فاطمه اکرمی ، دختر پرنده ایرانی از مرگ محمد بزرگی می‎گوید

آن تراژدی مرگبار...

تیم فوتبال پرسپولیس در گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا شرایط بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد و در گروه ایده‌آلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، بهترین قرعه بین نمایندگان ایران نصیب پرسپولیس شده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در سید یک قرار داشتند در گروهی حضور دارند که اثری از نمایندگان عربستانی در آن نیست و حتی غول‌های قطری نیز در آن حاضر نیستند.

به جای آنها شاهد حضور یک تیم تقریبا متوسط قطری و یک تیم هندی هستیم.

یک نماینده از عراق یا امارات نیز به این گروه اضافه می‌شوند.

در ادامه کمی بیشتر با تیم‌های حاضر در گروه پنجم آشنا می‌شویم.

الریان قطر:

اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود رویارویی شجاع خلیل‌ زاده و پرسپولیس است. بازیکن سابق سرخپوشان تهرانی حالا با لباس تیم قطری باید به مصاف رفقای سابقش برود.

شیرهای قطر به تازگی سرمربی سرشناسی را روی نیمکت خود می‌بینند. لوران بلان فرانسوی بعد از چهار سال تصمیم گرفت به دنیای مربیگری بازگردد.

گروه پرسپولیس؛ آسان اما باشجاع، بلان و لایپزیش آسیا!

او تا به اینجا در هفت بازی به پنج برد دست پیدا کرده و الریان را به رده چهارم لیگ ستارگان قطر آورده است.

فاصله این تیم با رده دوم سه امتیاز است اما تیم اول با آنها ۱۶ امتیاز فاصله انداخته است. الریان فصل پیش تیم دوم قطر شد.

به جز شجاع، فرانک کوم کامرونی، یاسین براهیمی الجزایری، یوهان بولی ساحل عاجی و گابریل مرکادوی آرژانتینی برای الریان توپ می‌زنند.

براهیمی در جام جهانی ۲۰۱۴ یکی از چهار گل الجزایر به کره را زد و پیش از این برای پورتو و گرانادا هم توپ زده است.

مرکادو در جام جهانی ۲۰۱۸ و در مرحله یک هشتم روی پاس مسی یک گل به فرانسه زد و در سویا هم بازی کرده است.

فرانکو کوم ۲۹ ساله ۱۳ بار برای تیم ملی کامرون به میدان رفته است و یوهان بولی از لیگ بلژیک و باشگاه سنت ترویدنس به لیگ ستارگان قطر آمده است.

علی فریدون ایرانی‌الاصل نیز بازیکن قرضی تیم الریان محسوب می‌شود و عمر باری شناخته شده و باتجربه یکی از گلرهای این تیم قطری خواهد بود.

گوا هند:

گاومیش‌های هندوستان جالب ترین رقیب پرسپولیس خواهند بود. تیمی که ۶ سال پیش تاسیس شد و اولین سرمربی‌اش زیکوی برزیلی بود.

بازیکنان بزرگی چون روبرت پیرس و لوسیو برای گوا بازی کرده‌اند و این تیم با هزینه زیاد، سرانجام فصل قبل قهرمان هندوستان شد و به عنوان اولین تیم هندی راهی لیگ قهرمانان آسیا شد.

سرمربی گوا، خوان فراندوی اسپانیایی است. این سرمربی ۴۰ ساله از سن ۲۹ سالگی کار مربیگری را شروع کرد. او متولد بارسلونا است و با فضای لاماسیا آشناست.

گروه پرسپولیس؛ آسان اما باشجاع، بلان و لایپزیش آسیا!

فراندو در مولداوی، یونان، لئونسای اسپانیا و ... مربیگری کرد و در سال ۲۰۲۰ به گوا رسید. او مهمترین ورودی تیم در سال ۲۰۲۰ نبود. باشگاه گوا در همین سال با باشگاه لایپزیش همکاری‌اش را به صورت رسمی آغاز کرد تا نشان دهد برای آینده برنامه‌های زیادی دارد.

گوا پر است بازیکنان اسپانیایی. پنج بازیکن اسپانیایی در این تیم حضور دارند که جملگی آنها سابقه بازی برای تیم های دوم و سوم اتلتیکو مادرید، رئال مادرید و بارسلونا را در کارنامه خود دارند و البته تقریبا سن و سالشان نیز بالاست.

این بازیکنان عبارتند از ایوان گونزالز، آلبرتو نوگوئرا، خورخه اورتیز، ایگور آنگولو و اِدو بِدیا. در کنار این نفرات جیمز دوناچیه استرالیایی هم هست. بازیکنی که برای تیم‌های شناخته شده کشورش بازی کرده است.

الوحده امارات یا الزورای عراق:

هر ۲ تیم در صورت صعود می‌توانند رقبای سختگیری برای پرسپولیس باشند. الزورا در حال حاضر تیم دوم عراق است و وضعیت خوبی دارد اما نماینده امارات که فصل پیش با استقلال هم‌گروه بود و بعد از شروع اپیدمی از مسابقات انصراف داد در رده هفتم لیگ چهارده تیمی امارات ایستاده است.

الزورا به جز یک بازیکن از موریتانی دیگر خارجی ندارد. با این وجود سرمربی‌شان راضی شنایشل است. همان کسی که در سال ۲۰۱۵ تیم ملی ایران را از جام ملت‌های آسیا حذف کرد.

بازیکنان نام آشنایی چون جلال حسن، ضرغام اسماعیل و علی عبدالزهرا هم برای این تیم بازی می‌کنند. آنها در سال ۲۰۱۹ با ذوب‌آهن بازی جنجالی داشتند که به زد و خورد کشیده شد.

در تیم اماراتی اما خارجی‌های پرتعدادی حضور دارند. شاگردان خارجی ووک رازوویچ ۴۸ ساله و صربستانی این نفرات هستند: لوکاس پیمنتا(برزیل)، جیانلوکا مونیز(برزیل)، تیم ماتاوز(اسلوونی)، روبن آمارال(پرتغال)، لی میونگ جو(کره جنوبی)، پائول خوزه ام پوکو(کنگو)، عمر خریبین(سوریه)

جدال با عمر خریبین برای پرسپولیسی‌ها می‌تواند بسیار خاص باشد. سرخپوشان تهرانی به نظر می‌رسد کار دشواری برای صعود از این گروه نخواهند داشت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها