شکستن یخ سد، جان ۲ پسر دانشجو را گرفت

آخرین عکس روی سد یخی (+عکس)

شکستن یخ‌ روی سد در حوالی تفت، جان دو پسر دانشجو را گرفت. دو پسر جوان همراه دوست خود در حال عکاسی بودند که ناقوس مرگ برایشان به صدا درآمد.
کد خبر: ۱۳۰۱۷۳۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، ظهر پنجشنبه بیست‌وپنجم دی امسال چهار جوان برای تفریح به سد یخ‌زده برفخانه روستای طزرجان شهرستان تفت رفتند.

سه نفرشان روی سطح یخ‌زده سد که شش متر عمق داشت، ایستادند تا نفر چهارم از آنها عکس یادگاری بگیرد که یخ زیر پایشان شکست و به زیرآب کشیده شدند.

دوست‌شان که در حال عکاسی از آنها بود، سریع به سمت‌ آنها رفت و توانست یکی‌شان را نجات دهد اما دو نفر دیگر به نام‌های سعید و حسین زیرآب رفتند.

سعید بابایی ۲۲ساله، دانشجوی مهندسی عمران بود و خانواده‌اش باگذشت چهار روز از حادثه هنوز مرگ او را باور نکرده‌اند.

برادر سعید ۲۲ساله درباره حادثه به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: برادرم رتبه اول دانشگاه یزد بود و در رشته مهندسی عمران تحصیل می‌کرد. ما در احمدآباد اردکان زندگی می‌کنیم. نزدیک امتحانات پایان‌ترم دانشگاهش بود. دوستانش به او پیشنهاد دادند حالا که نزدیک امتحانات است، سفر یکروزه به روستا داشته باشند تاکمی روحیه‌شان بهترشود. قرار شد به روستا بروند. برادرم، دوستش حسین که دانشجوی پرستاری بود، حافظ و جواد چهارشنبه‌شب راهی سفر بی‌بازگشت به طزرجان شهرستان تفت شدند. خانواده حسین در آن روستا خانه‌ای داشتندکه شب را آنجا سر کردند. قرار بود روز بعد به خانه برگردند اما خبری از آنها نشد و منتظرشان بودیم. بعدازظهر پنجشنبه از یکی از اقوام که پلیس بود، شنیدیم چند جوان که اهل احمدآباد اردکان بودند به‌خاطر شکستن یخ‌های سد برفخانه منطقه طزرجان داخل آب سد افتاده و دچارحادثه شده‌اند. بعد از اطلاع از آن حادثه دل‌نگران شدیم که نکند اتفاقی برای برادرم و دوستانش افتاده باشد، به همین دلیل راهی محل حادثه شدیم.

آخرین عکس روی سد یخی (+عکس)

حمیدرضا افزود: عصر که به سد رسیدیم، دیدم که غواصان دو جسد را از آب بیرون آورده و در حال انتقال آنها به پزشکی قانونی هستند. سمت اجساد رفتم و وقتی پارچه را کنار زدم، دیدم جسد برادرم، سعید است. سعید کنگ‌فوکار حرفه‌ای بود. در مسابقات جهانی و داخل کشور مدال‌های مختلف کشوری آورده بود. با بررسی حادثه متوجه شدم هم‌دانشگاهی برادرم به‌نام جواد مصدوم و راهی بیمارستان شده و فقط حافظ زنده مانده است. خیلی شوکه بود و می‌گفت خیلی تلاش کرده برادرم و حسین را نجات دهد که موفق نشده است.

با حاضران در محل که حرف زدم، متوجه شدم ازچند روز قبل، سد یخ‌زده و افراد زیادی روی یخ سد رفته و آنجا ایستاده و عکس گرفته بودند اما زمانی که برادرم و دو دوستش روی یخ می‌روند، سطح یخ سد می‌شکند و داخل آب می‌افتند. جواد تکه یخی را می‌گیرد و روی آب می‌ماند که حافظ شیلنگی به سمتش پرت کرده و او را بیرون می‌کشد اما وقتی شیلنگ را دوباره می‌اندازد تا بتواند برادرم و حسین را نجات دهد، موفق نشده و آن دو غرق می‌شوند. در ادامه، غواصان اجساد آنها را بیرون آورده و داغ سنگینی بردل دو خانواده ماند.

معصومه ملکی - گروه حوادث 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها