کارشناسان «اینفوگرام» خدمات اینفوگرافیک و موشن‎گرافیک را برای بهتر دیده شدن محصولات و آموزش موثرتر ارائه می‌دهند

تولید محتوای گرافیکی به سبک اینفوگرام

سامانه یکپارچه «آکسان»، اولین و کامل‌ترین مجموعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایرانی برای مدیریت آموزشگاه‌هاست

مدیریت آموزشگاه با آکسان

در سال ۸۷ نرم‌افزاری برای مدیریت یک آموزشگاه موسیقی نوشته شد که شاید آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد این نرم‌افزار روزی آنقدر توسعه پیدا کند که به نرم‌افزار اتوماسیون یکپارچه مدیریت آموزشگاه‌ها تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۶۱

این نرم‌افزار که شرکت «هوشمندسازان آیسان اسپادان» آن را طراحی و تولید کرده بود، در سال ۹۰ مورد بازنویسی قرار گرفت و برای آموزشگاه‌های مختلف نسخه‌بندی شد.

مدیریت آموزشگاه با آکسان

در سال ۹۴ قسمت‌های وبسایت و پورتال به آن اضافه شد و در سال ۹۶ نیز اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌او‌اِس (ios) برای آن ساخته شد.

توسعه نرم‌افزار تا جایی پیش رفت که کارشناسان مجموعه «هوشمندسازان آیسان اسپادان» تصمیم گرفتند به‌جای استفاده از سخت‌افزارهای چینی یا کره‌ای موجود در بازار، خودشان دستگاه‌های موردنیاز سیستم را طراحی و تولید کنند.

به‌این ترتیب در سال ۹۸ نرم‌افزار را به سخت‌افزارهای ساخت خودشان متصل کردند تا سیستم یکپارچه مدیریت آموزشگاه‌ها، مسیر توسعه خود را به بهترین شکل طی کند.

امروز این مجموعه نرم‌افزاری یکپارچه که با نام «آکسان» شناخته می‌شود به‌همراه سخت‌افزارهایی که تکمیل‌کننده سیستم اتوماسیون مدیریت هستند، قابلیت‌های مختلفی را در اختیار مدیران آموزشگاه‌ها قرار می‌دهند و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده‌اند.

امکاناتی مانند ثبت‌نام، حضور و غیاب، حسابداری نمرات، آموزش آنلاین، آزمون‌های آنلاین و هرآنچه برای اداره یک آموزشگاه مورد نیاز باشد از طریق گروه نرم‌افزاری «آکسان» در دسترس است و همچنین دستگاه‌هایی مانند کارتخوان، تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره را هم می‌توان از شرکت «هوشمندسازان آیسان اسپادان» تهیه کرد؛ با این توضیح که در حال حاضر دستگاه‌های کارت‌خوان در این مجموعه تولید می‌شود.

این دستگاه‌ها به‌صورت بدون تماس هستند که کارت با فاصله جلوی دستگاه گرفته می‌شود و کارت‌خوان می‌تواند اطلاعات آن کارت را بخواند؛ در این سیستم نیازی به اتصال فیزیکی کارت با دستگاه نیست و به این شکل از انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها از طریق کارت جلوگیری می‌شود. ویژگی مهم این دستگاه‌ها، امکان اتصال شماره‌گیر یا کالرآی‌دی (Caller ID) به آنهاست. در این حالت زمانی که دانش‌آموز با آموزشگاه تماس می‌گیرد، اپراتور می‌تواند پیش از پاسخ دادن به تماس، اطلاعات آموزشی و مالی او را که روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود ببیند.

داستان شکل‌گیری «آکسان»

مدیرعامل «هوشمندسازان آیسان اسپادان» درباره داستان تولد شرکت «هوشمندسازان آیسان اسپادان» به جام‌جم می‌گوید: «آموزشگاه‌های موسیقی و هنری، آموزشگاه‌های زبان، آموزشگاه‌های فنی‌- حرفه‌ای و آزاد، آموزشگاه‌های کنکور و در مجموع هر مرکز آموزشی را می‌توان با استفاده از «آکسان» که سامانه یکپارچه مدیریت مراکز آموزشی است، اداره کرد. ایده اولیه شکل‌گیری این سامانه را سینا ترکش در سال ۸۷ از طریق آموزشگاه موسیقی «هفت» ایجاد کرد و نرم‌افزاری برای مدیریت این آموزشگاه ساخته شد. در سال ۹۰ من به مجموعه اضافه شدم و بازنویسی نرم‌افزار را انجام دادیم و سرانجام در سال ۹۵ شرکت «هوشمندسازان آیسان اسپادان» را به‌طور رسمی ثبت کردیم.»

مهرداد قاسمی در ادامه می‌افزاید: «تا به امروز مجوزهای لازم را از مرکز توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، مرکز توسعه فناوری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست‌جمهوری اخذ کرده‌ایم. تعداد مشتریان فعال ما اکنون حدود هزار آموزشگاه است که تقریبا از ۶۰۰ آموزشگاه موسیقی و ۴۰۰ آموزشگاه زبان، فنی و آزاد تشکیل شده‌اند. همچنین ویژگی دو زبانه بودن نرم‌افزار «آکسان» این امکان را فراهم کرده است که در حال حاضر کاربرانی را از کشورهای استرالیا، کانادا، انگلستان و عراق داشته باشیم که از نسخه انگلیسی نرم‌افزار استفاده می‌کنند.»

ویژگی‌های سامانه نرم‌افزاری «آکسان»

قاسمی در خصوص بخش‌ها و قسمت‌های مختلف سامانه نرم‌افزاری «آکسان» توضیح می‌دهد: «بخش حضوروغیاب به چهار روش دستی، کارتی، اثر انگشت و تشخیص چهره انجام می‌شود. فرآیند حضوروغیاب‌ها به‌صورت خودکار ثبت شده و رسید آن صادر می‌شود که قابلیت ارائه به خود دانش‌آموز یا اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و واتساپ به والدین او وجود دارد.»

مدیریت آموزشگاه با آکسان

او می‌افزاید: «در بخش مدیریت مدرسان و کارمندان آموزشگاه، ورود و خروج آنها، وضعیت مالی و پرداخت حقوق‌ها، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف را می‌توان پیگیری کرد. در قسمت ثبت‌نام، امکان ثبت‌نام‌کردن برای حضور در دوره‌های مختلفی که می‌توانند گروهی، خصوصی، سمیناری یا جلسه‌ای باشند، فراهم شده است. اطلاع‌رسانی درباره ثبت‌نام‌ها و همچنین حسابداری ثبت‌نام‌ها در این قسمت انجام می‌شود. در بخش حسابداری نرم‌افزار، امکان گردآوری هزینه‌ها و درآمدها، دفاتر روزنامه، حساب‌های کل معین و ترازنامه‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده در طول دوره و اعلام آنها به مدیریت وجود دارد.»

مدیرعامل «هوشمندسازان آیسان اسپادان» درباره دیگر قسمت‌های نرم‌افزار می‌گوید: «یک بخش دیگر از نرم‌افزار «آکسان»، بخش امانات چندرسانه‌ای است که اگر کتابخانه یا بانک سی‌دی در آموزشگاه وجود داشته باشد، می‌توان از طریق این قسمت فرآیند امانت‌دادن آنها را مدیریت کرد. ویژگی دیگر نرم‌افزار امکان دریافت گزارشات کامل آماری است. برای مثال می‌توان آمار ریزش ثبت‌نامی‌ها و به‌دنبال آن، ریزش تعداد دانش‌آموزان را بر اساس نوع ثبت‌نام آنها بررسی کرد. قسمت فروشگاه، این امکان را به آموزشگاه‌ها می‌دهد که بتوانند محصولات آموزشی مانند کتاب، سی‌دی و بسته‌های آموزشی را در این بخش معرفی کنند و به فروش برسانند.»

وی در خصوص پورتال و اپلیکیشن «آکسان» اضافه می‌کند: «پورتال سامانه «آکسان» به‌صورت یکپارچه به خود نرم‌افزار متصل است و تمام اطلاعات نرم‌افزار از طریق پورتال نیز قابل دسترسی است. پورتال با سه سطح دسترسی برای دانش‌آموزان، مدرسان و مدیران طراحی شده و کاربران می‌توانند برای ثبت‌نام آنلاین، آموزش‌های آنلاین یا آزمون‌های آنلاین به داشبورد مختص هرکدام مراجعه کنند. اپلیکیشن این سامانه روی گوشی‌های هوشمندی که سیستم‌عامل اندروید یا آی‎او‎اِس داشته باشند قابل نصب بوده و به نرم‌افزار نیز متصل است. فرآیندهایی مانند ثبت‌نام و پرداخت شهریه به‌صورت آنلاین، شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین، انجام آزمون‌های آنلاین و دسترسی به تکالیف دانش‌آموزان از جمله امکاناتی است که در اپ «آکسان» برای کاربران فراهم شده‌اند. همچنین دسترسی به نمرات یا مقالاتی که مدرس در نرم‌افزار قرار می‌دهد نیز از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر هستند. یکی از ویژگی‌های مهمی که در این زمینه ایجاد شده است، امکان داشتن اپلیکیشن اختصاصی برای آموزشگاه‌هاست؛ به‌این صورت که برای هر آموزشگاه اپلیکیشن مخصوص آن آموزشگاه با اسم و لوگوی خودش طراحی می‌شود که در فروشگاه‌های اندروید یا آی‌او‌اِس نیز قابل انتشار خواهد بود.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها