپاهان به عنوان صدرنشینان هم امتیاز تا پایان هفته هفدهم فاصله قابل توجهی با این استاندارد جهانی دارند. 

استقلال دیگر تیم مدعی قهرمانی لیگ بیستم هم ۸۲/۵۸‌درصد از کل امتیازات را به دست آورده و فعلا ۳۰ امتیازی است. اگر بخواهیم به استاندارد کسب امتیاز در تیم‌های اروپایی مراجعه کنیم و مقایسه را انجام بدهیم متوجه می‌شویم که استقلال به عنوان تیم سوم جدول حداقل ۱۲‌درصد کمتر دارد.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها