آش گوجه‌ سبز

ترش و خوشمزه

طرز تهیه آش کرفس

معجزه کرفس و سیر

از خواص کرفس در زمینه‌های مختلف مانند چربی‌ سوزی و کاهش وزن، تقویت دستگاه گوارش، رفع یبوست، کاهش فشارخون و... بسیار شنیده‌ایم. یکی دیگر از موارد استفاده کرفس برای افراد دارای مشکل قلبی است.
کد خبر: ۱۳۰۱۶۳۷

آش کرفس حاوی کرفس و سیر زیاد است که هر دوی این خوراکی‌ها قدرت زیادی در تجزیه چربی و پاکسازی رگ‌ها دارند و برای این بیماری مفید است.

مواد اولیه برای ۴ نفر

لوبیا سفید: یک پیمانه(۳۰۰۰تومان)
کرفس خردشده: یک پیمانه(۱۰۰۰تومان)
رب گوجه‌فرنکی: یک قاشق غذاخوری(۵۰۰تومان)
سیر تازه: ۵حبه(۵۰۰تومان)
جعفری خردشده: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری(۱۰۰۰تومان)
نمک و آبلیموی تازه: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا لوبیا را شسته و با کمی آب ولرم خیس کرده و سپس با کمی آب پخته و کنار می‌گذاریم. روغن زیتون را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و سیرها را پوست‌کنده و خردکرده و در آن می‌ریزیم و تفت‌ می‌دهیم و وقتی کمی سرخ شد رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کرده و کمی تفت می‌دهیم.

در مرحله بعد کرفس را خردکرده، شسته و در قابلمه ریخته و آن را هم کمی تفت می‌دهیم و در نهایت قارچ‌ها را هم شسته، به اندازه دلخواه خردکرده و به مواد اضافه کرده و بعد از کمی تفت‌دادن دو لیوان آب‌جوش روی مواد ریخته و بعد از چند دقیقه لوبیا را به مواد اضافه کرده و کمی هم می‌زنیم.

وقتی آش جوش آمد در قابلمه را گذاشته و حرارت را کم می‌کنیم و بعد از پخت کامل مواد و جا افتادن آش، جعفری را شسته، خردکرده و همراه کمی نمک (از حداقل نمک استفاده کرده و سعی کنید آن را با آبلیمو مزه‌دار کنید) و آبلیموی تازه به آن اضافه کرده و در نهایت آش را در ظرف مناسبی ریخته و سرو می‌کنیم.

نکات آشپزی: 

به جای لوبیا سفید می‌توان از انواع دیگر لوبیا یا نخود استفاده کرد اما لوبیا سفید گزینه مناسب‌تری است.

ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها