استقلال – فرهاد مجیدی؛ آغازی دیگر

عصر جدید ۳

مجیدی جانشین وینفرد شفر، مجیدی جایگزین آندرا استراماچونی و حالا مجیدی به جای محمود فکری. همه این اتفاقات در کمتر از ۲۲ ماه با یک تیتر مشترک؛ «فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد.»
کد خبر: ۱۳۰۶۲۴۶

به گزارش جام جم آنلاین ، اولین‌بار در ۹ اردیبهشت ۹۸ که دستیار شفر بود، بعد از برکناری مرد مو‌سفید آلمانی فرهاد به عنوان سرمربی موقت استقلال انتخاب شد. عملکرد فرهاد با استقلال فوق‌العاده بود؛ بدون شکست، با ۳ برد و ۲ تساوی در ایران و آسیا. اولین بازی استقلال با هدایت فرهاد، بازی با استقلال خوزستان در آزادی بود که آبی‌ها ۴ بر ۲ پیروز شدند.

تقریبا هشت‌ماه بعد، همان تیتر تکراری دوباره سوژه اصلی خبرهای ورزشی بود؛ «فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد.» زمان ۱۲ دی‌ماه ۹۸. این بار استراماچونی آبی‌ها را در نیمه راه لیگ ترک کرد تا فرهاد تنها گزینه برای فرونشاندن خشم هواداران استقلال باشد. او یک بار دیگر هدایت استقلال را برعهده گرفت؛ آن‌هم در شرایطی که استرا با آن بازی‌های درخشان انتظارات را از ارتش آبی بالا برده بود. بازی‌های اول استقلال با فرهاد  بازی با الکویت و الریان در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بود. استقلال ظرف ۳ روز ابتدا ۳ بر صفر الکویت را شکست داد و بعد هم با ۵ گل الریان قطر را در هم کوبید.
و حالا یک بار دیگر رسیدیم به اولین بازی استقلال با فرهاد مجیدی؛ این بار در اسفند ۹۹ و بعد از آن‌که برای سومین بار در خبرها آمد؛ فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد.
اپیزود سوم همکاری استقلال با فرهاد که قبلا خودش را «پسر استقلال» معرفی کرده بود، از امروز با یک چالش سخت آغاز می‌شود. آبی‌ها که به هیچ وجه از محمود فکری و تیمش راضی نبودند حالا انتظار دارند استقلال با فرهاد مجیدی تیم دیگری باشد؛ تیمی منجسم، با‌برنامه، با‌انگیزه و البته کم‌حاشیه. تیمی که خوب فوتبال کند، شخصیت برنده شدن به خود بگیرد، دوباره به صدر جدول لیگ برگردد و دوباره در آسیا آقایی کند. انتظارات از فرهاد مجیدی این بار بیشتر از همیشه است.


استقلال – فولاد از نگاه آمار
بازی امروز مصاف ۴۷ دو تیم استقلال و فولاد است. در ۴۶ بازی قبلی ۲۳ بار استقلال پیروز شده و ۱۱ بار فولاد. آبی‌ها در مصاف با فولاد آمار جالب ۵۰ درصد پیروزی را دارند.
اولین بازی دو تیم ۱۲ مهر ۷۶ در چارچوب لیگ آزادگان برگزار شد که استقلال با ۵ گل فولاد را شکست داد. فولاد در ۴۵ بازی بعدی‌اش مقابل استقلال هرگز چنان شکست سنگینی تجربه نکرد.
بازی استقلال و فولاد، برای یک نفر بیشتر از بقیه خاطره‌انگیز است. او غلامرضا عنایتی است؛ کسی که با زدن ۷ گل در این هماوردی، لقب بهترین گلزن را یدک می‌کشد.
این دو تیم تاکنون ۲۲ بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفته‌اند؛ حاصل ۱۳ برد برای استقلال و فقط ۴ برد برای فولاد بوده.
هر دو بازی قبلی استقلال و فولاد با برتری ۲ بر یک فولاد به پایان رسیده. استقلال سابقه ۳ برد متوالی مقابل فولاد را دارد اما فولاد هرگز نتوانسته در ۳ بازی متوالی استقلال را شکست بدهد.
عملکرد دو تیم در ۵ بازی آخر قابل مقایسه نیست. استقلال با فکری در ۵ بازی آخر فقط یک برد و ۵ امتیاز کسب کرده اما فولاد با نکونام صاحب ۳ برد، ۲ تساوی و ۱۱ امتیاز شده است. در این فصل فولاد هرگز هیچ ۵ دیدار آخر را اینقدر خوب و استقلال هیچ ۵ دیدار آخر را اینقدر بد سپری نکرده بودند.


تقابل دوباره دو چهره جذاب
داستان جنجالی فرهاد و نکو
امروز از ساعت ۱۷و۳۰دقیقه یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ بین استقلال و فولاد برگزار می‌شود. تقابل نکو با تیم سابقش همیشه جذاب بوده است و تقابل او با مربیان استقلالی جذاب‌تر. هر بار هم این جنگ‌ها جنجال زیادی داشته. نمونه آخر آن ویدئوی منتشر شده و عجیب از فکری بود که علیه نکونام حرف‌های منشوری به زبان آورد. قبل از آن اما باز هم تقابل نکو و استقلال جنجال داشت. در آخرین بازی فصل گذشته دو تیم، وقتی فرهاد سرمربی استقلال بود، بعد از بازی جنجال‌ها شروع شد. مجیدی پستی کنایه‌آمیز منتشر کرد و به نکونام اتهام رابطه با داوران را زد. جواد هم در مصاحبه‌ای گفت مثل بعضی‌ها فیک نیست و واقعی است. او تاکید کرد مربی مجازی نیست. اما چرا فرهاد و نکو با هم بد هستند؟ اختلاف این دو به زمانی برمی‌گردد که جواد از اوساسونا به استقلال ملحق شد و همان سال قلعه‌نویی، مجیدی را نخواست. ناخواسته این دو به خاطر رفاقت و قهر با قلعه‌نویی رودرروی هم قرار گرفتند. فرهاد یکی دو بار کنایه‌آمیز حرف زد و جواد هم در جواب گفت: «مثل بعضی‌ها تبلت و موبایل به کسی نمی‌دهم تا مورد حمایت باشم!» با وجود آن‌که فرهاد به استقلال بازگشت و با جواد دوباره رفیق شد اما باز هم رابطه‌شان خوب نبود. بعد از خداحافظی جواد و فرهاد از فوتبال، نیمکت استقلال بهانه‌ای شد برای رقابت آنها. مجیدی یک بار در مصاحبه‌ای به کنایه گفت: «بعضی‌ها یکسال در استقلال بوده‌اند و ادعای نیمکت این باشگاه را دارند.» حالا آنها دوباره در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که همه می‌دانند رابطه خوب و دوستانه‌ای ندارند و بعید است قبل از بازی امروز هم با هم دست دهند.
بابک پورعالی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها