تغییرات اقلیمی و گرم شدن سطح کره زمین منجر به نابودی بخش مهمی از محصولات کشاورزان خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، یک گزارش تحقیقاتی در ولز نشان داد که  تأثیرات تغییرات سطح آب و هوا بر روی کره زمین بر زندگی کشاورزان تاثیری فاجعه وار دارد.

بخش مهمی از منابع غذایی در سطح جهان از نقاطی تامین می شوند که اکنون با تغییرات اقلیمی شدید روبرو هستند که این می تواند منجر به افت کیفیت و یا نابودی محصولات غذایی آن مناطق شود. همچنین در برخی دیگر از نقاط نوع کشاورزی در کنار تغییرات اقلیمی باعث جنگل زدایی، خشکسالی و نابرابری قابل توجه ثروت شده است که این موضوع نیز تاثیر خود را بر روی موضوع تغذیه بشر می گذارد.

بر اساس این تحقیقات که از سوی گروهی از دانشمندان زیست محیطی در ولز انجام شده نقاط جنوبی کره زمین بیشتر با بحران تغییرات اقلیمی مواجه هستند و در نتیجه از لحاظ منابع غذایی بیشتر با بحران بروبرو خواهند شد.

میلیون ها انسان در سراسر جهان وابسته به محصولات غذایی تولید شده در نیمکره جنوبی کره زمین هستند. اما به نظر می رسد چالش های بزرگ ناشی از تغییرات الگوهای آب و هوایی این منابع غذایی را به شدت با خطر مواجه کند که این اتفاق منجر به قحطی خواهد شد.

از سویی الگوهای آب و هوایی به طور فزاینده شدید و غیرقابل پیش بینی معیشت کشاورزان را تضعیف می کند.

موضوع تغییرات اقلیمی در سال های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. از سویی به نظر می رسد که در همه گیری کرونا به این موضوع کمتر توجه شده است این در  حالیست که بسیاری از متخصصان و دانشمندان زیست محیطی این تغییرات اقلیمی را فاجعه ای جبران ناپذیر برای کره زمین قلمداد می کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها