وزیر کشور گفت: مرزهای استان خوزستان کاملاً بسته است و فقط ایرانی‌ هایی که به کشور عراق رفته اند با شرایط خاص می‌توانند به کشور برگردند.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۲۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر امروز در حاشیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه وظایف تمامی دستگاه‌ها بررسی شد، مشارکت مردم و همکاری آنها برای رعایت پروتکل‌ها انصافاً عالی بود و ما از مردم انتظار داریم همان طور که در سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل در خانه‌های خود ماندند و از سفرها پرهیز کردند و همچنین در سال ۹۹ درگیر کرونا بودند و از سفر امتناع کردند، نوروز ۱۴۰۰ هم حتی المقدور به سفر نروند و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده، پروتکل‌ها در حال رعایت است، سفرهای بین شهری و بین استانی بسیار محدود شده و وضعیت خوزستان نسبت به هفته قبل کمی بهتر شده است.

وزیر کشور گفت: با دستگاه‌های مربوطه صحبت شده تا از کاسبان و افرادی که به عنوان مثال قسط داشته اند یا باید کرایه و اجاره می‌دادند حمایت شود و در صورت امکان اقساطشان تقسیط شود.

رحمانی گفت: مرزهای خوزستان کاملاً بسته است، فقط ایرانی‌هایی که به عراق رفته اند با شرایط خاص می‌توانند به کشور برگردند. از ایرانی‌هایی که قصد مراجعه به کشور دارند تست کرونا گرفته می‌شود، اگر تست آنها مثبت باشد به بیمارستان‌ها هدایت می‌شوند و اگر منفی باشد، به سمت خانه‌هایشان می‌روند.

وی تصریح کرد: نه تنها مرزهای خوزستان بسته است بلکه مرزهای بین استانی با استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان هم بسته است و محدودیت‌ها در این سه استان هم اعمال می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: خوشبختانه روند رشد بیماری کرونا در خوزستان کاهشی بوده و امیدواریم این روند را در کل کشور مشاهده کنیم.

به گفته وزیر کشور، ۲۵۰۰ تست در خوزستان انجام شده و رهگیری بیماران آغاز شده است.

وی گفت: برای عید قرار است با همکاری بسیج و دیگر دستگاه‌ها یک مانور دو هفته‌ای را تحت لقای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار کنیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تست در این طرح انجام می‌شود که اولویت این تست‌ها با استان خوزستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها