روزنامه جام جم بررسی میکند: پشت پرده ماجرای سیلی هادی ساعی چیست؟

یک جای کار می‌لنگد!

حقیقت این است که در ظاهر هادی ساعی خیلی آرام به نظر می آید. یک بار او را در جریان رقابت های سوارکاری دیدیم. خیلی روی اسبی که متعلق به خودش بود و در مسابقات با یک سوارکار دیگر شرکت کرده بود استرس داشت. اما با این حال خیلی آرام و محترم به نظر می رسید.
کد خبر: ۱۳۰۱۵۸۰

به گزارش جام جم آنلاین ، یادمان می آید در اوج استرس هادی ساعی با کمال احترام و حوصله پاسخ خبرنگار جام جم آنلاین را داد. 

او را باز هم چند بار دیگر ملاقات کردیم و همیشه همان اخلاق و رفتار را داشت برای همین وقتی شنیدیم بیخود و بی جهت به دبیر سازمان لیگ سیلی زده خیلی تعجب کردیم. اما برای بررسی بیشتر این موضوع بهتر است امروز سری به صفحه 17 روزنامه جام جم بزنیم. 

روزنامه جام جم نوشت:  هفته گذشته آبستن یک حادثه عجیب برای تکواندوی ایران بود. در کمتر از چند دقیقه فضای مجازی پر شد از این خبر:«سیلی هادی ساعی روی صورت دبیر سازمان لیگ تکواندو.»در خبرها عنوان شد که رقابت‌های دور رفت لیگ‌برتر تکواندو پنجشنبه، ۲۵ دی در خانه تکواندو برگزار شد. در حالی‌که این رقابت‌ها در حال پیگیری بود، هادی ساعی پرافتخارترین تکواندوکار ایران و مدیر فنی تیم‌ملی وارد سالن رقابت‌ها شد و نظاره‌گر رقابت‌ها بود.پس از ساعتی، بابایی دبیر سازمان لیگ تکواندو از بلندگوی سالن به ساعی خوش‌آمد گفت که این اقدام او با عصبانیت شدید ساعی همراه شد. ساعی، دارنده ۲ طلای المپیک نسبت به بعضی رفتارها که آنها را «بی‌احترامی عمدی» قلمداد می‌کند، از کوره دررفت و در جریان برگزاری لیگ تکواندو به صورت دبیر سازمان لیگ سیلی زد! ساعی پیش از این نیز از این موضوع دلخوری شدید داشته و معتقد است، مسؤولان سازمان لیگ هفته گذشته نیز در حالی‌که او را بارها در سالن دیده‌اند اما پس از ساعت‌ها به او خوش‌آمد گفته‌اند.ساعی به پولادگر رییس فدراسیون تکواندو نیز گلایه کرده و گفته بود، این برخوردها با نیت خاص و با هدف بی‌احترامی و کوچک‌کردن او صورت می‌گیرد.

 ماجرا از زبان بابایی، دبیر سازمان لیگ

«متاسفانه تایید این خبر برایم سخت و ناراحت‌کننده است، چرا که او همیشه برای من یک قهرمان و پهلوان بود اما از امروز دیگر چنین نیست!من که کاره‌ای نیستم که او با من چنین برخورد فیزیکی‌ای کرد! نه گوینده و نه مجری سالن بودم که او چنین برخوردی را با من داشت. هیچ بی‌احترامی هم به ساعی نکردم اما ساعی آمد و مدعی شد که چرا اسم او را دیر از تریبون سالن مسابقات اعلام کردیم و برای این‌که با تاخیر به مدیرفنی این تیم خیر‌مقدم گفتیم ناراحت بود و در نهایت با سیلی مزد زحمات ما را داد!متاسفانه تنها دلیلش همین بود. اصلا شاید ما کوتاهی کردیم آیا یک قهرمان ملی باید با من این چنین برخورد کند؟ اصلا ما اشتباه کردیم. ما خطا کردیم. نباید او به عنوان بزرگتر به ما تذکر بدهد؟ ساعی به عنوان قهرمان حرمت سازمان لیگ را نگه می‌داشت! باید پشت اسم قهرمان ملی یک پهلوانی باشد که امروز دیدیم نیست!من به کمیته قضایی فدراسیون تکواندو شکایت کردم، او وقتی زیر گوش دبیر سازمان لیگ می‌زند، یعنی به کل سازمان لیگ بی‌احترامی کرده است و باید جوابگو باشد. من اگر به ساعی بی احترامی کرده‌ام باید بگوید که چه بی‌احترامی از من سر زده است! واقعا از ساعی توقع چنین رفتاری را نداشتم.»

 روایت هادی ساعی از زاویه ای دیگر

«از سال قبل چند باری به دوستان اعلام کردم که نام مرا پشت میکروفون اعلام نکنند. من عادت ندارم به جایگاه ویژه بروم و معمولا کنار بچه‌ها روی سکوها می‌نشینم. هفته گذشته هم من از صبح در سالن بودم اما نزدیک ظهر بود که رئیس فدراسیون وارد سالن شد و من وقتی کنار او رفتم، تازه گوینده اعلام کرد که هادی ساعی هم در سالن است

و به او خوشامد می‌گوییم. من هم به آقای پولادگر گفتم که این عین بی‌احترامی است که بعد از چند ساعت نام مرا اعلام می‌کنند. امروز نیز دقیقا همین اتفاق افتاد. من در سالن بودم که محسن تمجید، رئیس سازمان‌لیگ آمد و گفت که به جایگاه ویژه بروید اما من از او تشکر کردم و گفتم که روی سکوها راحت هستم. شاید ۱۰ بار به او تاکید کردم که نام مرا پشت بلندگو اعلام نکنند اما بازهم دیدم بعد از نیم ساعت دبیر سازمان لیگ نام مرا گفت. به همین دلیل دیگر از کوره در رفتم.با این کارها می‌خواهند مرا اذیت کنند. بعضی‌ها در فدراسیون تکواندو ناراحت هستند که من آنجا هستم. حتی نحوه اعلام کردن نام من هم عجیب است. می‌گویند قهرمان تکواندوی جهان آمد، اما من پرافتخارترین ورزشکار المپیک و مدیرفنی تیم‌ملی هستم. به این آقا گفتم که یا مرا نمی‌شناسی یا از روی عمد این کار را می‌کنی.»

 ماجرای درگیری با خبرنگار ورزشی چه بود؟

پس از درگیری با دبیر سازمان لیگ، ساعی که از موضوع عصبانی بود به خبرنگار تسنیم که در سالن حاضر بود می گوید:«تمام این فتنه‌ها زیر سر شما خبرنگاران است.»نقل به مضمون از زبان دبیر سرویس ورزشی تسنیم. پس از این اتفاق خبرنگاران از انجمن صنفی خودشان درخواست می‌کنند تا بیانیه‌ای را در قبال این بی‌حرمتی منتشر کند.

ظاهرا ساعی در تماس با یکی از اعضای انجمن و همچنین مسؤولان بخش ورزشی تسنیم مدعی میشود که چنین بی احترامی را نکرده و اصلا منظورش با خبرنگاران نبوده است.

بر اساس آخرین اطلاعات این احتمال وجود دارد که ساعی برای دلجویی متن یا تصویری را منتشر و رسما از جامعه رسانه‌ای عذرخواهی کند.

محرومیت یک‌ساله و پرداخت ۱۰ میلیون تومان  جریمه نقدی

هادی ساعی به دلیل رفتار مغایر با اخلاق حسنه و اظهارات خلاف واقع، با محرومیت یک ساله از فعالیت و حضور در لیگ تکواندو و جزای نقدی مواجه شد. بر اساس حکم کمیته قضایی تکواندو و به دلیل رفتار مغایر با اخلاق حسنه و نظم عمومی و اظهارات خلاف هادی ساعی، یک رای در سه بخش صادر شد. اولا، از امروز ایشان حق ورود و شرکت در مسابقات کشوری و لیگ را ندارد. دوما، یک سال محروم از تمامی فعالیت‌ها در لیگ خواهد بود. سوما، مبلغ یک صد میلیون ریال نیز جریمه شده است. با حکم کنونی، ساعی که مدیر‌فنی تیم‌ملی بزرگسالان کشور است، این سمت را از دست نداده و فقط حق حضور در لیگ را ندارد. این در حالی است که ساعی در واکنش به این حکم عنوان کرده که جریمه را از طلب‌هایی که دارند، پرداخت کنند.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها