مقایسهٔ میتسوبیشی اوت‌لندر و نیسان روگ؛

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

برای فهمیدن اینکه زیر پوست نسل جدید میتسوبیشی اوت‌ لندر درواقع یک نیسان روگ قرار دارد، به چشمانی تیزبین و یا حتی شاید اشعهٔ ایکس نیاز است زیرا با اینکه چند قسمت در داخل دو خودرو اشتراک میان آن‌ها را نشان می‌دهد اما در کل روگ و اوت‌لندر جدید بسیار منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، بااین‌حال، این دو کراس‌ اوور جدید ژاپنی دقیقاً در چه چیزهایی با هم مشترک هستند و در کدام قسمت‌ها بین آن‌ها تفاوت وجود دارد؟

پلت‌ فرم

روگ و اوت‌لندر هردو از پلت‌فرم مشترکی استفاده می‌کنند که توسط اتحاد رنو-نیسان توسعه یافته است. این یعنی بسیاری از قطعات زیرساختی دو خودرو مثل سیستم تعلیق باهم یکسان است.

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

این دو کراس‌ اوور حتی فاصلهٔ محوری یکسانی هم دارند که برابر با ۲,۷۰۵ میلی‌متر است. بااین‌حال، علیرغم این اشتراکات فنی، به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید اوت‌لندر به‌طور خاص خودش تنظیم شده است.

این یعنی سواری و هندلینگ خودرو توسط مهندسان میتسوبیشی تعریف شده است نه نیسان. البته این بدان معنا نیست که دو خودرو هیچ احساس مشابهی نخواهند داشت اما سعی شده این شباهت به حداقل برسد.

به‌عنوان‌مثال، گفته شده که تیم توسعهٔ اوت‌لندر وقت زیادی را صرف بازخورد و احساس راننده کرده است که این با شخصیت عامه‌پسند روگ تفاوت دارد.

طراحی

میتسوبیشی همچنین اذعان داشته است که کل طراحی بیرونی و داخلی اوت‌لندر خاص این مدل بوده و هیچ‌یک از قطعات آن با روگ مشترک نیستند.

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

به همین دلیل، طراحی داخلی و خارجی دو خودرو باهم بسیار متفاوت است اما بااین‌وجود، در داخل قطعات مشترکی به چشم می‌خورد.

به‌عنوان‌مثال، صفحه‌نمایش لمسی بالای داشبورد، انتخاب‌گر دنده و کنترل‌های سیستم تهویهٔ اوت‌لندر تقریباً مشابه روگ هستند البته بااین‌حال، کابین دو خودرو آن‌قدر باهم متفاوت هستند که اوت‌لندر با روگ اشتباه گرفته نشود. علاوه بر این، اوت‌لندر برخلاف روگ به سه ردیف صندلی مجهز است که این ویژگی می‌تواند نظر برخی خریداران را جلب کند.

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

این دو کراس‌اوور همچنین در کارخانه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و میتسوبیشی نسل جدید اوت‌لندر را از تأسیسات تولید خود در ژاپن به آمریکا وارد می‌کند.

قوای محرکه

هردوی این خودروها از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کنند که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل کند بنابراین دو کراس‌اوور در بخش قوای محرکه کاملاً باهم یکسان هستند.

تفاوت عمده در اینجا اما سامانهٔ چهارچرخ محرک دو خودرو است زیرا نیسان برای روگ سیستم AWD هوشمند خود را ارائه می‌کند درحالی‌که میتسوبیشی نسل جدید اوت‌لندر را به سیستم چهارچرخ محرک سوپر کنترل یا S-AWC مجهز کرده که کاملاً مختص محصولات این شرکت است.

در همین حال، میتسوبیشی به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خود را در نسل قبلی اوت‌لندر ارائه کرده و میدانیم که روگ هم به‌زودی به همین قوای محرکه مجهز خواهد شد اما فعلاً مشخص نیست که این قوای محرکه چه زمانی در اوت‌لندر جدید ارائه خواهد شد.

جمع‌بندی:

معمولاً اشتراک قطعات میان خودروسازان کار ناخوشایندی تلقی می‌شود و انتقادات زیادی را به دنبال دارد مثل چیزی که در نسل جدید تویوتا سوپرا و ب‌ام‌و Z4 شاهد آن بودیم؛ اما توسعهٔ مشترک بین دو خودروساز برای خودشان و همین‌طور خریداران می‌تواند بسیار خوب باشد.

مثلاً می‌توان به تویوتا GT86 و سوبارو BRZ اشاره کرد که بدون همکاری این دو شرکت ژاپنی، هیچ‌کدام از آن‌ها متولد نمی‌شدند. علاوه بر این، نتیجهٔ نهایی توسعهٔ مشترک چیزی بهتر از همیشه است؛ بنابراین میتسوبیشی اوت‌لندر را باید خوش‌شانس بدانیم زیرا بر اساس نسل جدید نیسان روگ شکل گرفته که جهشی روبه‌جلو داشته و به‌عنوان یکی از برترین کراس‌اوورهای سال شناخته شده است.

اوت‌لندر بشدت به تغییر نسل نیاز داشت و برای این کار میتسوبیشی به پلت‌فرم جدیدی دست پیدا کرده که به‌خوبی توسعه یافته و با تکنلوژی‌های روز همراه است؛ بنابراین درمجموع، این اشتراک یک پیروزی برای نیسان، یک پیروزی برای میتسوبیشی و یک پیروزی برای آمریکایی‌های دیوانهٔ کراس‌اوور خواهد بود که احتمالاً متوجه نخواهند شد که روگ و اوت‌لندر تقریباً مشابه یکدیگر هستند.

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

یک روح در دو بدن! (+تصاویر)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها