همزمان با هشدارهای قحطی و سرقت مواد غذایی از بازارها ، دولت طرفداران رئیس جمهور برکنار شده یعنی البشیر را مقصر می داند.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، به دنبال اعتراضات شدید علیه افزایش قیمت مواد غذایی ، هفت منطقه سودان وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. مقررات منع رفت و آمد مقرر شده و مدارس مجبور به بسته شدن در 10 شهر شده اند. معترضان ساختمانها را غارت کرده و سوزانده اند و مواد غذایی را از بازارها و مغازه ها به سرقت می برند. این مناطق از فقیرترین مناطق سودان به شمار می روند.

دولت مشترک نظامی و غیرنظامی معتقد است که طرفداران رئیس جمهور پیشین ، عمر البشیر ، پشت این اعتراضات هستند. دولت اخیراً دستور پیگرد اعضای حزب بشیر را صادر کرد.

پوند سودان در برابر دلار از 260 پوند (3.40 پوند) در ماه نوامبر به 315 پوند در ماه گذشته کاهش یافت. طبق آمار اداره مرکزی آمار ، نرخ تورم سالانه در دسامبر به 269 درصد افزایش یافت ، در حالی که در نوامبر 254 درصد بود.

شبکه سیستم های هشدار زودرس قحطی (Fewsnet) گفته است که عدم امنیت غذایی می تواند در ماه های آینده در مناطقی از کردوفان و دارفور به سطح بحران برسد. قیمت نان بالا رفته است. هزینه نان های یارانه ای که کمیاب شده اند  از 2 پوند به 5 پوند افزایش یافته است ، در حالی که نان بدون یارانه در برخی مناطق خارطوم (پایتخت سودان) به قیمت 15 یا 20 پوند و تا 50 پوند در دارفور و کردوفان فروخته می شود. در ژانویه ، قیمت هر کیلوگرم شکر 220 پوند بود در حالی که در سال 2020 حدود 150 پوند بود. سودان توسط جامعه بین المللی تشویق می شود تا ارز خود را برای دریافت وام کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها