تصاویر اینفوگرافیک یکی از جذابیت‌های دنیای امروز طراحی و رسانه است که دوست‌نداشتن‌شان اندکی غیرممکن به نظر می‌رسد. اینفوگرافیک‌ها تلاش می‌کنند اطلاعات اندک اما کاربردی را به زیباترین و متنوع‌ترین شکل ممکن به مخاطبشان ارائه دهند.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از افراد هم باور دارند که با کمک اینفوگرافیک فرصتی فراهم می‌شود تا مفاهیمی که نیاز دارند به مخاطب خود منتقل کنند را با ساخت یک نمودار تصویری جذاب و متفاوت به تصویر بکشند.

با وجود همه جذابیت‌هایی که در اینفوگرافیک‌ ها وجود دارد، طراحی و ساخت آن‌ها اندکی دشوار به نظر می‌رسد بنابراین بسیاری از افرادی که علاقه خاصی به ساخت اینفوگرافیک دارند به دلیل سختی‌ها و پیچیدگی‌های موجود در این روش از شکل‌دادن به اینفوگرافیکی که خودشان به آن فکر می‌کنند، پشیمان می‌شوند. اما این دشواری‌ها به معنای آن نیست که همه مردم نمی‌توانند به سادگی اینفوگرافیک بسازند.

در ادامه با بهترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ های آنلاینی که می‌توانید با کمک آنها اینفوگرافیک بسازید، آشنا می‌شوید.

نرم افزارهایی که برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه شده‌اند و تجربه خوبی از ساخت اینفوگرافیک به کاربران ارائه می‌دهند.

اپلیکیشن Canva

پیش از هر اپلیکیشنی باید با مجموعه Canva آشنا شوید که تقریبا در هر حوزه‌ای که از آن انتظار داشته باشید به شما کمک می‌کند تا محتوایی که در ذهن‌تان دارید را به تصویر بکشید؛ از کارت پستال تا رزومه و استوری اینستاگرام.

با کمک اپلیکیشن Canva می‌توانید هر محتوایی که نیاز دارید را خلق کنید. این مجموعه چارچوب‌های مختلفی را برای هر نوع محتوا در نظر گرفته که به کاربران کمک می‌کند خلاقیت قابل قبولی در محتوای تولیدی خودشان به خرج دهند و به همین دلیل ساخت اینفوگرافیک هم با کمک مجموعه Canva ممکن است.

این سرویس به صورت اپلیکیشن روی سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس است و نسخه تحت وب آن هم عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

شاید جالب باشد بدانید که اپلیکیشن Canva تعدادی از پوسته‌هایش را به صورت ویژه به کاربرانی ارائه می‌کند که برای خرید آن‌ها پول پرداخت کنند.

سایت Easel.ly

یکی دیگر از سرویس‌ های آنلاین همه فن حریف که تقریبا در حوزه‌ای که نیاز داشته باشید به شما کمک می‌کنند تا محتوای مورد نیازتان را بسازید.

این سایت که بیشتر تمرکزش را روی اینفوگرافیک‌ها قرار داده، تلاش می‌کند با تعداد قابل توجهی پوسته و قالب هر چیزی که نیاز دارید روی اینفوگرافیک نمایش دهید را در اختیارتان قرار دهد بنابراین با کمک سایت Easel.ly می‌توانید اینفوگرافیک‌های بسیاری جذاب و هیجان‌انگیزی بسازید که بخش قابل توجهی از جزییات آن‌ها از پیش ساخته شده است.

این سرویس آنلاین که تنها روی بستر مرورگر در دسترس قرار دارد حداقل ۶۰ تصویر و ۱۰ فونت را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از گزینه‌های بیشتر هم می‌توانید هزینه کنید.

سایت Visme.co

این سایت نسبتا تخصصی بیشتر از سرویس‌های قبلی حرفه‌ای به نظر می‌رسد اما به همان میزان به کاربرانش آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا با پوسته‌های متنوع خلاقیت بیشتری برای درست‌کردن اینفوگرافیک وارد عمل شوند بنابراین اگر برای ساخت اینفوگرافیک به ابزارهای رایگان بیشتری نیاز دارید شاید سایت Visme.co بهترین انتخاب ممکن باشد.

اگرچه این سایت به صورت کلی برای ساخت ارائه‌های جذاب و انیمیشن‌های کوتاه و ساده طراحی شده اما یک بخش ویژه هم برای تصاویر اینفوگرافیک دارد و به همین دلیل می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر از ۱۰۰ فونت جذاب لاتین با چند میلیون تصویر رایگان که هیچ مشکلی برای استفاده عمومی هم ندارند در کنار انواع و اقسام لوگوها و نشانه‌ها در سایت Visme.co وجود دارند که استفاده از آن را جذاب‌تر و بهتر می‌کنند.

فراموش نکنید که استفاده از این سایت رایگان است اما اگر می‌خواهید محصولاتی که تولید می‌کنید کیفیت بیشتری داشته باشند و یا نشانی از سایت نداشته باشند، می‌توانید حساب کاربری ویژه خریداری کنید.

سایت DesignCap.com

یکی دیگر از سرویس‌های آنلاین فوق‌العاده که به شما کمک می‌کنند تا اینفوگرافیک‌های جذابی خلق کنید.

این سایت به صورت کلی یک سطح بالاتر را نشانه گرفته و به کاربر اجازه می‌دهد تا اینفوگرافیک‌ های ویدیویی خیره‌کننده‌ای بسازد که در نگاه نخست به نظر می‌رسد ساخت آن‌ها تنها با نرم افزارهای تخصصی امکان‌پذیر است.

تصاویر بسیار متنوعی روی سایت DesignCap.com وجود دارند که برای کاربرانی که خلاقیت خوبی دارند، کافی به نظر می‌رسد. اما این پایان ماجرا نیست. اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید باید هزینه کنید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها