تزریق مرحله نخست تست انسانی واکسن ایرانی کرونا پایان یافت
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تزریق مرحله نخست تست انسانی واکسن ایرانی کرونا پایان یافت

مسئول گروه تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام:

واکسن «کوو ایران برکت»، ویروس کرونای انگلیسی را خنثی کرد

مسئول گروه تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: پلاسمای داوطلبانی که واکسن ایرانی کرونا را تزریق کرده اند توانست به طور کامل ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی را خنثی کند.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسن جلیلی با خبرنگاران با تشکر از وزارت بهداشت که از ویروس جدا شده انگلیسی از بیمارانی که در ایران بودند، نمونه ای را در اختیار ما قرار دادند برای اینکه بتوانیم امکان خنثی سازی واکسن ایرانی کرونا را وی این ویروس آزمایش کنیم، افزود: بلافاصله محققان ما در مجموعه شفافارمد مشغول تکثیر ویروس شدند و از نمونه خون سه نفر اولی که دو «دوز» واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند آزمایش ها و کنترل ها مطابق استانداردها انجام شد و نتایج نشان داد که پلاسمای این افراد به طور کامل قادر به خنثی سازی ویروس جهش یافته انگلیسی است.

واکسن کوو ایران برکت، ویروس انگلیسی را خنثی می‌کند

­مدیر گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه واکسن ایرانی کرونا روی خنثی سازی واکسن جهش یافته انگلیسی هم موثر است، گفت: اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی چه تفاوتی با ویروس قبلی دارد این است که قدرت سرایت ویروس 70 درصد افزایش یافته بود اما اینکه قدرت بیماری زایی چه تغییری کرده است هنوز دقیق نمی توان گفت که این ویروس قدرت بیماری زایی آن چقدر تغییر کرده است.

دکتر جلیلی گفت: برخی گزارش ها حاکی است که قدرت بیماری زایی تغییر کرده و برخی گزارش ها نیز تایید نمی کند اما قدرت سرایت افزایش یافته است و خوشبختانه واکسن ایرانی کوو ایران برکت، توانایی خنثی سازی این ویروس را داشت.

­مدیر گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان امام گفت: نتایج امروز به دست ما رسید و مراجع ذیصلاح را در جریان قرار خواهیم داد.

افزایش داوطلبان به 56 نفر تا پایان هفته جاری

دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: تا پایان هفته گذشته 35 داوطلب را وارد مطالعه کردیم که برخی تک «دوز» و تعدادی هم «دوز» دوم را دریافت کردند.

وی افزود: در هفته پیش رو امیدواریم که همه 56 داوطلب را وارد مطالعه کنیم و حجم نمونه مطالعه تکمیل می شود و تا نیمه اسفند دوره پیگیری خواهد بود و تزریق های دوم انجام خواهد شد.

دکتر حسینی گفت: در این مدت اطلاعات جمع آوری و سپس در قالب گزارش علمی تقدیم وزارت بهداشت خواهد شد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تاکنون به جز عوارض طبیعی مانند تب، درد موضعی و قرمزی محل تزریق ، عوارض غیر قابل انتظاری نداشتیم.

کوو ایران برکت با ویروس انگلیسی مقابله می‌کند

خانم دکتر مینو محرز متخصص ناظر بر کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا هم با ابراز خرسندی از موفقیت واکسن ایرانی کرونا در خنثی کردن ویروس انگلیسی، گفت: این آزمایش روی سه نفر اولی که واکسن زده بودند به طور کامل موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه واکسن ساخته شده ایرانی در ستاد اجرایی فرمان امام توانایی مقابله با ویروس انگلیسی کرونا را دارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت نمونه‌ای از ویروس جهش‌ یافته انگلیسی را که ۷۰ درصد قدرت سرایت بالاتری از کرونا دارد، در اختیار محققان ستاد اجرایی فرمان امام قرار داد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: آزمایش‌های مربوط بر روی پلاسمای خون ۳ داوطلب اول واکسن «کوو ایران برکت» انجام شد و ویروس به طور کامل خنثی شد.

خانم محرز با اشاره به اینکه این خبر همه ما را امروز خوشحال کرد و خستگی را از تنمان درآورد، خاطرنشان کرد: تا کنون که مرحله اول آزمایش انسانی طی شده است هیچگونه عارضه ای در داوطلبان نداشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها