«آداک آکادمی» اولین آموزشگاه آنلاین فنی و حرفه‎ای کشور، پلتفرم برگزاری کلاس مجازی و تولیدکننده محتواهای آموزشی دیجیتال خیاطی و آرایشگری است

مهارت‎ های هنری را در آداک آکادمی بیاموزید

شرکت «همیار مکانیک کوشا» باهدف رفع نیازها و مشکلات افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان تجهیزات توانبخشی و مناسب ‎سازی عرضه می‎کند

توانبخشی به روش همیار مکانیک کوشا

زندگی آدم‎ها دشواری‌هایی دارد؛ اما این دشواری‌ها به‎دلایل مختلف برای افراد دارای معلولیت بیشتر است.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۱۲

از ضعف در فرهنگ‎سازی و آموزش آحاد جامعه برای برخورد صحیح با این افراد بگیرید تا مشکلات جابه‎ جایی درون و برون‌شهری، درمانی و امکانات تفریحی-رفاهی. معلولیت گاهی تمام اعضای خانواده را برای تامین نیازهای پیچیده فرد دارای معلولیت، تحت تاثیر فشارهای روحی-عاطفی، مالی و گاهی جسمی قرار می‎دهد.

توانبخشی به روش همیار مکانیک کوشا

با این‎حال استفاده از تجهیزات ویژه و مناسب‎سازی فضاهای شهری و مراکز مختلف می‎تواند کیفیت زندگی این افراد را تا حد زیادی بهبود ببخشد و امکان حضورشان را در جامعه و محیط کار تسهیل و به‌سلامت روحی آنها کمک کند.

شرکت خلاق و نوآور «همیار مکانیک کوشا» طراح و تولیدکننده تجهیزات مناسب‎سازی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان است و محصولاتش با بهره‌گیری از استانداردهای جهانی ساخته‌شده‌اند.

«همیار مکانیک کوشا» سال ۹۶ باهمت دو برادر به نام‌های فرید و حامد معیری، در کارگاهی کوچک فعالیتش را شروع کرد.

برادران معیری با شناختی که از نیاز بازار به تجهیزات توانبخشی و قیمت بالای محصولات وارداتی داشتند، و همین‎طور پیشنهاد دانشگاه علمی‎وکاربردی رعد که برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی مناسب‎سازی شده است، تصمیم گرفتند نمونه‎های خارجی را بررسی کرده و با مهندسی معکوس و اعمال برخی تغییرات، در جهت بومی‎سازی این دستگاه‎ها گام بردارند. امروزه این شرکت موفق به تجاری‎سازی ۱۲ محصول در دو بخش مناسب‎سازی و توانبخشی شده است و در کارگاهی ۱۰۰۰متری، ۴۵نفر را مشغول‎به کار کرده است.

محصولات توانبخشی

ویلچر ایستا نیمه ‎برقی: حرکت این ویلچر به‎صورت دستی است و تغییر حالت آن از نشسته به ایستاده به‎‎شکل برقی انجام می‎شود. این ویلچر علاوه بر اینکه ویلچری معمولی است، به‎آسانی و بدون هیچ تحمل دردی افراد را به‎صورت ایستاده نگه می‎دارد و کار فیزیوتراپی و درمانی نیز انجام می‎دهد. باکمک ویلچر ایستا، افراد می‎توانند بی‎نیاز از شخص دوم، کارهای خود را انجام دهند.

ویلچر تاشو: سبک‎ترین ویلچر دنیا ۹کیلوگرم وزن دارد. ویلچر تاشو همیار مکانیک کوشا با ۱۰کیلوگرم وزن، سبک، قابل‌حمل و مسافرتی است. در صندوق‌عقب یک خودرو دو تا سه دستگاه از این ویلچر جای می‎گیرد.

صندلی بلندکننده از زمین: بیشتر این افراد تمایل‎به انجام کارهای خود روی زمین داشته و برای سوارشدن روی ویلچر، به‎کمک همراه نیاز دارند. فرد همراه نیز در طولانی‌مدت دچار آسیب‎های کمر و گردن می‎شود. این صندلی از کف زمین ۱۴سانتی‎متر فاصله دارد و بیمار پس از نشستن روی آن، به‎صورت برقی تا ارتفاع صندلی ویلچر خود بالا می‎آید. این صندلی دارای چند تیپ مختلف است.

صفحه بلندکننده دو منظوره: این صفحه کار صندلی بلندکننده از زمین را با چند مزیت دیگر انجام می‎دهد. از این دستگاه می‏توان برای سوارشدن به خودرو و استفاده از سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی استفاده کرد. این صندلی قابل حمل و بسیار سبک بوده و از کف زمین هشت سانتی‏متر فاصله دارد و تا ارتفاع ۷۰سانتی‎متر ارتفاع می‎گیرد.

تخت ویلچرشو بیمارستانی: در این دستگاه، قسمت وسط تخت جدا می‎شود و به‎صورت صندلی ویلچر درمی‎آید. به‎این‎ترتیب دیگر برای جابه‏جایی بیمار از تخت به ویلچر نیاز نیست و حرکت آن تمام برقی است. به‏زودی این دستگاه وارد مرحله تجاری‎سازی خواهد شد.

رویدادهای استارت ‎آپی توانبخشی

به‎گفته فرید معیری، مدیرفروش این مجموعه: «همیار مکانیک کوشا، اولین شرکت برگزارکننده دو دوره رویداد استارت‎آپی درحوزه فناوری‎های توانبخشی سالمندان و افراد دارای معلولیت و جانبازان در کشور است. در این رویداد پس از داوری و معرفی برگزیدگان، صاحبان ایده و محصول می‎توانند از حمایت معنوی این مجموعه و حمایت مالی دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند. گفتنی است در این دو دوره، ۱۵ایده به ثبت رسیده‎اند و تهیه تجهیزات کارگاهی برای آنها در دست اقدام است.» اگر صاحب ایده در این زمینه هستید، برای ارتباط با آنها، کیوآر کد پایین این صفحه را با دوربین گوشی خود اسکن کنید.

استقبال بازارهای داخلی و خارجی

فرید معیری درباره تمایل بازار داخلی به این محصولات به جام ‏جم می‎گوید: «درحال‎حاضر دولت و شهرداری برای مناسب‎سازی فضاهای شهری برای این قشر از هم‌وطنانمان گام‎هایی برداشته‎اند. برای مثال سازمان‎های دولتی و مطب پزشکان را ملزم به مناسب‎سازی کرده‎اند. باتوجه به‎اینکه شرکت همیار مکانیک کوشا، تنها شرکت دارای استاندارد ملی ایران و ثبت‌شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است و تمام محصولات آن دارای ایران‌کد اختصاصی هستند، بسیاری از سازمان‎ها به شرکت ما روی آورده‎اند.»

مهندس معیری در ادامه می‎گوید: «حتی رستوران‏ها، فروشگاه‏های زنجیره‎ای و سینماها نیز می‎توانند با مناسب‎سازی فضای خود، علاوه براینکه بار تبلیغاتی مثبتی برای خودشان ایجاد می‌کنند، به ارتقای روحیه این بخش از جامعه کمک کنند.»

مدیرفروش همیار مکانیک کوشا درباره استقبال بازارهای خارجی می‎افزاید: «با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستری برای صادرات محصولات ما به کشورهای سوریه، عراق و افغانستان فراهم شده است. ازآنجاکه این کشورها درگیر جنگ بوده‎اند، جمعیت بالایی از افراد دارای معلولیت و سالمند دارند. از سویی محصولات ما ازنظر کیفیت با محصولات اروپایی رقابتی تنگاتنگ داشته و قیمت بسیار پایین‎تری دارد. برای همین این کشورها تمایل زیادی به‎خرید از ما دارند. به‎علاوه می‎توانیم برای خدمات پس از فروش و گارانتی نیز درآنجا دفتر نمایندگی داشته باشیم.»

ویژگی‎های محصولات همیار مکانیک کوشا در یک نگاه:

امکان خرید اقساطی.
دارای استاندارد ایزو۱۳۴۸۵.
دارای یک سال گارانتی تعویض.
ارسال، نصب و راه‎اندازی رایگان.
پنج سال خدمات پس از فروش.
امکان عودت دستگاه تا یک هفته پس از خرید.
تولید محصولات باکیفیت و باکمترین سود ممکن.
برتری نسبت به رقبای اروپایی با یک‌پنجم قیمت آنها.
امکان سفارش ویلچرهای شخصی‎سازی شده مناسب با بدن هر فرد.

توانبخشی به روش همیار مکانیک کوشا

برخی پروژه‎‌های اجرا شده

درهای ورودی وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری منطقه دو تهران، معاونت حمل‎ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان میراث فرهنگی، فرودگاه زنجان، هتل کاظمین عراق و ... از جمله پروژه‌هایی است که همیار مکانیک کوشا اجرا کرده است.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها