در پی بیماری چند روز گذشته شیر ایرانی در قفس

یک دامپزشکی فوق تخصصی برای هیرمان

حال و روز شیر ایرانی باغ وحش ارم تهران که از 7 بهمن دچار بیماری شده رو به بهبود است.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۰۲

 ماجرای احیای نسل شیر ایرانی در باغ وحش تهران با بیماری ناشناخته شیر نر که هیرمان نامیده شده، پیچیده تر شد.
 
هیرمان که از سال 98 برای پروژه احیای شیر ایرانی به همراه یک قلاده شیر ماده از انگلستان وارد ایران شده بود و به دلیل مشکلات ژنتیکی تاکنون نتوانسته بود که به تولید نسل بپردازد، از روز 7 بهمن دچار آبریزش و خونریزی بینی شده بود و آزمایش های مختلف برای تشخیص بیماری او بی نتیجه مانده است.
 
با توجه به اهمیت این پروژه، واکنش سریع مسئولین بوستان ارم باعث شد که هیرمان به بیمارستان حیوانات دکتر فتاحیان انتقال داده شده و بدن او مورد تصویربرداری و آزمایش دقیق قرار گیرد.
 
پس از بازگشت این حیوان به باغ وحش البته مراقبت ها متوقف نشد و یک تیم کامل دامپزشکی به همراه تجهیزات شبه بیمارستانی در باغ وحش پارک ارم منتقل شد و از پزشکان مختلف از جمله دکتر گلزاری رئیس دامپزشکی شهر تهران برای معاینه از این شیر نر ایرانی دعوت به عمل آمد.
 
این عملیات دامپزشکی که شاید اولین فعالیت مشترک و فشرده دامپرشکان کشور با حمایت پارک ارم در حوزه نجات یک گونه نادر جانوری در ایران است ظاهرا بی نتیجه نبوده و حالا شیر 9 ساله نژاد ایرانی و اوراسیا حال عمومی اش بهتر شده است وشامگاه شنبه توانسته در محل نگهداری خود غذا بخورد.
 
مسئولین پارک ارم امیدوارند با اتمام عملیات نجات هیرمان ، بتوانند زمینه های لازم برای راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی زیست محیطی را در محل باغ وحش را ایجاد نموده و باغ وحش تهران از محلی برای نگهداری و تماشای حیوانات تبدیل به یک مرکز دانشگاهی برای مطالعه گونه های جانوری و حمایت از آن تبدیل شود و باغ وحش به تدریج از یک اسارتگاه و نمایشگاه جانور به یک مرکز مطالعه و حمایت از وحوش کمیاب دنیا تغییر ماموریت دهد.
 
باغ وحش 5 هکتاری تهران  در کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج و در کنار بزرگترین تفریحگاه تهرانی ها یعنی پارک ارم واقع شده است و محل نگهداری 121 گونه جانوری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها