«تاجرسرای مجازی» اولین بازار بزرگ مجازی ایران است پلتفرمی که فروشنده ‏ها و خریداران را به‏ هم مرتبط می‎کند

معامله دو سر برد در تاجرسرا

«هوش ثروت دارا آفرین» اولین باشگاه آنلاین «کش‌ فلو» را راه‎اندازی کرده است و به‏ کمک بازی کش‌ فلو به شما سواد مالی، آموزش می‎دهد

فکر پولدار شدنی؟ کش‌فلو بازی کن!

کد خبر: ۱۳۰۴۹۴۳

نزدیک به یک سال پیش همین روزها بود که قرنطینه سراسری شروع شد. 365 روز در چشم به‎هم زدنی گذشت و ما هنوز منتظر تلافی دیدوبازدید عید و سفرهای نوروز99 هستیم! با هشدارهای اوج‏گیری دوباره همه‎گیری کرونا، به احتمال زیاد امسال هم مجبوریم تعطیلات را در خانه بگذرانیم.

فکر  پولدار  شدنی؟ کش‌فلو بازی کن!

بعضی‎ها از این فرصت برای یادگیری موضوعات جدید و افزایش مهارت‏های خود استفاده می‎کنند و برخی هم سراغ استراحت یا بازی و سرگرمی با اهالی خانه می‌روند.

اگر سری به کتاب‎ فروشی‎ها و فروشگاه‏ های اسباب‎بازی و بازی‎های فکری بزنید، محصولات جدیدی را در بازار پیدا خواهید کرد که بازی و آموزش را ترکیب کرده‎اند.

«کش‌ فلو» یکی از همین بازی‎هاست. کش‌فلو بازی رومیزی است و نه‎تنها پر هیجان و سرگرم‎کننده است بلکه به شما سواد مالی هم آموزش می‎دهد.

اگر به بازارهای مالی یا سرمایه‏ گذاری علاقه‎مند هستید ولی از آنها می‎ترسید، کش‌ فلو شما را با ترس‎هایتان در بازی روبه‎رو و اقتصاد ایران را در بازی برایتان شبیه‎سازی می‎کند.

این بازی عادت‎های مالی شما را به چالش می‎کشد. جالب‌تر اینکه از تجربه‎ها و رهنمودهای کش‌فلو می‎توانید در دنیای واقعی هم استفاده کنید.

تولد کش‌ فلو از دل کارگاه‎های آموزشی

شرکت «هوش ثروت دارا آفرین» از سال 96 فعالیت خود را با برگزاری کارگاه‎هایی در حوزه آموزش سواد مالی در مشهد آغاز کرد.

فکر  پولدار  شدنی؟ کش‌فلو بازی کن!

رضا کارگزار، مدیر عامل این مجموعه درباره کارگاه‎ها می‎گوید: «در این کارگاه‎ها برای آموزش به مخاطبانمان از آموزش‎های مالی و کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» رابرت کیوساکی استفاده می‎کردیم. زیرا کیوساکی پرچم‎دار آموزش‎های مالی در دنیاست. در خلال همین کارگاه‎ها، ایده برگزاری باشگاه کش‌فلو شکل گرفت و به‎کمک همکارانم «اولین باشگاه کش‌ فلو ایران» را پایه‎گذاری کردیم. با استقبال بی‎نظیر از این باشگاه از سراسر کشور، تصمیم گرفتم بازی خارجی CASHFLOW101 را هم برای آموزش مالی، در ایران بومی‎سازی کنیم. ما این پروژه را بهمن 97 آغاز کردیم و توانستیم آن را با نام «کش‌فلو» در دی 98 به بازار عرضه کنیم.»

کش‌ فلو کاملا بر اساس شرایط بازار و اقتصاد ایران طراحی شده است. برای مثال در این بازی شیوه خرید املاک و دریافت وام کاملا ایرانی شده است و شما اثر تورم را به‎خوبی لمس خواهید کرد. این بازی با وجود اینکه نامش شبیه بازی نسخه خارجی است، ولی در فارسی «کَش» به معنی آغوش و «فلو» به‎معنی جدا کردن، است و نام این بازی استعاره‎ای از به‎دست‎آوردن استقلال مالی است.

کارگزار در ادامه می‎افزاید: « درحال‎حاضر شرکت فرابورس در غنای محتوا‎های آموزشی بازی به ما کمک می‎کند و بنا دارد مجموعه هایی را برای سرمایه گذاری روی کش‌فلو معرفی کند. ولی ما امیدواریم با توجه به ماهیت آموزشی و فرهنگ‎سازی این بازی، سازمان بورس و اوراق بهادر، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، اتحادیه صنف مشاوران املاک، اتحادیه طلا و جواهر، دیگر بانک‎ها و شرکت‎های بیمه، شرکت‎های بازاریابی شبکه‎ای و سرمایه‎گذاران نیز از این بازی حمایت کنند.»

کش‌ فلو در یک نگاه

«کش‌ فلو» بازی رومیزی برای دو تا شش نفر و ویژه افراد 14 ساله به بالاست. بازی در دو مرحله طراحی و از صفحه، کارت، تاس، مهره و برگه‎های بازی تشکیل شده است.

فکر  پولدار  شدنی؟ کش‌فلو بازی کن!

همان‏طور که پیش‏تر اشاره شد بازی مطابق با زندگی واقعی ما طراحی شده است. مرحله اول بازی، چرخه موشی یا چرخه دورانی زندگی است. ما در زندگی روزمره کار می‎کنیم، درآمد داریم و هزینه‎های زندگی را پرداخت می‎کنیم.

در این بازی هم شما یکی از 12 شغل مثل پزشک، پلیس، خلبان، سرایدار، مکانیک، منشی و ... را انتخاب می‎کنید. در آموزش‎های مالی به صاحبان این مشاغل، اصطلاحا «شغل‎های فقرا» گفته می‎شود.

یعنی پولی که به‌دست می‎آورید، حاصل از کار کردن است، نه سرمایه‎گذاری. شما قبل از شروع بازی حسابداری شخصی را یاد می‎گیرید و بعد از ورود به فضای بازی، آنجا را فضایی جدید و امن خواهید دید. این فضا می‎تواند قدرت ریسک شما را بالا ببرد تا اقدام به سرمایه‎گذاری کنید.

در این بازی شش بازار برای خروج از چرخه موشی و ورود به‌دنیای ثروت طراحی شده‎اند. این بازارها شامل بازار پول (اوراق گواهی سپرده)، بازار سرمایه (سهام، اوراق مشارکت، صندوق‎ های سرمایه ‎گذاری)، بازار املاک (خانه، آپارتمان، مغازه)، بازار بیمه (بیمه عمر)، بازار کسب‌و‌کار (شراکت، شرکت‎های نوپا و دانش‎بنیان، بازاریابی شبکه‎ای و ...) و بازار کالا (طلا ، ارز خارجی ، ارز رمز و...) هستند. درواقع در این بازی همه نوع دارایی قابل معامله وجود دارد و شما می‎توانید از این‎ها درآمد داشته باشید.

کسب سود در سرمایه‎گذاری به دو شکل است. سود سرمایه‎ای (Capital gain) مثل سود حاصل از خرید خانه یا خرید و فروش سهام و سود ناشی از جریان نقدی (Cash flow). این بازی به شما آموزش می‎دهد تا از گرایش جریان نقدی پیروی کنید و درآمد غیرفعال داشته باشید.

زمانی‎که موفق شوید درآمد غیرفعال را از هزینه‎های زندگی در بازی بیشتر کنید، بدون نگرانی می‎توانید از کار خود استعفا دهید و دیگر دغدغه شغلی نداشته باشید.

در اینجا شما از چرخه موشی خارج می‎شوید و به استقلال مالی در بازی می‎رسید. رسیدن به این مرحله کش‌ فلو یعنی کشف فرمول ثروت! سپس وارد مرحله دوم بازی یا مسیر سرعت، می‎شوید و به‌خرید کاروکِسب‎ها می‎پردازید.

کش‌ فلو به‎گونه‎ای طراحی شده است تا شما بتوانید در دنیای واقعی نیز جا پای تصمیمات خود در بازی بگذارید.

از باشگاه کش‌ فلو جا نمونید

هوش ثروت دارا آفرین پایه‎گذار اولین باشگاه آنلاین کش‌فلو در دنیاست. از هر جای دنیا می‎توانید در این باشگاه به‎نشانی اینترنتی cashflowclub.ir ثبت‎نام کنید یا کیوآر کد زیر را اسکن کنید تا به دوره‎های بازی محور سواد مالی و سرمایه‎گذاری دسترسی داشته باشید.

این مجموعه در شهرهای مختلف ایران نیز کارگاه‎ها و جلسات تکرار و تمرین بازی کش فلو را با بهترین مربی‎ها برگزار می‎کند.

در حال حاضر این جلسات در مشهد دایر هستند و به‎زودی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کش‌ فلو برای فارسی زبانان غیر ایرانی

کش‌فلو در شهر کابل افغانستان نیز امروز به‎فروش می‎رسد، زیرا اقتصاد آنها نیز مشابه ایران است. رضا کارگزار از سفارش‎های خارجی این بازی می‎گوید: « ما از کردستان عراق سفارش داشتیم تا بازی را برای آنها باز طراحی و تولید کنیم. امیدواریم به‎زودی و با جذب سرمایه‏گذار بتوانیم صادرات گسترده‎تری از کش‌فلو را در کشورهای عربی نیز آغاز کنیم.»

مزیت مهم بازی کش‌ فلو

رضا کارگزار درباره برتری این بازی نسبت به بازی‎های مشابه دیگر به جام‎جم می‎گوید: « در گذشته مجموعه‎های دیگری نیز این بازی را به بازار عرضه کرده‎اند ولی بازی آنها فقط ترجمه و کپی جز به جز نسخه خارجی بازی بوده است؛ در حالی که ما بازی را کاملا مطابق با زیست‌بوم اقتصادی کشورمان باز طراحی کرده‎ایم و نسخه خارجی فقط برای ما الگو بوده است. کتابچه راهنمای بازی نیز به‎حدی کامل نوشته شده که حتی به‎عنوان کتابچه‎ای برای آموزشی سواد مالی هم می‎توان به آن نگاه کرد. به‎علاوه کیفیت تولید محصول ما از نسخه خارجی هم بهتر است.»

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها