ترامپ علاوه بر ممنوعیت فعالیت سیاسی، مورد تحریم بانک‌ها شرکت‌های اقتصادی و تجاری قرار می‌گیرد

تحریم جهانی علیه قمارباز

سرانجام همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رای موافق ( در مقابل ۱۹۷ رای مخالف)، به استیضاح رئیس جمهور جنجالی آمریکا رای مثبت داد. این دومین بار است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود استیضاح می‌شود. اگرچه سناتورهای جمهوریخواه مانع از بررسی پرونده استیضاح وی در مجلس سنا شده‌اند اما به نظر می‌رسد پس از پایان حضور ترامپ در کاخ سفید، پرونده وی در کنگره مجددا بررسی شده و رای ممنوعیت مادام‌العمر فعالیت سیاسی او صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۱۸۲۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، اصلی‌ترین معضل پیش روی ترامپ، مربوط به محرومیت مادام‌العمر وی از فعالیت‌های سیاسی است. در این میان، اهمیتی ندارد که استیضاح وی قبل یا بعد از ۲۰ ژانویه (زمان خروج رسمی وی از قدرت) برگزار شود، بلکه آنچه موضوعیت دارد، حکم مجلس سنا در خصوص ممانعت از حضور وی در عالم سیاست است. به این ترتیب، ترامپ نه‌تنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی، بلکه در هیچ یک از آوردگاه‌های سیاسی اجازه حضور، سخنرانی و تبلیغات به سود یا ضرر خود یا فردی دیگر را نخواهد داشت.
 

 تحریم بانکی ترامپ

 
ماجرا تنها به تحریم سیاسی ترامپ باز‌نمی‌گردد. دویچه‌بانک در کشور آلمان و برخی بانک‌های دیگر نیز اعلام کرده‌اند که به همه فعالیت‌های مالی و بانکی خود با ترامپ و شرکت‌های وی خاتمه می‌دهند.روزنامه اقتصادی آلمانی هندلزبلات رسما با انتشار گزارشی از پایان همکاری دویچه‌بانک با شرکت ترامپ خبر داده است. در این گزارش آمده است که عملکرد روزهای گذشته دونالد ترامپ از ارزش برند ترامپ به‌شدت کاسته است.
 
بنا بر این گزارش، پس از آن که دونالد ترامپ هفته گذشته هواداران خود را به حمله به ساختمان کنگره ترغیب کرده بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی از همکاری با او سر باز زده‌اند. شبکه دویچه‌وله آلمان نیز تاکید کرده که دویچه بانک بزرگ‌ترین تأمین‌کننده مالی دونالد ترامپ و شرکت او محسوب می‌شود. دویچه بانک از این پس هیچ  نوع همکاری با شرکت ترامپ انجام نخواهد داد.
 
دویچه‌بانک در توضیح خود یادآور شده است که مسوولان این بانک نسبت به بازگشت پول خود از سوی شرکت ترامپ مطمئن نیستند. سخنگوی دویچه‌بانک از ارائه توضیح بیشتر پیرامون تصمیم این بانک مبنی بر قطع همکاری با ترامپ خودداری ورزیده است.باید یادآور شد که دویچه بانک در مجموع حدود ۳۴۰ میلیون دلار وام وصول‌نشده از شرکت ترامپ دارد. دونالد ترامپ شخصا پرداخت این پول را تضمین کرده است.
 
این وام‌ها مربوط به سه‌پروژه ایجاد کلوب گلف میامی، هتل لوکس واشنگتن و هتلی در شیکاگو است.موعد پرداخت این سه وام در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ است. شرکت ترامپ تاکنون اصل پول این وام‌ها را پرداخت نکرده و تنها بهره بانکی را به حساب دویچه بانک واریز کرده است.
 

 گلف‌بازان هم ترامپ را تحریم کردند

 
علاوه بر بانک‌ها، موسسات اعتباری و تجاری که با صدور بیانیه‌های متعدد، همکاری با ترامپ و شرکتش را پس از پایان دوران ریاست جمهوری وی تحریم می‌کنند، گلف‌بازان جهان هم تحریم وی را در دستور کار خود قرار داده‌اند! مسابقات قهرمانی گلف PGA جزو چهار مورد از مهم‌ترین تورنمنت‌های گلف جهان برای گلف‌بازان حرفه‌ای به شمار می‌رود که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این تورنمنت قرار بود سال ۲۰۲۲ در مجموعه ورزشی بدمینستر در نیوجرسی که مالک آن رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ است، برگزار شود. اما حالا اتحادیه گلف PGA که ۲۹ هزار گلف‌باز حرفه‌ای عضو آن هستند، حق میزبانی این مسابقات بزرگ گلف را از دونالد ترامپ دوباره پس گرفته است. دلیل آن نیز مسوولیت و نقش رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حمله اخیر طرفداران وی به ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا در واشنگتن عنوان شده است.
 

ترامپ و طرفدارانش فوق‌العاده ویرانگر هستند

 
ویلیام بیمن، استاد دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا درخصوص آخرین وضعیت ترامپ و جنجال‌های داخلی تازه‌ای که در ایالات متحده به وجود آمده است به روزنامه جام‌جم می‌گوید: باید بگویم حضور ترامپ در مسند قدرت برای ایالات متحده هزینه‌بر بوده است. حضور وی در کاخ سفید، تبعات داخلی و بین‌المللی زیادی برای واشنگتن داشته است. قبل از برگزاری انتخابات آمریکا تاکید کرده بودم که احتمال وقوع حملاتی مانند آنچه اخیرا( در جریان حمله به کنگره) مشاهده شد، وجود دارد.
 
گروه‌های مسلح حامی ترامپ، فوق‌العاده ویرانگر هستند و این مساله را به اثبات رسانده‌اند. البته معتقدم در نهایت، پلیس و نیروهای امنیتی موفق به مهار و کنترل آنها خواهند شد. این تحلیلگر آمریکایی افزود: معادلات نظامی آمریکا و نحوه ورود گروه‌های مسلح در منازعات میدانی و خیابانی نیز پیچیده و تابع برخی مقررات و قوانین است. به عنوان مثال، گروه‌هایی نظامی مانند ارتش و تفنگداران و گارد ساحلی و.... اجازه دخالت در شورش‌های داخلی آمریکا را ندارند، مگر آن که مقامات ایالات از آنها درخواست کنند تا جهت مقابله با ناآرامی‌ها و اعتراضات وارد ماجرا شوند.
در هر حال، طرفداران ترامپ همواره قصد ایجاد ناآرامی و حتی کودتا در آمریکا را داشته و دارند. فکر می‌کنم در نهایت، اقداماتی برای کنترل این شبه‌نظامیان صورت گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها