وزیر خارجه آمریکا بیانیه ای مطبوعاتی منتشر کرد

ابراز خشم بلینکن از حمله موشکی به اربیل عراق

وزیر دفاع ترکیه در خصوص عملیات اخیر این کشور در شمال عراق گفت: در مجموع ۴۸ عنصر پ ک ک از کشته شده و ۲ نفر از آنها نیز بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۴۲۲۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با اشاره به عملیات این کشور در شمال عراق که از روز چهارشنبه آغاز شده گفت: عملیات چنگال عقاب 2 در حالی به پایان رسید که در آن 48 تروریست(عناصر پ ک ک) کشته شدند و 2 تن از آنها نیز دستگیر شده اند.
 
وی افزود: عملیات در گستره وسیعی(از خاک عراق در شمال این کشور) انجام گرفت و نیروهای هوایی و زمینی ما به سلامت به پایگاهها و پادگانهایشان بازگشته اند.
 
وزیر دفاع ترکیه که به همراه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی زمینی، فرمانده نیروی دریایی و فرمانده نیروی هوایی این کشور در مرز ترکیه با عراق حضور یافته بود تا بر روند عملیات نظارت نزدیکتری داشته باشد، گفت: محل های اختفا، انبار مهمات و تسلیحات تروریستها در 50 منطقه مورد حمله هوایی قرار گرفته و از بین رفته است. 
 
آکار افزود: در عملیات زمینی که انجام گرفت، 3 نیروی ما جان خود را از دست دادند و 3 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. همچنین 3 عنصر رده بالای پ ک ک کشته شده اند. در تجسس از غارهای اختفای تروریستها 13 جسد هموطنانمان را کشف کردیم. این افراد را با شلیک به سر از پای در آورده بودند.
 
عملیات نیروی هوایی و زمینی ترکیه در شمال عراق تحت عنوان چنگال عقاب 2 از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و پس از 4 روز بامداد امروز به پایان رسید.
 
این عملیات که در راستای سلسله عملیاتهای ترکیه در منطقه کردستان عراق با عناوین چنگال عقاب و پنجه ببر نامگذاری شده است، طی دو سال گذشته موجب نارضایتی سران احزاب و گروههای سیاسی در عراق بوده و آنها بارها تهدید به کاهش سطح روابط با ترکیه کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها