معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

تا ۱۵ فروردین آزادسازی معتادان ممنوع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان زنجان که در کمپ‌ها هستند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ آزاد نخواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان زنجان که در کمپ‌ها هستند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ آزاد نخواهند شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۵۰۴
به گزارش جام جم زنجان خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ باید کمیته‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فعال شود، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و پیشگیری طرح یاری‌گران زندگی، باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط عملیاتی شده و جامعه هدف اعم از جمعیت دانش‌آموزی، سازمان‌های مردم‌نهاد، حوزه دانشجویی، خانواده‌ها و ورزش و جوانان به درستی هدف‌گیری و شناسایی شود، زیرا اگر در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم شاهد کاهش معتادان متجاهر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله بحث ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان و ساماندهی معتادان متجاهر باید اولویت قرار داده شده و ساز و کار آن تعیین شود، افزود: مشارکت‌های مردمی، فعال کردن و بهره‌گیری مطلوب از سازمان‌های مردم‌نهاد و مجموعه تشکل‌های غیردولتی می‌توانند به عنوان فرصت در کنار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و سایر دستگاه‌های اداری کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه حوزه درمان با دو رویکرد تحت پوشش قرار دادن معتادان تحت درمان توسط بیمه سلامت از جمله اولویت‌های موجود برای حمایت از خانواده‌ها است، تصریح کرد: گرم‌خانه در شهر یک فرصت است اما استفاده مطلوبی از آن نمی‌شود، زیرا از این فرصت می‌توانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعم از معتادان و غیره استفاده کنیم، بنابراین شهرداری زنجان باید در سال ۱۴۰۰ تمهیداتی در این زمینه اتخاذ کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه نقش دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر استان باید معین شده و شیوه‌نامه آن طراحی شود، ادامه داد: منطقه خیام زنجان یک فرصتی برای جمع‌آوری معتادان ولی به لحاظ روانی جامعه دغدغه دارد و تهدید کند بنابراین شهرداری زنجان باید از لحاظ فیزیکی تمهیداتی برای محل تجمع معتادان شهر زنجان بیندیشد.

مرادی با تاکید بر لزوم بررسی و مستندسازی ساماندهی معتادان و اعتباراتی که باید تخصیص شود، اظهار کرد: باید گروه‌های همپا و سمن‌ها تقویت شود و شیوه تشکیل، حمایت‌هایی که از استان و کشور می‌توانیم اخذ کنیم و روند اجرایی و مدیریتی خانه میان‌راهی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ معتادان استان زنجان آزاد نخواهند شد، خاطرنشان کرد: باید در منطقه خیام زنجان بررسی میدانی انجام شده و اگر باید در عملکرد شلتر تغییری ایجاد شود؛ روند خدمت‌رسانی شلتر را تغییر دهیم و تمهیدات لازم در این منطقه انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها