شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز با یک مافیا مواجه است گفت: علاوه بر این‌ها برای برخورد قاطع با خلافسازان خلاء قانونی هم وجود دارد که باید رفع شود.
کد خبر: ۱۳۰۷۳۱۳

به گزارش جام جم آنلاین گیلان، سید محمد احمدی شهردار رشت اظهار داشت: اقدامات اخیری که برای مقابله با پدیده خلاف سازان انجام دادیم ادامه خواهد داشت اما باید توجه داشت که شهرداری در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز با یک مافیا مواجه است.

شهردار رشت عنوان کرد: بنده باتوجه به برنامه ارائه شده به شورا تاکنون تلاش کردم بر اساس همان برنامه جلو بروم.

احمدی تصریح کرد: نخستین موضوع قابل اهمیت این بود که اصلاحات اساسی درساختار شهرداری صورت بگیرد چون مردم بدون توجه به نام شهردار خواهان خدمات مطلوب از شهرداری هستند.

وی ساماندهی ساختارهای اداری، مالی و اقتصادی شهرداری رشت را جزو برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد و گفت: تمام این ساختارها به شدت متلاطم و آشفته هستند و برای رفع مشکلات موجود در هرکدام از این ساختارها، سیستمی را طراحی کردیم تا اجرایی شود.

شهردار رشت با بیان اینکه به جهت راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شفافیت کامل در پرداخت‌ها وجود دارد افزود: بنده به عملکرد کمیته تخصیص بودجه احاطه کامل دارم تا انحرافی در بحث تخصیص اتفاق نیافتد.

احمدی ممیزی نوین املاک را نخستین قدم برای هوشمندسازی دانست و با بیان اینکه تاکنون فقط تعدادمحدودی از شهرداریهای کشور نسبت به اجرای هوشمندسازی اقدام کردند گفت: ساختارهای اجرای ممیزی نوین املاک در شهر رشت توسط بخش خصوصی در حال آماده شدن است.

وی از شناسایی چند ابر چالش در شهرداری رشت خبر داد و عنوان کرد: ۴۰ سال است که ما زباله‌هایمان را به سایت سراوان می‌بریم و این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهر رشت تبدیل شده است.

شهردار رشت استقرار کارخانه زباله‌سوز در سایت لاکان رشت را برنامه‌ای سه ساله که در دستور قرار دارد اعلام کرد و بیان داشت: با این سرعتی که کارها در حال پیشروی هستند امیدوارم فرآیند راه‌اندازی کارخانه زباله سوز در کمتر از سه سال اجرایی شود.

احمدی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز سایت سراوان که اخیرا توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد خبر داد و اذعان کرد: برای اجرای پروژه اورهال کارخانه کودآلی هم تاکنون ۱۴ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و پیشرفت فیزیکی آن هم خوب است.

شهردار رشت ساماندهی تالاب عینک را از دیگر برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری سه پهنه تالاب را برای توسعه فعالیت‌های تفریحی و گردشگری از شرکت آب منطقه‌ای اجاره کرده است.

احمدی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر رشت کارگروهی تشکیل شده است یادآور شد: دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی با شهرداری در برخورد با خلاف‌سازان دارد و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد نسق‌سازانی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌روند حکم تخریب دارند افزود:‌ با اعلام نظر کارشناسان ماده ۱۰۰ تاکنون ۶ هزار حکم تخریب در شهر رشت صادر شده است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری با یک مافیا مواجه است از طرفی برای برخورد با خلاف سازان نقص قانون هم وجود دارد که باید رفع شود.

احمدی اظهار داشت: با ابتکار شهرداری رشت قرار شده در بحث پوشش فضای سبز شهر و ساماندهی هر چه بیشتر آن از ظرفیت اساتید دانشگاه استفاده کنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها