آخرین اخبار مربوط ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۵۵۰۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهمترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*شرکت داروسازی مدرنا واکسن جدیدی را ساخته است که در مقابل گونه جهش یافته کرونای آفریقایی موثر است.

*در بریتانیا اوضاع گویا بهتر از ماه های قبل به نظر می رسد. نرخ ابتلا 17 درصد کاهش یافته است و نرخ مرگ و میر هم با سقوطی 29 درصدی مواجه است.

*یکی از محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس می گوید که واکسن تنها راه حل درمان ویروس کرونا نیست و می توان با ساخت قرص و اسپری بینی با کرونا مقابله کرد. سارا گیلبرت از دانشگاه آکسفورد می گوید واکسن لزوما تنها راه پیشگیری از کرونا نیست. دانشگاه آکسفورد همانطور که واکسن کرونا را ساخت می تواند همین ترکیب ضدکرونایی را در قرص و یا اسپری بینی هم تعبیه کند.

*مطالعات فراوان نشان می دهد با وجود همه نگرانی های شدید در رابطه با زنان باردار و ابتلای آنها به کرونا، احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کم زن به دلیل کرونا از سوی آنها کم است.

*دانشمندان می گویند ماسک باید تا پنج سال دیگر همراه بشر باشد. پروفسوری انگلیسی به نام گراهام مدلی می گوید حتی با وجود واکسیناسیون همگانی نمی توان به این زودی از شر ماسک خلاص شد و حداقل تا پنج سال باید از آن استفاده کرد، یعنی تا سال 2026.

*گویا بشر باید تا ابد واکسن کرونا بزند! این واکسن هر سال باید تزریق شود هر چند دانشمندان هنوز بحث و جدل های زیادی درباره آن دارند.

*بیماران وخیم در برزیل بدتر و بیشتر از هر زمان دیگری هستند. بر اساس گزارش ها پر شدن تخت های ICU  در برزیل به بالاترین نرخ ممکن از ابتدای همه گیری کرونا رسیده است.

*با توجه به اینکه کنگره آمریکا لایحه امدادی اخیر را هنوز تصویب نکرده بیمه و مزایای بیکاری 11 میلیون و 400 هزار آمریکایی در معرض قطع شدن قرار دارد.

*ویروس شناسان می گویند در صورتی که مدارس باز شود تمامی پنجره های کلاس ها باید باز گذاشته شوند حتی اگر هوا سرد باشد در غیراینصورت انتقال در کلاس ها بسیار سریع انجام خواهد شد.

*هفته آینده چهار میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور نیجریه خواهد شد.

*از کشور هند تا به حال 36 میلیون دوز واکسن کرونا به سایر کشورها صادر شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها