در حالی که حدود یک ماه تا برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی صدا فرصت باقی است ، هیات انتخاب آثار جشنواره ، عنوان برنامه های راه یافته به مرحله نهایی داوری را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۸

از نکات ویژه جشنواره هشتم ، حضور فعال مراکز استان ها در بخش بین الملل است ، به صورتی که 35برنامه از مجموع 101 برنامه ای که به مرحله نهایی راه یافته ، متعلق به مراکز استان هاست. در بخش اصلی جشنواره بین الملل - که در قالبهای مجزای آزاد، آنونس ، نمایش ، آرم استیشن و مستند رادیویی برگزار می شود، 69 اثر به مرحله نهایی داوری رسیده اند که 31 اثر از کشورهای خارجی ، 19 اثر از مراکز استانی صداوسیما، 17 اثر از شبکه های داخلی رادیو و 2 اثر نیز از اداره کل نمایش است.
بخش ویژه جشنواره بین الملل نیز 3قسمت دارد که ساختار افکتیو، برنامه های صبحگاهی ایستگاه های رادیویی و موضوع قرآن و پیامبر اکرم را شامل می شود. در این بخشها نیز آثاری از شبکه های داخلی ، استانی و کشورهای خارجی به مرحله نهایی راه یافته اند که در بخش موضوع قرآن و پیامبر، رادیو دولتی نیجریه و رادیو البیان ساحل عاج با برنامه های خود از مرحله انتخاب آثار گذشته اند و در کنار 8 برنامه از شبکه های داخلی ، برون مرزی و استانی صداوسیما در معرض قضاوت داوران جشنواره قرار می گیرند.
گفتنی است ، کشورهای هندوستان ، چین ، روسیه ، افغانستان ، صربستان ، تاجیکستان ، اوکراین ، ساحل عاج و نیجریه با بیشترین برنامه ها در بخش بین الملل جشنواره صدا شرکت کرده اند.
اسماعیل میرفخرایی ، دکتر بهمن بهروزی ، علیرضا نوری و دکتر بهروز رضوی نژاد گروه داوران ایرانی بخش بین الملل هستند که در کنار داورانی از کشورهای مالزی ، مکزیک و آلمان انتخاب برترین های جشنواره بین الملل رادیو را برعهده دارند. هشتمین جشنواره صدا از 26 تا 28 اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها