ظرفیت‌ها و موانع تولید انبوه تارای برقی
در گفتگو با مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو) جزئیات بیشتری را از فرآیند طراحی و تولید خودروی برقی تارا پرسیده‌ایم

ظرفیت‌ها و موانع تولید انبوه تارای برقی

مذاکرات با «هیوندای» و «کیا» متوقف شد

آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل

پروژه خودروی الکتریکی «Apple Car» یک پروژه ماشین الکتریکی در دست تحقیق و توسعه توسط شرکت اپل است؛ اپل قصد دارد این خودروی سواری برقی را با فناوری پیشرفته باتری منحصر به‌فرد برند خود در سال ۲۰۲۴ تولید کند.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۲۰

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، چند ماهی است که شایعاتی درباره «Apple Car» پروژه‌ای که تصور می‌شود توسط اپل برای تولید یک خودروی الکتریکی در دست ساخت است به گوش می‌رسد.

جزئیات تایید‌شده کمی درباره این پروژه وجود دارد اما یک گزارش جدید در این هفته حاکی از آن است که وسیله نقلیه پیشنهادی کاملاً مستقل بوده و می‌تواند بدون راننده انسانی کار کند.

اپل در حال مذاکره با هیوندای و کیا در مورد همکاری بالقوه برای تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی بوده اما طبق گفته منابعی که با بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند، این گفت‌و‌گوها امروز متوقف شده است.

در همین زمینه «بلومبرگ» می‌گوید این توقف، شاید به دلیل ناراحتی شرکت اپل از شرکت هیوندای است چراکه ماه گذشته هیوندای فاش کرد که این شرکت در حال مذاکره با اپل است اما بعد از آن اظهارات خود را پس گرفت؛ مسئله بحث‌برانگیز دیگر این است که آیا این خودرو با مارک‌های هیوندای یا کیا تولید می‌شود؟! چراکه هر دو مارک متعلق به شرکت مادر «هیوندای موتور» است.

مشخص نیست که آیا این شرکت‌ها در آینده مذاکرات خود را از سر می‌گیرند یا خیر اما این مسئله بدان معنا نیست که شرکت اپل هیچ شریکی در صنعت خودرو برای خود باقی نگذاشته است؛ منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اپل مذاکرات مشابهی را با شرکت‌های دیگر در صنعت خودرو انجام داده است، هر چند اسمی از این شرکت‌ها اعلام نشده است.

شرکت اپل رسماً در مورد این شایعات توضیحی ارائه نداده و گفته می‌شود برخی در اپل از انتشار گزارش در مورد صحبت درباره پروژه خودروهای برقی «EV» ناراضی هستند زیرا این شرکت ترجیح می‌دهد پروژه‌های جدید و نوآورانه خود را به صورت مخفیانه توسعه بدهد؛ هنوز در مورد طراحی نهایی
«Apple Car» تصمیم‌گیری نشده است و کارشناسان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2028 به بازار عرضه نشود؛ گزارشات دیگری در مورد شرکت اپل منتشر شده است مبنی بر اینکه این شرکت از فناوری پیشرفته باتری خودرو برخوردار است که می‌تواند با فناوری استفاده شده توسط تسلا یکی از بزرگترین نام‌ها در توسعه «EV» رقابت تنگانگی داشته باشد.

پروژه خودروی الکتریکی «Apple Car» یک پروژه ماشین الکتریکی در دست تحقیق و توسعه توسط شرکت اپل است؛ اپل تا به امروز اظهارنظری درباره ساختن یک خودروی الکتریکی نکرده و شایعه شده که تعداد قابل توجهی از کارکنان اپل در حال کار بر روی این پروژه هستند.

اپل قصد دارد این خودروی سواری برقی را با فناوری پیشرفته باتری منحصر به فرد برند خود در سال 2024 تولید کند، براساس اطلاعات موجود، این پروژه می‌تواند احیای جاه‌طلبی‌های سازنده آیفون در صنعت خودروهای برقی باشد؛ به نظر می‌رسد که طراحی باتری خودروی اپل برقی بسیار فوق‌العاده و خاص است؛ در واقع اپل با استفاده از فناوری باتری پیشرفته، یک خودروی برقیِ به‌صرفه برای جابه‌جابی انبوه مسافران را هدف‌گذاری کرده که انتظار می‌رود به طور اساسی هزینه‌های باتری را کاهش و طی مسافت این خودرو با یک بار شارژ را افزایش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها