سازمان ملل اعلام کرد منازل پناهجویان روهینگیایی در جنوب بنگلادش طعمه حریق گسترده شد.
کد خبر: ۱۳۰۱۲۷۸
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از رویترز، آتش‌سوزی موجب تخریب منازل هزاران پناهنده روهینگیایی در اردوگاه‌ها شد.
سازمان ملل اعلام کرد: در ساعات اولیه پنجشنبه آتش‌سوزی مهیبی در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا در جنوب بنگلادش روی داد و خانه‌های متعلق به هزاران نفر را از بین برد.
 
آتش‌سوزی در اردوگاه‌های پناهندگان روهینگیایی
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) نیز اطلاع داد: بیش از ۵۵۰ پناهگاه در آتش‌سوزی یا به طور کامل یا تا حدی در آتش‌سوزی تخریب شده اند، همچنین ۱۵۰ مغازه و یک مرکز متعلق به یک سازمان غیر انتفاعی تخریب شده است.
کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد: در حال تهیه سرپناه، مواد، لباس‌های زمستانی، وعده‌های غذایی گرم و مراقبت‌های پزشکی برای پناهندگان آواره از اردوگاه در منطقه بازار کاکس، یک قطعه زمین مرزی با میانمار در جنوب شرقی بنگلادش است.
این آژانس اضافه کرد: کارشناسان امنیتی با مقامات در ارتباط هستند تا در مورد علت آتش‌سوزی تحقیق کنند. همچنین هیچ‌گونه تلفاتی گزارش نشده است.
محمد شمسود دوزا، معاون رسمی دولت بنگلادش در امور پناهندگان اظهار کرد: آتش نشانی دو ساعت را برای خاموش کردن آتش صرف کرد، اما  انفجار سیلندر‌های گاز در داخل خانه‌ها مانع شد.
دولت بنگلادش طی هفته‌های گذشته چندین هزار روهینگیا را به جزیره‌ای دور افتاده منتقل کرده است، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند برخی از انتقال‌ها اجباری بوده است.
بیش از یک میلیون روهینگیا در اردوگاه‌های سرزمین اصلی در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند، اکثر آنان در سال ۲۰۱۷ از سرکوب ارتش میانمار فرار کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها