حوادث بین الملل؛ ویرجینیای آمریکا

تلاش برای غرق کردن فرزند در رودخانه منجمد

بر اثر غرق شدن یک قایق در رود کنگو در نزدیکی شهر کینشازا، دست کم ۶۰ نفر جان باختند و شماری نیز ناپدید شدند.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۰۳
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فرانسه، منابع رسمی جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه اعلام کردند بر اثر غرق شدن یک قایق در شامگاه یکشنبه در رود کنگو در نزدیکی کینشازا، پایتخت این کشور، دست کم ۶۰ نفر جان باختند و شماری نیز ناپدید شدند.
 
دهها کشته و ناپدید در حادثه غرق شدن یک قایق در کنگو
شارل امبوتامونتو، سخنگوی دولت محلی استان کینشازا اعلام کرد ”یک قایق که مسافر و بار بیش حد مجاز داشت، حوالی ساعت ۲۰ روز یکشنبه در رود کنگو واقع در ۲۳ کیلومتری کینشازا واژگون شد“.
این منبع با اشاره به این مطلب که بازماندگان این قایق با وسیله‌های خودشان به کینشازا عزیمت کردند، افزود: اجساد بیش از ۶۰ نفر را از آب گرفته اند و نزدیک به ۳۰۰ نفر را نیز نجات داده اند.
امبوتامونتو همچنین گفت ”ما شمار دقیق اشخاصی را که سوار قایق بودند نمی‌دانیم، اما به سوار شدن نزدیک به ۷۰۰ نفر به قایق اشاره شده است که در این صورت فکر می‌کنیم شمار زیادی (حدود ۲۴۰ نفر) ناپدید شده اند“.
وی هشدار داد ”جستجو‌ها ادامه دارد. ساحل نشینان به ما گفتند اجسادی وجود دارند که شناور خواهند شد؛ بنابراین آمار قربانیان در ساعت‌های آینده افزایش خواهد یافت“.
به گفته امبوتامونتو، این قایق موتوری چوبی به امبانداکا (Mbandaka) , مرکز استان اکاتور واقع در ۷۰۰ کیلومتری پایتخت کنگو عزیمت می‌کرد.
کشور کنگو با دو میلیون و ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت جاده‌های قابل عبور کمی دارد و جا به جایی‌ها اغلب از رود کنگو، انشعابات آن و دریاچه‌ها صورت می‌گیرد. به طور مرتب قایق‌هایی در کنگو غرق می‌شود و اغلب تلفات انسانی و مادی سنگینی به وجود می‌آورد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها