«استرا» چه برای هواداران نوشت؟

یک عاشقانه آبی!

گزارشی از اتفاقات عجیب و غریب در استقلال

از قرارداد عجیب وریا تا جنجال پول!

استقلال همزمان با ادامه صدرنشینی به «بحران» هم رسید. بعد از برد مقابل نساجی، آنچه بیش از نتیجه بازی پررنگ شد، حرف‌های جنجالی بازیکنان این تیم بود. بازیکنان این تیم، شاکی از امکانات و مسائل مالی به مدیران تاختند تا مشخص شود ابایی از تقابل با آنها ندارند.
کد خبر: ۱۳۰۳۵۳۰

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: این خلاصه‌ای از اظهارات تنها چند بازیکن استقلال است. .

داریوش شجاعیان: باشگاه استقلال برای وعده‌های غذایی خود در هتل هم مشکل دارد. مگر می‌شود تیمی یک مدل غذا داشته باشد؟ شاید بازیکنی کلا گوشت دوست نداشته باشد. آیا باشگاه استقلال نباید یک باشگاه بدنسازی داشته باشد؟ ما هفته گذشته بعد از دو ماه به باشگاه بدنسازی رفتیم. ۴ دستگاه در تهرانسر گذاشته‌اند و ما مجبور هستیم با همان دستگاه‌ها کار کنیم.

فرشید اسماعیلی: انگار ما یتیم هستیم و هیچ کسی را نداریم. سه ماه است که کسی به ما سر نمی‌زند. بعد از سه ماه که چمن باشگاه انقلاب استراحت کرده، وقتی تمرین می‌کنیم فقط شیشه جمع می‌کنیم. در مسجد‌سلیمان غذا را پرسی می‌کنند تا کمتر غذا بخوریم. زمین تمرین نداریم و هر روز یک جا هستیم. اگر نمی‌خواهید تیم نتیجه بگیرد و فکری باشد، رک بگویید. این تیم، استقلال است اما امکاناتش در حد تیم ته جدولی است.

مهدی قائدی: نزدیک ۶-۵ ماه است باشگاه به من قول داده است و گفته‌اند قراردادم را درست می‌کنند. وقتی مددی آمد من مدیر برنامه‌هایم را پیش او فرستادم و گفت قرارداد را درست می‌کنیم. من واقعا روحیه‌ام به‌‌هم ریخته است.  تمرکزم تا قبل از این بازی خراب شد. ما به اردو می‌رویم  و به ما پرسی غذا می‌دهند. از دو دست لباس یکی از آن را برمی‌دارند. در زمین تمرین‌مان سنگ و شیشه وجود دارد.

ارسلان مطهری: نمی‌دانم احمد مددی در این باشگاه چه کار می‌کند اما حداقل می‌تواند با بچه‌ها صحبت کرده و بگوید مشکل چیست.

محمدرضا دانشگر: در زمین انقلاب تمرین می‌کردیم. تمام شیشه و سرامیک بود و نمی‌توانستیم تکل بزنیم. در مورد پرداختی که اصلا حرف نمی‌زنند. برخی بازیکنان ۳۰-۲۰ درصد و برخی هم ۱۰ درصد؛ در مورد پول سال قبل هم اصلا حرف نمی‌زنند. یک پولی به ما می‌دهند و ما نمی‌دانیم برای امسال است یا سال گذشته. به بازیکنان ایرانی پول نمی‌دهند و فقط به خارجی‌ها پرداخت می‌کنند؛ پس ما ایرانی‌ها آینده‌ای نداریم.

این اظهارات به همراه اعتراض شدید وریا در هنگام تعویض‌ که البته فکری اعتقاد داشت به خاطر «خوب تغذیه نشدن در زمین بود» برد استقلال را تحت‌تاثیر قرار داد. این اولین‌بار نیست که بازیکنان به‌شدت از مسؤولان و شکل مدیریت باشگاه انتقاد می‌کنند. زمستان سال گذشته هم فرشید اسماعیلی در مصاحبه‌ای تند به انتقاد از وضعیت پرداختی‌ها، امکانات و... پرداخت. چندین و چندبار هم اتفاق افتاده که بازیکنان در تمرینات با دیدن مدیران به آنها پریده‌اند.

 ماجرای عجیب وریا

ماجرای وریا و استقلال عجیب و غریب است. این بازیکن بعد از رفتار جنجالی در بازی نساجی، روز گذشته هم در تمرین این تیم حاضر نشد. غیبت او به خاطر مسائل مالی بوده است. امسال با وجود آن‌که وریا قرارداد داشت، سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال قرارداد او را سه برابر کرد و رقم را به ۸ میلیارد تومان رساند. احمد مددی مدیرعامل استقلال هم در نامه‌ای به کمیته اخلاق اعلام کرد قرارداد وریا غیرقانونی فسخ شده و باید به این مساله رسیدگی شود. غفوری هم وقتی از ماجرا با خبر شد، به‌هم ریخت. ظاهرا یکی از دلایل رفتار او در بازی نساجی، همین مساله بوده. غفوری بعد از تعویض به بطری شوت کرد و به رختکن رفت و حتی قبل از پایان مسابقه استادیوم را ترک کرد. احتمالا دعوای او و باشگاه جدی‌تر هم خواهد شد.

روز گذشته مهدی امیرآبادی بازیکن اسبق استقلال در واکنش به رفتار وریا گفت: «حرکاتی که او انجام داد، به دلیل عصبانیت‌های قبل از بازی بود. کاملا مشخص است که حرکت وریا ربطی به بازی نداشت اما صحبت من این است هر چقدر هم درون تیم مشکل باشد، نباید چنین حرکتی را انجام می‌داد. غفوری کاپیتان استقلال است و نباید چنین حرکاتی را انجام بدهد. اگر او چنین رفتاری داشته باشد، نباید از بازیکنان دیگر انتظاری داشت. غفوری باید الگوی بازیکنان باشد ولی کارش اشتباه بوده است.»

مشکلات استقلال

مسؤولان استقلال روز گذشته واکنشی نسبت به اظهارات بازیکنان نشان ندادند. حجت نظری سخنگوی این باشگاه تلفن خود را از دسترس خارج کرد. تلاش‌های ما برای گفت‌وگو با خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره استقلال هم بی‌نتیجه ماند. مددی هم در این مواقع ترجیح می‌دهد بیشتر سکوت کند. به نظر می‌رسد مشکلات این باشگاه به اوج خود رسیده است. آنها پول دیاباته و دیگر بازیکنان را نداده‌اند. به زودی رای پرونده استراماچونی می‌آید. نقل‌و‌انتقالات استقلال به دلیل پرونده بویان نایدنف بسته است. حالا بازیکنان هم اینطور موضع گرفته‌اند. آیا تیم صدرنشین وارد بحرانی بزرگ شده است؟

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها