معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از فعال بودن 29 دوربین ثبت تخلف و پلاکخوان در محدوده مرکزی شهر و همچنین بلوارهایی مانند آیت الله بروجردی و غدیر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۸۶

به گزارش جام جم آنلاین قم، عباس ذاکریان با بیان این که دو نوع دوربین در سطح شهر قم کار نظارت و ثبت تخلفات احتمالی را انجام می دهد خاطر نشان کرد: 130 دوربین نظارتی در شهر قم وجود دارد که این تعداد در آینده ای نزدیک به 200 دوربین خواهد رسید.

 

وی افزود: این دوربین ها به عنوان دوربین های نظارتی شهرداری فعال است، اما با توجه به نظر متخصصان فناوری اطلاعات، این امکان وجود دارد که این دوربین ها با نصب یک نرم افزار، قابلیت پلاکخوانی را نیز داشته باشند که در این صورت، تمام معابر و ورودی های شهر نیز زیرپوشش دوربین های ثبت تخلف و پلاکخوان قرار می گیرند.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین اظهار کرد: متأسفانه 4 سال است که سهم شهرداری قم از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نشده است، در حالی که طبق قانون این سهم شهرداری برای ارتقای دوربین های نظارتی شهری هزینه می شود.

 

ذاکریان ادامه داد: البته در چهار سال گذشته، تلاش های دیگری نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برای نصب و راه اندازی سامانه های جدید نظارتی انجام شد که متأسفانه به نتیجه نرسید و اکنون نیز شاهد افزایش بی سابقه قیمت و هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی این سامانه ها هستیم.

 

وی سپس تأکید کرد: در هر صورت باید توجه داد که 29 دوربین فعلی ثبت تخلف و پلاکخوان در محدوده شهری قم فعال است و نیروی انتظامی و پلیس راهور استان می توانند برای إعمال قانون بویژه قانون منع تردد شبانه خودروهای شخصی در شرایط کرونایی از آن ها استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها