شرکت خلاق و نوآور «گنجینه سلامت» تارا گام‌های مؤثری در جهت تولید مواد موثره دارو در داخل کشور برداشته است

رفع نیازهای دارویی کشور در گنجینه سلامت تارا

وب‌اپلیکیشن «انار» دستیاری تمام ایرانی و بسیار حرفه‌ای برای آماده‌سازی طرح کسب‌وکار است

طرح کسب‌و‌کار را حرفه‌ای بنویس

تهیه طرح کسب‌وکار (Business Plan) مناسب دغدغه اصلی همه کسانی است که می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند. چه بسیار کسب‌وکارهای شکست‌خورده و ناکارآمدی که متاسفانه از ابتدا بنا بر یک تحلیل اولیه غلط شکل گرفته‌ و فقط به همین دلیل ساده نتوانسته‌اند ظرفیت‌های خود را آشکار کنند.
کد خبر: ۱۳۰۴۲۳۲

شرکت «آروین مروارید اردیبهشت» از شرکت‌های پیشرو در زمینه تدوین طرح کسب‌وکار است. این شرکت در سال جاری تأسیس شده و توانسته به‌سرعت دانش‌بنیان شود، اما پیشینه شروع فعالیت اعضای آن به حدود پنج سال پیش برمی‌گردد. تیمی متشکل از تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی در حوزه‌های اقتصاد، بازرگانی و حسابداری که دغدغه طراحی یک نرم‌افزار همراه بومی را داشتند که تمام ملاحضات فضای بانکی و اقتصادی و همچنین فضای کلی کسب‌وکار کشور در آن منعکس شده باشد.
 

احساس نیاز ما را دست به کار کرد...

یوسف محمدی‌فر، مدیرعامل شرکت «آروین مروارید اردیبهشت»، در خصوص نرم‌افزار نوپای «انار» که از سوی این شرکت و بر پایه وب طراحی و روانه بازار شده است به جام‌جم می‌گوید: «خلأ وجود یک نرم‌افزار جامع برای تدوین طرح کسب‌وکار که تمام ابعاد کسب‌وکار کشور را مد نظر قرار دهد، ما را به فکر طراحی و تولید همچین نرم‌افزاری انداخت.
 
در بررسی عمیقی که روی نرم‌افزارهای خارجی موجود در این زمینه انجام دادیم، متوجه شدیم این قبیل نرم‌افزارها یا تک بعدی هستند و فقط وجه مالی کسب‌وکار را در نظر می‌گیرند یا بسیار قدیمی هستند و متناسب با شرایط اقتصادی سی‌چهل سال گذشته دنیا طراحی شده‌اند. بنابراین تیم پنج نفره ما شروع به طراحی نرم‌افزاری کرد که کاملا منطبق بر شرایط اقتصادی و کسب‌وکار ایران باشد.»
 
وی ادامه می‌دهد: «پس از مرحله طراحی نرم‌افزار که حدود دو سال و نیم طول کشید، وارد مرحله محک‌زنی و اعتبارسنجی طرح شدیم تا پیش از ورود به مرحله برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، برآورد مناسبی از توانایی‌های طرح‌مان به‌دست بیاوریم. سپس سه نفر نیروی حرفه‌ای برنامه‌نویس، متشکل از استادان و فارغ‌التحصیلان برجسته دانشگاه رازی به تیم ما اضافه شدند تا مرحله برنامه‌نویسی نرم‌افزار انجام شود.
 
نهایتا بعد از رفع ایرادها و تست‌های فراوانی که انجام دادیم و حدود ۳۰۰ کسب‌وکار را به‌صورت آزمایشی تعریف و راه‌اندازی کردیم، در تیر ۹۹ به نقطه‌ای رسیدیم که احساس کردیم زمان آن رسیده است که به‌صورت رسمی اقدام به ثبت شرکت کنیم. خوشبختانه فرآیند حقوقی ثبت شرکت و به‌دنبال آن فرآیند کسب تأییدیه دانش‌بنیان برای مجموعه ما در کمترین زمان ممکن انجام شد و جا دارد به‌دلیل رفتار بسیار خوب، حرفه‌ای و دلسوزانه‌‎ای که دوستان در معاونت علمی نهاد ریاست‌جمهوری دارند از آنها تشکر کنیم.»
 

جامعه هدف «انار» چه کسانی هستند؟

مدیرعامل شرکت آروین مروارید اردیبهشت در خصوص کسانی که مخاطب نرم‌افزار انار هستند  می‌گوید: «نرم‌افزار ما دو گروه از مخاطبان را هدف گرفته است؛ نخست کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند یا آن را توسعه دهند و دیگری کسانی که می‌خواهند در حوزه کسب‌وکار آموزش ببینند.
 
خوشبختانه چون ما «انار» را به‌صورت تحت وب طراحی کرده‌ایم، هیچ محدودیتی از نظر نوع دستگاه و سیستم عاملی که کاربر می‌خواهد از طریق آن به نرم‌افزار دسترسی داشته باشد وجود ندارد. این دسترسی آسان با رابط کاربری جذابی که برای نرم‌افزار در نظر گرفته شده است همراه شده تا آن را بسیار کاربر پسند کند.»
 
محمدی‌فر ادامه می‌دهد: «با توجه به این‌که نرم‌افزار ما به تازگی عرضه شده است، تا کنون حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ مورد ایجاد پروژه طرح کسب‌وکار از طریق «انار» صورت گرفته است که به‌مرور زمان رو به افزایش هستند.
 
همچنین برای مجموعه ما مشتری‌مداری و رفع ابهامات و اشکالات احتمالی کاربران هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در همین راستا همکاران واحد ارتباط با مشتری ما پیوسته با کاربران در ارتباط مستقیم هستند و به‌صورت تلفنی با آنها تماس برقرار می‌کنند تا ضمن برطرف‌کردن ایرادهای کاربران، انتقادات و پیشنهادهای آنها را هم دریافت کنند.»
 
طرح کسب‌و‌کار را حرفه‌ای بنویس

برنامه‌های توسعه‌ای «انار»

محمدی‌فر درباره رقابتی بودن نرم‌افزار تحت وب «انار» می‌گوید: «با اطمینان کامل و بر اساس شش‌ماه بررسی عمیق و دقیق بر روی سایر نرم‌افزارها، می‌توانم بگویم نرم‌افزار ما این قابلیت را دارد که با نرم‌افزارهای روز دنیا در زمینه تدوین طرح کسب‌وکار رقابت کند. از این رو مجموعه ما درنظر دارد برای ایجاد بستر صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، «انار» را به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه و در بازار جهانی عرضه کند. راه‌کارهایی هم برای فروش بین‌المللی و درآمدزایی دلاری در نظر گرفته‌ایم و با یاری خداوند متعال و همچنین مساعدت مسؤولان، امیدواریم حمایت‌های لازم برای توسعه نرم‌افزار صورت بگیرد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوانیم به این طرح جامه عمل بپوشانیم.»
 

۹ مرحله آماده‌سازی طرح کسب‌وکار با انار

 
طرح کسب‌و‌کار را حرفه‌ای بنویس  نصب وب‌اپلیکیشن «انار» بر روی هر نوع پلتفرمی که کاربر مایل باشد.
  ایجاد حساب کاربری.
  شارژ حساب کاربری بسته به نوع خدمات درخواستی.
  پاسخ‌دهی دقیق به سوالاتی که نرم‌افزار به‌صورت گام به گام می‌پرسد.
  انجام محاسبات پیشرفته در نرم‌افزار و ارائه خروجی به کاربر.
  نتیجه‌گیری از کارآمد بودن یا نبودن پروژه.
  ارائه طرح خلاصه یا طرح جامع کسب‌وکار توسط نرم‌افزار به انتخاب کاربر.
 د رخواست دریافت خدماتی نظیر فایل آموزشی یا مشاوره آنلاین توسط کاربر.
  رفع مشکلات احتمالی کاربر و به‌روز رسانی دائمی نرم‌افزار توسط تیم پشتیبانی «انار»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها