۱۰ سال تعلیق از هر نوع فعالیت کوهنوردی به دلیل جعل تصاویر صعود به اورست

فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!

فتوشاپ عکس های صعود به اورست کار دست کوهنورد هندی داد و این کوهنورد به مدت ۱۰ سال از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی توسط دولت نپال منع شد.
کد خبر: ۱۳۰۳۳۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، «سینگ یاداو» کوهنورد هندی مدعی بود که در ۲۰ می سال ۲۰۱۶ برفراز بام دنیا ایستاده است اما انتشار عکس‌های صعود او باعث شد تردیدهایی بابت صعودش به اورست به وجود آید.

فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!

این عکس که در یکی از روزنامه ها بابت اثبات صعود این کوهنورد به اورست منتشر شده بود، سریعا در فضای مجازی توسط هندی‌ها با عنوان فوتوشاپ عکس اورست توسط کوهنورد این کشور منتشر شد!

بعد از انتشار حداکثری این عکس‌ها، سایر کوهنوردان و شرپاها اقرار کردند که این کوهنورد بدون رسیدن به قله بازگشته است!

پس از انتشار این خبر در شهریور ماه و پس از تحقیقات گسترده مشخص شد که این کوهنورد هندی فقط تا ارتفاع ۲۷ هزار فوتی (۸۲۲۹.۶ متری) صعود کرده و این درحالی است که ارتفاع اورست ۸۸۴۹ متر است.

پس از تحقیقات انجام شده، دولت نپال تصمیم گرفت که این کوهنورد هندی را از هرگونه صعود به ارتفاعات نپال از جمله اورست منع کند.

بر این اساس، وزارت فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی کشوری نپال، ۱۰ سال ممنوعیت برای این کوهنورد در نظر گرفته است.

از آنجا که هر سال تعداد کوهنوردان اورست در حال افزایش است بسیاری از عکس‌های جعلی نیز منتشر می‌شود که دولت نپال سالانه ده‌ها گزارش نادرست صعود را فاش می‌کند.

دریافت حکم صعود به اورست در برخی از کشورها از جمله هند مزیت‌هایی دارد. به عنوان مثال این حکم می‌تواند در زندگی شخصی و شغلی کوهنورد تاثیر بگذارد و اکثرا با پاداش از طرف دولت‌ها همراه می‌شود.

در هند اشخاصی که حکم صعود به اورست را دارند، جوایز ملی دریافت می‌کنند و از مزایای بی‌شماری در زندگی شخصی و شغلی خود بهره‌مند می شوند.

به اعتقاد بسیاری دریافت جوایز و تکریم کوهنوردی از عواملی است که برخی‌ها دست به جعل عکس‌های صعود به ارتفاعات مخصوصا اورست می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها