رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت:

نسخه عطارباشی مشتری را به کام مرگ فرستاد

کشف جمجمه و یک دندان، احتمال کشف جسد کوهنورد جوان اهل کردکوی را قوت بخشید

پایان ۱۲۳روز چشم انتظاری برای بازگشت معین

۱۲۳روز پس از اعلام خبرناپدید شدن اسرارآمیز معین شریفی، جوانی‌که شهریور امسال برای پیاده‌روی به جنگل‌ های کردکوی رفته بود، این بار خبرهای ضد و نقیضی از کشف احتمالی جسد و برخی لوازم شخصی او منتشر شد. ماجرای ناپدید شدن پر رمز و راز معین، شامگاه ۲۵شهریور رقم خورد.
کد خبر: ۱۳۰۱۶۱۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، معین غروب روز سه‌شنبه و پس از یک پیاده‌روی مختصر در جنگل‌ های کردکوی، تلفنی به شاگرد مغازه عطاری گفت در حال بازگشت به خانه است، اما آن شب، هرچه همسر و کودکان دوقلویش منتظرش ماندند، خبری از او نشد. با طولانی شدن غیبت او، پدر معین از هلال‌احمر کردکوی درخواست کمک کرد. پس از اعلام درخواست کمک او، جست‌وجوها برای یافتن معین آغاز شد. نیروهای عملیاتی و هلال‌احمر، وجب به وجب نقاطی را که معین رفته بود، گشتند و حتی دامنه جست‌وجو را به اطراف محل ناپدید شدن گسترش دادند اما کوچک‌ترین نشانه‌ای از او پیدا نکردند.

پایان ۱۲۳روز چشم انتظاری برای بازگشت معین

جست‌وجوها در شرایطی ادامه داشت که پرونده شکل جنایی به خود گرفت و این بار مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی گلستان وارد میدان شد و با اشاره به پیچیده بودن پرونده ناپدید شدن او گفت: بررسی‌های بسیاری را برای این پرونده انجام داده‌ایم. تمام تلاش‌های اطلاعاتی و پلیسی انجام شده و در تلاش هستیم هرچه زودتر این فرد پیدا شود. امدادگران و حتی‌کوهنوردان حرفه‌ای نیز به جمع جست‌وجوگران قبلی اضافه شدند، اما تلاش‌های آنان نیز راه به جایی نبرد. همه امیدشان را برای یافتن او از دست داده بودند، اما هنوز کورسوی امیدی ته دل پدر معین و همسرش روشن بود. با بی‌نتیجه ماندن جست‌وجوها، سرانجام حسین باقری، رئیس هلال‌احمر کردکوی، به طور رسمی، ۱۲مهر امسال را آخرین روز عملیات جست‌وجو اعلام کرد.

این روند ادامه داشت تا ۲۸دی که رئیس‌کل دادگستری گلستان اعلام کرد، جنازه فردی منتسب به معین شریفی پیدا شده است.

او گفت: ۲۷ دی، خانواده‌ای که به جنگل کردکوی رفته بودند، کفش و یک تلفن همراه پیدا کردند و به پلیس تحویل دادند که بررسی این وسایل نشان داد مربوط به معین شریفی، جوان گمشده کردکویی است.

دادستان کردکوی نیز پس از اطلاع از پیدا شدن این اشیاء و بدون اعلام عمومی، فراخوانی با کمک نیروهای هلال‌احمر و نیروهای محلی برای جست‌وجوی محل یافتن این وسایل صادر کرد و پس از جست‌وجوی دوباره منطقه و کندوکاو زمین، جسد از زمین بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: جسد در محل کشف کفش و تلفن‌همراه از زیر خاک بیرون کشیده شد و همین موضوع، گمان این که جنازه کشف شده مربوط به معین شریفی باشد را تقویت کرد. برای شناسایی هویت و اعلام نظر قطعی مرگ، کارشناسان پزشکی قانونی در حال بررسی هستند.

در حالی‌که رئیس کل دادگستری گلستان مدعی پیدا شدن جسد احتمالی معین از زیر خاک بود، با نعمت‌ا... شریفی، پدر معین تماس گرفتیم تا درباره جزئیات ماجرا از او بپرسیم.

وی در حالی که در بیم و امید زنده بودن پسرش بود، به جام‌جم‌گفت: «این‌که گفته می‌شود جسدی در این محل از زیر خاک پیدا شده، خیر این‌طور نیست. یک گوشی تلفن‌همراه پیدا شده که متعلق به پسرم است، کفش هم پیدا شده که تصور نمی‌کنم متعلق به او باشد.»

پدر معین وضعیت روحی مناسبی نداشت و برای دریافت اطلاعات بیشتر با اوریا طیاری، دختر دایی معین تماس گرفتیم.

او گفت: «با پدرم که از صبح همراه با سایرکوهنوردان به جنگل رفته و در جریان جست‌وجوها قرار دارد، صحبت کردم. به گفته پدرم، زمین کنده نشده و هیچ جسدی هم از زیر خاک پیدا نشده است. تنها چیزی که پیدا شده، یک جمجمه و دندان بوده است. حالا قرار است دی‌ای‌ان گرفته شود و پس از تطبیق آن مشخص می‌شود این جمجمه متعلق به معین است یا خیر. جایی که گوشی معین پیدا شده، محلی است که به سمت جنگل اصلی می‌رود و شوهر عمه‌ام نیز در آن نقطه کندوی زنبور عسل دارد. به پدرم گفتم شما که قبلا آن نقطه را جست‌وجو کرده‌اید، اگر گوشی آنجا بود، آن موقع پیدا می‌کردید. من تصور می‌کنم گوشی را به آن نقطه منتقل کرده‌اند تا ما متوجه شویم این گوشی متعلق به معین است. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها