وزیر کشور با بیان اینکه الحاق دو شهرستان به قم، از خواسته های مردم این استان بود گفت: خوشبختانه مراحل این اقدام در وزارت کشور و دولت در حال نهایی شدن است و امیدواریم این امر تا پایان دولت فعلی محقق شود.
کد خبر: ۱۳۰۷۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین قم ، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 99 پروژه شهری در قم سخن می گفت با بیان این که بعثت، نقطه وصل بین مُلک و ملکوت و محل اتصال انسان و وحدانیت است اظهار کرد: وظیفه ما این است که مفهوم متعالی بعثت را درک کنیم و نشر و گسترش آن، به ایفای نقش بپردازیم.

وی افزود: مسؤولان باید از خود بپرسند که چقدر توانسته اند فضای مُلکی این جهان را ملکوتی کنند و البته باید از خدا بخواهیم تا ما را در این مسیر یاری فرماید.

وزیر کشور با تاکید بر این که همه ما به قم مدیونیم بیان کرد: همه ما از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین مراجع عظام تقلید بهره ها بُرده ایم و از این رو باید ادای دِین خود را فراموش نکنیم.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: تردیدی نیست که عقب ماندگی ها قم باید جبران و در کنار آن، شؤونات نه تنها ملی، بلکه بین المللی قم حفظ شود.

وی با اشاره به خواسته های مسؤولان استان و شهر قم بویژه درباره ضرورت تأمین واگن های قطار شهری و همچنین ساماندهی حمل و نقل عمومی اذعان کرد: این خواسته ها پیگیری خواهد شد، بویژه آن که تأمین 5 هزار اتوبوس و تعدادی واگن از محل اعتبارت مبارزه با کرونا مصوّب شده است.

 

وزیر کشور سپس به پیگیری ها و تلاش های مسؤولان قم برای افزایش شهرستان های استان توجه داد و گفت: الحاق دو شهرستان به این استان، از خواسته های مردم قم بود که خوشبختانه مراحل آن در وزارت کشور و دولت در حال نهایی شدن است و امیدواریم این امر تا پایان دولت فعلی محقق شود و با اجرایی شدن آن، هم فشار بر شهرستان قم کاهش یابد و هم این که مسؤولان استان بتوانند در خدمتگزاری به مردم موفق تر از قبل باشند.

 

وی در عین حال به مشکلات کشور در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: پیش بینی ها در سال 1398 این بود که کشور در سال 1399 سال سختی خواهد داشت، به‌ویژه آن که ترامپ تلاش داشت تا با اقدام علیه ایران، پیروزی خود را در انتخابات تضمین کند، اما لطف خدا مانند همیشه شامل حال این کشور شد و توانستیم با هدایت های رهبر معظم انقلاب و بر خلاف خواست دشمن، کشور را از سال 1399 به خوبی عبور دهیم.

الحاق دو شهرستان به قم نهایی می شود

وی با تأکید بر این که بار اصلی مقاومت در این مسیر به دوش مردم بوده است یادآور شد: شُکرگزاری حقیقی از این مردم، خدمت صادقانه و بی منت به آنان است، اگرچه ما هرگونه خدمتگزاری به آنان، نمی تواند یک هزارم دِین به مردم را نیز ادا کند.

رحمانی فضلی در پایان خود سخنان  بیان داشت: مسؤولان باید بدانند که خدمت به مردم در راستای وظفه بعثتی آنان است و از این رو هر مسؤول باید به اندازه وُسع خود در خدمتگزاری به مردم پیشقدم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها