سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه ای که برای خرید و واردات واکسن کرونای خارجی در نظر گرفته شده قابل قیاس با بودجه تخصیصی واکسن داخلی نیست.
کد خبر: ۱۳۰۱۷۶۰

به گزارش جام جم آنلاین ، زهرا شیخی در گفتگو با برنامه تهران ما سلامت درباره بودجه تخصیص یافته به واکسن کرونا گفت: تمامی تصمیمات مربوط به کرونا در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ می شود و در حکم قانون است و به این صورت نیست که این قوانین در مجلس به تصویب برسند. متاسفانه طی مدت طولانی مجلس حتی نماینده ای در ستاد مقابله با کرونا نداشت. به تازگی آقای قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس یازدهم در این جلسات شرکت می کنند اما همچنان نماینده ای از کمیسیون بهداشت مجلس در این ستاد حضور ندارد.

وی درباره واکسن کرونا هم گفت: نمایندگان مجلس هم مثل دیگر مردم از رسانه ها اطلاع متوجه شدند واکسن کرونا از کواکس خریداری می شود. اگرچه معاهدات بین المللی و تفاهم نامه ها طبق قانون باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود اما تفاهم نامه خرید واکسن از کواکس حتی در مجلس مطرح هم نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید بر پیشرفت فوق العاده مراحل ساخت واکسن داخلی کرونا اظهار داشت: بودجه ای که برای خرید و واردات واکسن خارجی در نظر گرفته شده قابل قیاس با بودجه تخصیصی واکسن داخلی نیست. کشور ما پیشینه بسیار خوبی از ساخت واکسن در جهان دارد و از ابتدای شیوع کرونا هم دانشمندان ما پا به پای کشورهای دیگر ساخت واکسن کرونا را آغاز کردند اما با بررسی های انجام شده توسط نمایندگان مجلس متوجه شدیم متاسفانه فرآیند ساخت واکسن داخلی در بوروکراسی های اداری معطل مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها