رمز‌گشایی از صحبت‌های رسول‌پناه؛

قرارداد ۱۴‌میلیاردی یحیی حقیقت دارد؟

مروری بر اظهار‌نظرهای غیر فنی گل‌محمدی و فکری در نشست‌های خبری

بهانه‌گیر‌های نیمکت سرخابی

چند روز پیش بود که با یک جامعه شناس ورزشی صحبت می کردیم و او می گفت که در ورزش ایران اکثر ورزشکاران بلد نیستند حرف بزنند. حالا گزارش امروز روزنامه جام جم بی ارتباط با این موضوع نیست.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۸۹

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت:  آنهایی که حتی نشست‌های خبری را دنبال می‌کنند در این ۱۲ - ۱۰ هفته‌ای که از لیگ‌برتر گذشته یک اظهار نظر فنی و منطقی ‌از دو سرمربی پرسپولیس و استقلال نشنیده‌اند!

همه چیز شده بهانه و همه چیز شده یک سردرگمی و دنبال مقصر گشتن. تا زمانی که تیم می‌برد همه چیز گل و بلبل است و درایت و تاکتیک‌های خاص آقایان باعث کسب سه امتیاز شده است اما اگر تیم ببازد.از بقال سر‌کوچه گرفته تا داور بازی، وزیر ورزش، رئیس سازمان لیگ، تیم حریف و همه همه مقصر می‌شوند غیر از آقای سرمربی و کادر فنی‌اش!

بعد از شکست مقابل سایپا بود که فکری در عین ناباوری مصاحبه کرد و به جای این‌که از دلایل شکست بگوید درباره پرسپولیس حرف زد! از قضاوت داوران گفت و از برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ. او در این نشست به دنبال مباحثی بود که هیچ ارتباطی به سایپا و نتیجه مسابقه نداشت. حرف‌هایی تکراری که دیگر حتی گوش هواداران خودی را هم پر کرده است، آنقدر پر که آنها همه حرف‌هایش را حفظ هستند و می‌دانند که فکری پس از بازی چه چیزهایی خواهد گفت.

 فکری در این نشست خبری آنقدر ذهن‌اش درگیر مسائل حاشیه‌ای بود که رو به یکی از خبرنگاران کرد و گفت:«ببخشید سوالی که کرده بودید چه بود؟!» دیگر همه می‌دانند که سایپا تیمی تدافعی است و تمام تلاشش این است تا مالک توپ در میانه‌های میدان و مناطق بی‌خطر بازی باشد. آیا استفاده همزمان از سه مهاجم و از دست دادن وسط میدان، مساله عجیبی است که اولا به ذهن فکری نرسیده و دوما درباره‌اش هیچ توضیحی نمی‌دهد؟ این اتفاق نه تنها از سوی فکری بلکه از سوی دیگر اعضای کادر استقلال هم رخ می‌دهد و هیچ کدام انتقادات منطقی از عملکرد فنی تیم‌شان را با صبر و حوصله نمی‌شنوند.

البته فقط فکری نیست که چنین تفکرات نخ‌نما شده‌ای دارد! یحیی گل‌محمدی هم برای این‌که صورت مساله را پاک کند رو به سمت طفره رفتن آورده و چند هفته‌ای است که دلیل ناکامی پرسپولیس را یک نفر از اعضای

هیات مدیره سابق معرفی می‌کند؛ یعنی مهدی رسول‌پناه. حتی اگر این را قبول کنیم که او سنگ‌اندازی های زیادی کرده و چوب لای چرخ گل‌محمدی گذاشته اما این چه دلیل

غیر منطقی است که هر هفته شده دلیل تساوی‌ها یا شکست پرسپولیس؟ آقای گل‌محمدی شما این پاسخ هواداران را بدهید که چرا تعویض نمی‌کنید و چرا وقتی هم که تعویض می‌کنید آن تعویض هیچ بار فنی‌ای ندارد؟ برنامه شما برای زمانی که تیم‌تان از حریف عقب می‌افتد چیست و آیا در این فصل شده که فریاد وامصیبتا سر ندهید و از این نگویید که:«نمی‌خواهند برای پنجمین‌بار قهرمان شویم.» چه کسی نمی‌خواهد این اجازه را به شما بدهد تا قهرمان شوید؟ آقای گل‌محمدی با این نوع نگاه شما پس نظرتان درباره چهار بار قهرمانی پی در پی پرسپولیس در لیگ‌برتر چیست؟ آیا در این ۴ سال می‌خواستند تا شما قهرمان شوید؟

حرف‌هایی که می‌زنید هیچ بار فنی‌ای ندارد و برای هواداران خودتان هم خسته‌کننده شده است. سری به فضای مجازی بزنید و این تجربه را حس کنید.آنها دوست دارند وقتی می‌بازید همه چیز را به گردن بگیرید، بزنید تخت سینه خودتان و بگویید:«تعویض‌های من اشتباه بود، تاکتیک‌های من غلط بود و شکستی که خوردیم را به گردن می‌گیرم.» آنها این حس را دوست دارند.

 

بی حاشیه مثل محرم

محرم نویدکیا. پسر آرام و دوست‌داشتنی سپاهانی‌ها بدون حاشیه دارد کار خودش را می‌کند. آنجا که باید حرف‌هایش را می‌زند و آنجا که باید سکوت می‌کند. بارها و بارها خبرنگاران از او خواسته‌اند تا نظرش را درباره داوری بگوید اما محرم همیشه یک جواب داشته: «ارتباطی به من ندارد.» این جمله نویدکیا پس از بازی با پیکان را بخوانید:«چیزی که در فوتبال ما باب شده، وقتی تیم‌ها می‌بازند به سرمربی حریف تبریک می‌گویند اما باید به پیکان به خاطر بازی نیمه اول‌شان تبریک بگویم. آنها فوق‌العاده بودند، احساس کردم اگر این را نگویم در حق این تیم اجحاف می‌شود.» جملاتی غریب در فوتبال ایران. برای فوتبالی که چه بازنده باشی چه برنده باید بهانه پیدا کنی و حداقل یکی دو نفر را مورد سرزنش قرار دهی، این طرز صحبت کردن کاملا بیگانه است و این یک امتیاز مثبت برای محرم به حساب می‌آید.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها