حالا می‌توانیم بگوییم عصر جدید ما با همه مسابقات و برنامه‌های استعدادیابی جهان فرق دارد. این تفاوت آنجا معنادار می‌شود که یک رویکرد و گرایش فرهنگی بر همه قالب‌های تصویری و جلوه‌های بصری تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۲۷

به نظرم این را خیلی از بینندگان جمعه‌ شب تلویزیون درک کردند. فینال فصل‌ دوم عصر جدید نشان داد می‌شود یک «تلنت‌ شو» را به یک مسابقه‌ فرهنگی‌ ایرانی تبدیل کرد که فاصله معناداری با نسخه‌های غربی‌اش داشته‌ باشد و حتی تبدیل شود به یک جریان فرهنگی برای شناسایی و کشف استعدادهای ایرانی از مسیر درست و اصلی‌اش. دقیقا نقطه مقابل آن چیزی که این روزها در فضای مجازی شاهد و ناظرش هستیم.

عصرجدید نشان داد برای این‌که نسل جوان ایرانی دیده‌ شود، اصلا نیازی نیست دست به رفتارهای خارج از قاعده و اصول زده‌ شود و نیازی نیست به قیمت جذب مخاطب عده‌ای که سودای دیده‌شدن دارند با پورن‌استارها مقابل یک دوربین بنشینند یا سخنان رکیک و مبتذل را چاشنی شیرین‌کاری‌هایشان کنند.

عصرجدید نشان داد اصولا تقلید به معنای ایده‌ گرفتن از موضوعات جذاب، کار بدی نیست و خیلی وقت‌ها تقلید درست و حساب‌شده می‌تواند منشأ و مبدأ اتفاقات خوب فرهنگی باشد.

تجربه رسانه‌ ملی از ابتکار راه‌اندازی جسورانه مسابقه استعدادیابی ایرانی نشان داد در روزهایی که پلتفرم‌ها در تلاش هستند با تولید انواع و اقسام برنامه‌ها و سریال‌های خوش‌آب و رنگ مخاطبان دیگر رسانه‌ های صوتی و تصویری را جذب کنند، همیشه یک برنامه خوب مشتری خودش را دارد.

تجربه برگزاری دو فصل عصرجدید نشان داد، همیشه مخاطبان برنامه‌های خوب تلویزیون قابل‌ مقایسه با مخاطبان هیچ رسانه دیگری نیستند.

عصر جدید نشان داد می‌شود دختران مذهبی‌ ترین شهر ایران با اجرای گروه «ستاره هشتم» جزو برگزیدگان فینال باشند و پاسخی باشد به همه جریان‌هایی که فعالیت بانوان را در شهرهای مذهبی به حاشیه می‌برند.

ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با نوآوری و خلاقیت گروه «جوانمردان ایران‌ زمین» توانست در دوران رونق ورزش‌ های لاکچری، این ورزش کهن، اصیل و جوانمردانه را از کنج عزلت خارج کند و نشان دهد چگونه معجزه خلاقیت می‌تواند داشته‌ های فرهنگی، بومی و کهن ما را احیا کند و از فراموشی تدریجی نجات دهد.

«گروه مجاز» نشان داد آدم‌های موفق الزاما ماشین‌های مدل‌ بالا سوار نمی‌شوند، در خانه‌هایی با پنت‌ هاوس زندگی نمی‌کنند و با کت‌وشلوارهای چندمیلیون تومانی در پارتی‌های شبانه سلفی نمی‌گیرند.

دخترکان «گروه فرشتگان» در اوج اجرای زیبایشان، بدون هیچ تبلیغات اغراق شده و نچسبی، فرهنگ احترام به ایثارگران را نشان دادند و حالا خیلی‌ها با اجرای متفاوت عرفان طهماسبی، جوان خوزستانی خوب شد. اجرای هنرمندی از سرزمین جنوب بدون این‌که پای شعرهای بی‌ریشه و موسیقی‌های بی‌قاعده در میان باشد.

عصرجدید نشان داد بدون برهنگی فرهنگی، ادا و اطوار غربی، استفاده‌ابزاری از زن و شوخی‌های رکیک جنسی می‌توان ساعت‌های متفاوتی را برای خانواده‌های ایران رقم زد.

شاید بتوان گفت در کنار موفقیت‌ها و دستاوردهای مهم این دوره عصر جدید ترویج مفهوم پیوندهای خانوادگی برگ برنده این فصل عصرجدید بود.

مجموعه‌ای که تلاش کردند خانواده‌ ایرانی را به‌عنوان محور مهم رشد و تعالی جامعه نشان دهند و این همان وظیفه مهمی است که رسانه‌ها بر عهده دارند اما متأسفانه از آن فاصله گرفته‌اند.

عصر جدید البته اگر بخواهد برای همیشه جدید و تازه و نو باشد و عصر متفاوتی را برای نسل جوان ایرانی رقم زند راه دراز و دشواری در پیش دارد؛ مسیری که می‌تواند چراغ امید به آینده را در دل نسل جوان روشن کند.

پس از ۱۹ماه تلاش مستمر در سال سخت کرونا فصل دوم عصر جدید به فینال رسید و به نظر می‌رسد با افتخار برنده این فصل را معرفی کرده‌باشد؛ فرهنگ اصیل ایرانی...

محمد عکاف - عضو شورای سردبیری / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها