مشاور وزارت بهداشت در رابطه با ماجرای تزریق واکسن کرونا به افراد خارج از نوبت آن هم به دلیل اینکه واکسن فاسد نشود توضیحاتی به جام جم آنلاین داد.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۸۶

علیرضا وهاب زاده مشاور وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین ، عنوان کرد: بحث تزریق به خویشاوندان کادر درمان نیست و صرفا یک ثبت نام بوده است. اینکه جزئیات این ثبت نام چیست نمی دانم اما اطلاع دارم که برنامه ای برای آینده است. الان تزریق واکسن کرونا به کادر درمان هم تکمیل نشده است که حالا خانواده های آنها با واکسیسناسیون روبرو شود.

وهاب زاده گفت: تا زمانی که واکسینه کادر درمان  تکمیل نشود خانواده های آنها در اولویت قرار نمی گیرند. افرادی هم که اولویت هستند لیست کاملی از آنها وجود دارد. این لیست در اختیار وزارت بهداشت هم قرار گرفته است. در این میان اگر تخلفی هم باشد با توجه این لیست نام ها این مسئله به راحتی قابل بررسی است.

مشاور وزارت بهداشت افزود: در رابطه با اینکه گفته اند برای خراب نشدن واکسن آن را تزریق کرده اند احتمال من این است که یک ویال باز شده و فردی هم که مایع درون ویال باید به او تزریق می شده در محل حضور نداشته است. بنابراین چون امکان فاسد شدن آن وجود داشته واکسن را به فرد دیگری تزریق کرده اند. اصلا چنین نبوده که بگویند بروید اقوام و یا اعضای خانواده خود را برای تزریق بیاورید.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کووید19 به طور مرتب در حال انجام است افزود: تزریق واکسن به خانواده و خویشاوندان اعضای کادر درمان را باز هم تکذیب می کنم. ممکن است این خبر به دلیل روایت ناقص از یک فرد دیگر باشد.

وهاب زاده یادآور شد: در بیمارستانی بودم که یک پرستار گفت مثلا فلان شخص واکسن را تزریق کرده است. به سرعت این مسئله را پیگیری کردم و متوجه شدم این مسئله سوء تفاهمی بیش نیست. باز هم تاکید می کنم که لیست های افرادی که در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند در چهار مرحله کنترل می شود و به همین دلیل اصلا ترزیق واکسن به اعضای خانواده کادر درمان اتفاق نمی افتد مگر اینکه همان احتمال باز شدن یک ویال و نبود فرد دریافت کننده واکسن را در نظر بگیریم.

وهاب زاده در رابطه با این موضوع که اگر یک فرد دارای اولویت نخواهد واکسن را بزند امکان این را دارد واکسن خود را به فرد غیر اولویت دار بدهد یا خیر نیز گفت: هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. کسی که انصراف می دهد دیگر نمی تواند برای آن واکسن تعیین تکلیف کند و مثلا بگوید پدرم به جای من تزریق می کند.

وی در پایان تاکید کرد: پاسخگویی در رابطه با واکسن کرونا همیشه وجود دارد و بر اساس همان لیست ها کاملا مشخص است که چه کسانی واکسن زده اند و چه کسانی نزده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها