توئیتر از کاربران می خواهد قبل از انتشار یک «پاسخ بالقوه مضر» فکر کنند.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، پلتفرم این رسانه اجتماعی پیش از این اعلام کرده بود که اگر کلمات توهین آمیز در پاسخ به یک توئیت توسط هوش مصنوعی شناسایی شوند ، این سیستم کاربران را وادار می کند تا زمینه را بررسی کرده و اصلاح کنند.

این ویژگی در حال حاضر یک آزمایش بر روی iOS است و افرادی که در این آزمون شرکت می کنند اعلانی دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد توییت را «اصلاح» ، «حذف» یا «ارسال» کنند.

هوش مصنوعی توییتر سال گذشته نیز قادر به تشخیص کلمات مضر در توییت ها بود و اکنون نیز  تغییرات مشابهی را در این ویژگی انجام داده است.

در ماه مه سال 2020 ، این ویژگی در iOS ارائه شد تا کاربران را متقاعد کند قبل از انتشار یک توییت بالقوه مضر ، صبر کنند و کمی در آن توئیت بیندیشند.

در واقع توئیتر از کاربران خود می خواهد قبل از توئیت کردن ابتدا فکر کنند. این با یک پیام به آنها هشدار داده می شود تا اگر لازم بود اصلاحی بر روی مطلب انجام شود.

با این حال ، این ویژگی چند ماه بعد در آگوست 2020 در اندروید،  iOS و وب بی سر و صدا از بین رفت. مدتی بعد دوباره ظاهر شد اما دوباره از سیستم عامل لغو شد. حالا توئیتر بار دیگر به عرضه این ویژگی برگشته است.

این پلتفرم امکان «پشیمان شدن» کاربران را در نظر می گیرد.

حالا بازنگری به یک موضوع و دغدغه مهم در توئیتر تبدیل شده است. البته می تواند یک مشکل هم وجود داشته باشد به این ترتیب که این سیستم همیشه درست نیست و از سویی می تواند هنگام پرچم گذاری توییت ها مغرضانه عمل کند.

مطالعه ای از دانشگاه کرنل نشان داد که توئیت هایی که آمریکایی-آفریقایی ها می نویسند به احتمال زیاد بیشتر به عنوان سخنان نفرت انگیز برچسب گذاری می شوند تا توییت های مرتبط با سفیدپوستان.

محققان دریافتند که این الگوریتم ها، توئیت های آمریکایی آفریقایی تبار را به عنوان تبعیض جنسیتی ، سخنان نفرت انگیز و هر گونه آزار و اذیت دو برابر بیشتر از توئیت های سفیدپوستان برچسب گذاری می کند.

محققان معتقدند این اختلاف دو دلیل دارد: نمونه برداری بیش از حد از توییت های آفریقایی آمریکایی ها هنگام ایجاد پایگاه داده  و آموزش ناکافی برای مردم در سطوح مختلف.

پیام هوش مصنوعی توئیتر برای کاربران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها